Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Boras schreef:Hoofdpijn is inderdaad een klacht waar een huisarts vaak weinig mee doet.
De fysio is er al flink mee bezig!
bij zh bleek ik een peesontsteking te hebben bij een aanhechting van mn schedel. of zoiets dan
wat kwam door spanningen, krampachtig spieren in nek en schouders aanspannen. ik zat kotsend van de pijn in die wachtkamer en vlgs die dokter moest ik me niet zo aanstellen.. ik heb echt nare herinneringen overgehouden aan die dagen en hoe er mee omgegaan werd. als er iemand niet snel richting de arts gaat ben ik het wel..
Faruba schreef:Herken je dit.......
>>Clusterhoofdpijn is een bijzonder pijnlijke, maar zeldzame variant van migraine. Het komt bij mannen bijna vijf maal vaker voor dan bij vrouwen.
Clusterhoofdpijn wordt gekenmerkt door aanvallen van hevige bonzende of stekende eenzijdige hoofdpijn. Een aanval komt meestal plotseling opzetten en verdwijnt binnen een paar uur. De aanvallen treden op in groepen (clusters) en kunnen variëren van twee per week tot meerdere per dag. Bepaalde factoren kunnen een aanval uitlokken, zoals alcohol, lange vliegreizen of verblijf op grote hoogte. Een cluster van aanvallen kan wel zes tot acht weken duren en kan worden gevolgd door tussenpozen van enkele maanden zonder hoofdpijn.
De oorzaak van clusterhoofdpijn is grotendeels onbekend. Omdat de pijn zich concentreert in het gebied rond het oog, het gebied van de vijfde hersenzenuw (de nervus trigeminus), lijkt deze zenuw een grote rol te spelen in het ontstaan van clusterhoofdpijn.<<
Ik heb dit nl. zelf. Ook mijn H.A. wimpelde me steeds weg,maar ben vol blijven houden dat ik graag wilde dat ze verder zou kijken. Na een poos kwam bij mij deze vorm van hoofdpijn naar boven. Ik heb het niet vaak,maar als ik het heb is het behoorlijk heftig. Ik heb er ook bij dat mijn oog dik word,mijn neusgaat verstopt zit en ik oorpijn krijg en dat alles aan één kant. Het is bij mij ook altijd dezelfde kant waar ik last van heb.Ik heb nu standaard medicatie bij me en die werkt heel goed.Die neem ik in zodra ik de pijn op voel komen.
Berichtje komt van deze link...http://www.hoofdpijn.nl/Clusterhoofdpij ... 3god8Cx9oA
mayniac_val schreef:Je hoeft ook niet last te hebben van je nek om hoofdpijn te hebben, wat raar dat je fysio dat zegt![]()
Ik heb vaak hoofdpijn omdat de spieren in mijn nek helemaal vast zitten maar mijn nek doet bijna nooit meer pijn.
maar hij heeft er wel naar gekeken en geconcludeert dat het niet vanuit mijn nek komt (de klachten vanuit mijn nek komen ook vanuit mijn bovenste rugwervels die doorstralen naar schouders-nek)annastasia schreef:Pas je wel op met paracetamol achtigen?
Iemand die ik ken heeft ook dagelijks hoofdpijn, en slikt zeker wel 30 pijnstillers per dag.
Haar lever is inmiddels kapot.
Bij haar kunnen ze niets vinden en wimpelen ze het af als een psychisch iets.
Heb je je ogen al laten controleren?
Tamadine schreef:Voor de erge dagen met hoofdpijn heb ik trouwens Maxalt smelttabletten en deze helpen echt altijd! Ben dr echt ontzettend blij mee, want ik ben ook echt een hoofdpijn patient.
Maar als ik jou was zou ik zeker naar een andere dokter gaan als de fysio ook niet helpt. Die kan je dan doorsturen naar een neuroloog.
Faruba schreef:Je hoeft ook niet alle symptomen te hebben,dus misschien eens overleggen met je H.A. of het evt. de clusterhoofdpijn kan zijn. Daar zijn iig. hele goede medicijnen voor,ik heb er nu nauwelijks nog last van.