Kramp in tenen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anna

Kramp in tenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:12

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van kramp in mijn tenen.
En dan vooral als ik niks doe, bijvoorbeeld vlak voor ik ga slapen.

Mijn teen naast mijn grote teen en mijn middelste teen trekken dan naar elkaar toe (plakken aan elkaar vast lijkt het wel) en het is ontzettend pijnlijk. Ik heb het ook alleen bij mijn linkervoet en nog nooit rechts gehad.
Ik probeer mijn tenen wel altijd te strekken als ik kramp heb, maar dit doet heel veel pijn, dat ik denk dat ik iets beschadig als ik te ver door probeer te strekken :=

Wie herkent dit? Of wie weet hoe het kan komen? (of belangrijker, hoe ik er weer vanaf kom :+ )
Overigens heb ik al wat gegoogled en daar vond ik dat het vitaminegebrek kan zijn. Maar daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Ik vind het vooral raar dat ik het alleen in die twee tenen heb en vooral als ik niks doe.

Noeps

Re: Kramp in tenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:15

Ik heb het ook een tijdlang heel erg veel gehad, vooral tijdens het sporten. Masseren hielp beter dan strekken. Als ik ging strekken dan schoot het er in no-time weer in en na flink masseren niet! Ik heb geen idee waardoor het weer is weggegaan... Doe en eet niets anders dan anders.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 17:17

Maar vooral tijdens het sporten?

Ik zal het masseren in elk geval eens proberen, ik vind strekken toch altijd een beetje eng :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 17:36

Ja, als ik op een bepaalde manier mijn voet belastte schoot het er keihard in. Was ook altijd in dezelfde voet. En 's nachts kwam het dan ook nog wel eens terug.

Ik hoop dat het masseren werkt!

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 19:52

Kramp kan door een magnesium gebrek komen.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:57

Door te googlen kom ik er achter dat magnesium niet echt in voedsel of drinken zit, maar dat je dat binnen kan krijgen door zelf supplementen te nemen. Klopt dat?
Ik slik niet echt magnesiumsupplementen, dus dat zou ik ook nog eens kunnen proberen :j

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:51

Ik neem zelf een magnesium-vit B supplement als ik regelmatig krampen heb.Dat helpt meestal goed. :j

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:55

Waar je met magnesium wel op moet letten is dat het nogal laxerend werkt, dus niet te veel nemen.
Het kan ook zijn dat er een spiertje klem zit, heb ik een tijdje gehad in m'n schouder, en dan trok elke keer m'n arm de lucht in.
Als het blijft, even langs de doctor of fysio.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 23:56

Daar zat ik ook al over te denken. Maar wil ook weer niet te snel naar de dokter. 'Dokter ik heb kramp in mijn tenen.' :+

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 00:56

Ik heb dit ook wel vaker. Kan pijn doen he, zo'n kramp in je tenen/voet.
Zoals iemand al vermeldde, neem ik ook af en toe een kuurtje magnesium
en dat lijkt wel iets te helpen :) Ik heb het ook vooral als ik op de zetel of in
bed lig. Dus als ik in rust ben. Tijdens beweging heb ik het zelden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 01:48

Ik heb dit ook een poos gehad, bij mij kwam het doordat mijn teen krom ging bij het lopen, het was de teen naast de kleinste teen. Als ik liep kwam het voorste gedeelte niet plat op de grond, maar kantelde naar de zijkant. En vooral in rust kreeg ik dan kramp. Ik heb een poos gelopen met een soort steuntje tussen mijn tenen en ik heb er al jaren geen last meer van. Ik kreeg ook van die aangepaste schoenen, maar dat was eigenlijk niet nodig.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 06:50

Ik heb er ook regelmatig last van.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 12:54

Zo te zien ben ik dus niet de enige. Vandaag geen tijd, maar maandag maar even de stad in voor zo'n magnesium supplement dan :j

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 12:57

Ook ik heb het regelmatig, oef wat kan dat pijn doen zeg! Ik strek hem meestal, maar echt over gaat het niet. Hier vooral de teen naast de grote en die naast de kleine :')
Inderdaad maar eens kijken voor magnesium spul.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 16:52

Ik heb er ook regelmatig last van, en bij mij is de rede dat de spier in mijn voet te kort is. Maar sinds ik dans heb ik er veel minder last van omdat ik dan continu moet rekken en strekken daardoor is die spier een stuk langer geworden :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:07

vroeger veel gehad als je het met sporten hebt dan moet je ook voldoende drinken zei mijn fitness-coach altijd, en wat bij mij erg hielp op een hele koude ondergrond gaan staan dan was de kramp er zo uit...maar ik heb ook heel vaak groei pijn gehad dus misschien dat dat er ook iets mee te maken had.