relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mayke_

relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 15:57

Hallo.

Ik ben net begonnen op bokt dankzij een vriendin van mij en begin het al aardig te snappen.
Nu moet ik even mijn verhaal kwijt over de relatie die ik heb.

Ik zal bij het begin beginnen.
Toen ik net vijftien jaar was geworden en naar een andere locatie voor school moest.
Het derde en vierde jaar werden op een andere locatie gegeven omdat de school groter werd qua leerlingen.
Was er een leraar waar ik de eerste dag gelijk een klik mee had.
Thuis zaten we in een lastige situatie, mijn tante de zus van mijn moeder kwam ter overlijden door een val van paard.
Mijn tante had ook geen man meer maar nog wel een dochter.
Mijn nichtje is verstandelijk gehandicapt en is toen bij ons thuis in komen wonen.
Dit bracht veel problemen met zich mee zo kreeg ik niet voldoende nacht rust omdat ik na school voor de paarden moest zorgen, daarbij een baantje had en nog mijn huis werk moest doen.
Ik haalde in plaats van goede cijfers enorm veel onvoldoendes en mijn ouders moesten geregeld op school komen omdat ik het allemaal niet keer aan kon.
Thuis kon ik er met niemand over praten en op school kon ik eindelijk mezelf zijn.
Die leraar had ik voor een aantal vakken en zat veel les uren te dag dromen bij hem.
Op een gegeven moment heeft school in gegrepen en kreeg ik iemand toe gewezen die mij erbij zal helpen om te leren, huiswerk te maken en zo nodig te praten.
Hij had zich zelf als de toegewezen persoon toengeschreven en de school.ging er mee akkoord.
Elke dag zat ik wel bij hem in het lokaal mijn huiswerk te doen of te leren en we praatte heel veel over van alles.
Dit ging al gauw in een rap tempo de eerste maanden en het hielp wel.
Mijn cijfers ging algauw omhoog en ik mocht veel dingen inhalen of mijn cijfers omhoog halen met extra werk.
De thuis situatie veranderde niet en ik wilde niet graag meer thuis zijn.
Het was te druk en er waren te veel ruzies thuis tussen mijn ouders.
Ik sprak steeds vaker met mijn leraar af en we belden s'avond ook gewoon met elkaar.
Op school bleef zoals het was maar er kwam een tijd dat ik merkte dat ik meer voor mijn leraar voelde dan alleen die klik om goed mee te praten.
Elke keer als ik in de klas kwam en hem dan zag zitten kreeg ik vlinders in mijn buik en dat voelde zoooo fijn.
Ik durfde het hem niet te vertellen en voelde me raar bij het idee dat ik verliefd was op mijn leraar.
De tijden vlogen voorbij en toen ik 16 was en in het laatste jaar zat gebeurde het.
Ik voelde nog steeds super veel voor mijn leraar en heb al mijn moed bij elkaar geraapt om het hem te vertellen.
Ik voelde me er ongemakkelijk bij dat ik hem daarover niet kon vertellen maar het moment van de waarheid kwam dichterbij.
Nadat ik het hem verteld had pakte hij mijn hand en gaf me een kus op mijn wang.
Hij keek me aan en lachte naar mij, toen hij vertelde dat hij me ook heel erg leuk vond schrok ik eigenlijk toch enorm.
"hoe kan hij nu ook mij leuk vinden?"
Ik heb me toen een week ziek gemeld van school en telkens als hij mij smsde of belde nam ik niet op.
Mijn vader stuurde me weer naar school en ik liep met een rode kop op school.
Natuurlijk had ik ook les van hem en toen ik de klas binnen liep vroeg die of ik na de les even wou blijven om te praten.
Na de les hadden we dus even gekletsd over wat er gebeurd was en hem leek het goed als we ons er stil over hielden en gewoon door gaan met het extra begeleiden van mij zodat ik mijn school af kon maken.
Ik bleef verliefd op mijn leraar en ondanks ik onzeker bij alles voelde wou ik een keer met hem afspreken.
We zijn naar zijn huis gegaan en hebben gepraat en ik begon hem te zoenen.
Van het zoenen kwam natuurlijk veel meer die avond heb ik bij hem geslapen.
Mijn ouders waren dood ongerust en hadden me vaak gebeld en toen ik op school kwam stond me moeder bij de directeur te praten.
Ik heb me ouders toen nooit verteld wat er speelde en vertelde dat ik bij een vriendin was geweest en inslaap was gevallen per ongeluk.
Eerst leek het weer heel rustig tussen ons maar we spraken steeds wat vaker af en ik sliep geregeld bij hem thuis.
Hij had nog een ex vriendin en twee kindjes en moesten alles op alles zetten om het geheim te houden.
Uit eindelijk slaagde ik voor school en ging een vervolg opleiding doen.
We belde elke avond met elkaar en spraken vaak af bij hem thuis.
Mijn moeder kreeg op een gegeven moment iets door aan mijn telefoon rekening te zien aan een nummer en belde hem op.
Ze wist natuurlijk nog niet wie het was en schrok zich dood toen ze merkte dat hij me leraar was geweest en dat ik veel tegen me ouders gelogen had.
Ze heeft dit een lange tijd verborgen weten te houden en toen me vader een weekend voor zijn werk weg was en me moeder en ik samen buiten ging rijden begon ze over hem te praten.
Ik sloeg volledig dicht en me moeder wou weten hoe het nu echt zat.
Ze keurde het eerst volledig af, hoe haalde hij het in zijn hoofd. Hoe kon ik zo dom zijn maar ze hield haar mond tegen mijn veder want dat moest ik hem zelf vertellen van hem.
Ik vertelde dit ook direct tegen de gene die ik zo lief had en hij schrok zich te plette.
Maar de liefde tussen ons ging niet over en werd steeds heftiger.
Toen ik 17 was kregen we een relatie en toen moest ik het van mijn moeder tegen me vader zeggen.
Dit heeft veel in huis veranderd, mijn vader kon eerst niet aan het idee wenen en keurde het af.
Het huis was niet groot genoeg de eerste weken daarna tussen mij en me vader en gek genoeg nam me moeder het voor mij op.
Ondanks alles bleef ik verliefd en bleef onze relatie bestaan.
Dan ben je 17 jaar en is je vriend 28 jaar ouder en heeft daarbij nog 2 kindjes.
Inmiddels ben ik bijna 21 jaar en heb ik nog steeds een relatie met die zelfde leraar en gelukkig met zijn kindjes.
Mijn moeder en ik zijn verhuisd van mijn vader, broer en zus want die konden het niet begrijpen.
Inmiddels willen mijn moeder en ik een boerderij kopen in duitsland zodat mijn vriend en de kinderen bij ons in kunnen wonen.
Ik heb ook weer gewoon contact met mijn vader en die is rustig tot bezinking gekomen en ziet in ondanks hij er nog niet helemaal achter staat, dat ik heel gelukkig met hem bent en dat vind hij wel fijn.
Nu ik weer met een nieuwe opleiding ben begonnen merk ik steeds vaker dat ik scheve koppen trek als ik zeg dat ik twee stiefkindjes heb van 9 en 5 en dat mijn vriend 28 jaar ouder is dan mij.
Ze vertellen mij dat het echt niet kan en dat ik niet helemaalmgoed wijs ben.
Maar ik ben juist onwijs gek met hem en nog steeds helemaal verliefd en alles is nog koek en ei dus leeftijd zegt niet altijd wat!

Wat vinden jullie als iemand zo iets heeft in je directe omgeving?

Sorry voor mijn lange verhaal.

Mi_Amore

Re: relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:02

Dan zeg ik: waarom niet :-) Er zijn heus wel meer mensen op de wereld met ruime leeftijdsverschillen.
Sommigen blijven duren, sommigen niet, maar dat is met elke relatie zo uiteindelijk...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:03

Als jij gelukkig bent......... moet je er gewoon helemaal voor gaan!

Ik ken iemand die heeft ook een relatie gehad met een man die stukken ouder was, is jaren goed gegaan tot hij bijna met pensioen ging en zij net ging werken. Daar ging het mis.

_Kimmm

Re: relatie 28 jaar verschil en dan ook nog je leraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:06

Als jij gelukkig ben daar gaat het om!

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:09

Ik kan me wel heel goed voorstellen dat mensen scheve gezichten trekken bij dit geval. Hij is veeeeeel ouder en was je leraar. Wat ook de machtsverhouding nogal vreemd maakt.
Inmiddels zijn jullie 4/5 jaar verder en gaat het nog steeds goed. Ik zeg de uitzondering die de regel bevestigd! Inmiddels heb je wel bewezen dat het meer is dan een simpele verliefdheid.
Gewoon gelukkig zijn samen en wat andere mensen denken lekker naast je neerleggen. De hordes die er komen door het leeftijdsverschil zijn aan jullie en niet aan anderen!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:11

Mayke, leeftijd zegt inderdaad niet altijd iets vind ik ook hoor.
Het gaat erom dat jij gelukkig bent, kan me wel goed voorstellen dat mensen in je omgeving er met scheve koppen naar luisteren.
Dat betekend dat hij 48 jaar is?
wel goed van je moeder dat ze ondanks dat ze zoiets had van hoe kun je? Toch achter je staat en je steunt ik denk dat je daar veel aan hebt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:12

Ik denk niet dat het aan ons is om er over te (ver) oordelen! Als jullie gelukkig zijn, en jullie er prettig bij voelen zou ik zeggen waarom niet?

@Nienschaap: 45 jaar!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:14

Als ik het zo lees zijn jullie heel erg blij samen en het is ook super fijn dat je moeder je begrijpt! :j

Jullie zijn al een langere tijd samen en het gaat goed, dus why not? :D
Ja, jullie zullen raar worden aangekeken en misschien wordt er zelfs aan hem gevraagd of hij je vader is..

Maar zolang jij je er goed bij voelt en hij ook, go for it! :D
Laat je geluk niet in de weg staat door anderen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:14

Ik zou me niets aantrekken van de anderen :) Als jij gelukkig bent met je leven, dan heb jij daar gewoon recht op :j

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:16

Leeftijd is maar een getal.
Ja het verschil is groot, maar als jullie je er prettig bij voelen is het prima toch.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:16

Wat je vriend als leraar heeft gedaan, kan ik absoluut niet goedkeuren.
Een leerlinge, minderjarig, in een kwetsbare positie door haar problemen. Die had hij professioneel bij moeten staan en verder afstand moeten bewaren. En als dat niet mogelijk was, je moeten overdragen aan een collega. Hij had je hiermee flink kunnen beschadigen en iedere leraar weet dat dit niet kan en mag.
Hij is zijn boekje flink te buiten gegaan en mag blij zijn dat hij dit ongestraft heeft kunnen doen.

Qua leeftijdsverschil moet ieder voor zich weten wat hij/zij doet, zolang het fatsoenlijk en legaal blijft.
Laatst bijgewerkt door Boras op 15-11-11 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:17

pubelia schreef:
Ik denk niet dat het aan ons is om er over te (ver) oordelen! Als jullie gelukkig zijn, en jullie er prettig bij voelen zou ik zeggen waarom niet?

ja toen ze 17 was maar nu is ze bijna 21 dus 20 en hij 48 dan toch.
Rekenen is niet zo mijn beste vak :+

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:17

vanuit jouw situatie begrijp ik het wel..
je leraar ging echter over de schreef, met een minderjarige leerling.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:21

NienSCHaap schreef:
pubelia schreef:

17 jaar en 28 jaar verschil = toch 45?

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:22

Leeftijd is maar een getal! Mijn vriend is 15 jaar ouder als mij :)

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:22

Ik schrok ook bij het begin van je verhaal :o Maar het lijkt of je weet waar je het over hebt..
Tja sommige dingen heb je niet in de hand :D

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:23

pubelia schreef:
NienSCHaap schreef:

Ze is nu toch 20 ;) (bijna 21)

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:24

Boras schreef:
Een leerlinge, minderjarig, in een kwetsbare positie door haar problemen. Die had hij professioneel bij moeten staan en verder afstand moeten bewaren. En als dat niet mogelijk was, je moeten overdragen aan een collega. Hij had je hiermee flink kunnen beschadigen en iedere leraar weet dat dit niet kan en mag.
Hij is zijn boekje flink te buiten gegaan en mag blij zijn dat hij dit ongestraft heeft kunnen doen.

Qua leeftijdsverschil moet ieder voor zich weten wat hij/zij doet, zolang het fatsoenlijk en legaal blijft.

Dat is ook waarom me ouders en met name me veder enorm boos was.
Vorig jaar met de kerst zijn de kinderen me moeder en wij samen naar me vader geweest.
Mijn vader en me vriend hebben de avond van te voren met elkaar gepraat en me vriend heeft ook alles verteld en opgebiecht zijn excuses gemaakt enzo.
wat er is gebeurd is ook niet goed te keuren dat is ook altijd hier thuis nog het gesprek onderwerp maar liefde maakt blind en die gevoelens zijn niet altijd te onder drukken.
Toch geeft het mij een fijn gevoel dat iedereen niet zo negatief doet erover.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:25

spicegirl schreef:
vanuit jouw situatie begrijp ik het wel..
je leraar ging echter over de schreef, met een minderjarige leerling.

En als ts meerderjarig was geweest, mocht het ook niet. Hij was haar leraar.

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 16:25

pubelia schreef:
NienSCHaap schreef:

Nienschaap klopt hij is nu 48 jaar.

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:25

Super voor jullie dat het zo goed voelt.
Inderdaad een enorm verschil.. jij bijna 21 en hij 49!

Wat ik me wel een beetje afvraag...
Twijfel jij nog, bijv. door het leeftijdsverschil??
Je hebt bijna 4 jaar een relatie (wat ik opmaak uit je verhaal) en wilt dit nu nog steeds van je af schrijven...

Waarom? Als een relatie goed voelt, voelt het toch goed..
Is er iets waardoor je er niet voor de volle 100% achter staat??

Ik snap namelijk het nut er niet zo heel erg van (niet naar bedoeld) om een verhaal neer te zetten over een relatie waar jij je prettig bij voelt, jij hebt een relatie met iemand van 28 jaar ouder niet een ander, dus wat een ander ervan vind moet jij je niks van aantrekken lijkt mij!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:27

Ik sluit mij aan bij de genoemde argumenten.
Leeftijd is maar een getal, daar doe je niets aan.
Het feit dat hij kinderen heeft is volledig aan jou of jij hem EN zijn kinderen kiest. Wat hij ook zal doen, als hij een goede vader is tenminste, hij kiest ALTIJD voor zijn kinderen. Als zijn kinderen dus op een gegeven moment jou NIET meer accepteren (en dan geen puber fase), dan moet hij naar hen luisteren.
Ik weet niet in hoeverre jij als een moeder bent voor de kinderen, maar, IMO zal jij daarvan nooit de moeder worden..
Dit bedoel ik verder niet aanvallend, ik weet wat je doormaakt (met uitzondering van het leeftijdsverschil, maar like I said, dat is iets relatiefs. Je bent zo oud als je je voelt). Mijn vriend is 6 jaar ouder en heeft 3 kids, wat mij dus ook stiefmoeder maakt..

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 16:30

mayke_ schreef:
Boras schreef:

Dat is ook waarom me ouders en met name me veder enorm boos was.
Vorig jaar met de kerst zijn de kinderen me moeder en wij samen naar me vader geweest.
Mijn vader en me vriend hebben de avond van te voren met elkaar gepraat en me vriend heeft ook alles verteld en opgebiecht zijn excuses gemaakt enzo.
wat er is gebeurd is ook niet goed te keuren dat is ook altijd hier thuis nog het gesprek onderwerp maar liefde maakt blind en die gevoelens zijn niet altijd te onder drukken.
Toch geeft het mij een fijn gevoel dat iedereen niet zo negatief doet erover.

Ts, dit is een vergrijp wat is opgenomen in het wetboek van strafrecht.
Je kunt het niet prettig vinden om te horen, maar dat verandert niets aan het feit je leraar/vriend fout zat. Deze wet is er zeker niet voor niets. Van een leraar mag/moet worden verwacht dat hij zijn gevoelens onderdrukt en zich niet blind laat maken. Voor jou kan ik zeker begrip opbrengen, je vriend zijn gedrag keur ik af en met mij de wet. Dat andere mensen in dit topic het niet noemen en dat jij dat prettig vind, kan ik me ook voorstellen. Maar ik vind het niet iets om overheen te stappen.

JuliaMaria

Ik twijfel absoluut niet aan jullie verliefde gevoelens. Maar mijn eerste indruk is dat de grondslag bij jou "gebrek aan een veilig vaderfiguur" is, en dat hij een jong (kwetsbaar) meisje zag waar grote mannen natuurlijk wel van houden. :o Klinkt misschien heel erg generaliserend, maar dit is wel gewoon hoe het vaak werkt.. En het is allebei ook iets "natuurlijks".

Maar goed als jullie nu verliefd zijn en jij je niet onder laat sneeuwen zou dat niet eens erg hoeven zijn. Alleen geloof ik er niet in dat jullie op dezelfde lijn zitten. Dat is praktisch onmogelijk aangezien jij daar nog niet genoeg ontwikkeling voor door hebt kunnen maken. In die zin zou ik dus wel uitkijken of je relatie wel gezond is én blijft. En verder wens ik jullie veel geluk uiteraard, los van mijn oordeel of die van een ander. :)

ZusJacobs

He mensen ze is 20 jaar nu en hij blijft 28 jaar verschillen hoor (tis niet dat hij blijft hangen.. Zou leuk zijn). Dus is die nu 48 jaar. :P

Vind het een ander verhaal dat hij niet degene is geweest die het begonnen is. Als dat zo was had ik wel even geslikt.. Maar gelukkig zijn jullie nu gelukkig met elkaar! En gaat het gewoon nog steeds goed..