Mijn dochter van nu 2,5 jaar heeft sinds 2 weken geleden netelroos"aanvallen" van de kou. 2 weken geleden waren we een weekendje weg en in een dierenpark in Duitsland werd ineens haar gezicht rood en dikke vochtbulten/plekken kwamen tevoorschijn. Als de wiedeweerga in de auto, want we schrokken ons rot natuurlijk! Dokterswacht gebeld, maar was waarschijnlijk netelroos en er was verder niet zoveel aan te doen, dus ook niet nodig dat we langskwamen. Nu vanmorgen bracht ik haar naar de peuters, zelfs na 5 minuten kou!, kreeg je weer netelroos. Helemaal rood en wederom bultjes. Nu was mijn vraag of er meer mensen last van hebben, en wat je er eventueel aan doet om er zo min mogelijk last van te hebben! Madame wil zo graag buiten spelen en wandelen en weet ik het wat allemaal nog meer.. Laat staan straks als er sneeuw ligt en we kunnen schaatsen, dan is het hek helemaal van de dam!
Niets aan te doen? aan netelroos! echt wel.Er is een zalf voor,mijn zoon had ook netelroos en kreeg er een zalf voor.En volgens mij was het een 'cortico' zalf.
Nou, ze krijgt het en zodra ze binnen is trekt het ook weer weg.. Dus in principe pillen specifiek tegen de aanval is niet noodzakelijk, maar meer iets waardoor de aanvallen neit komen oid.. Kan morgen de huisarts terug bellen over het hoe en wat..
Dan twijfel ik toch óf het idd. Netelroos is.Als dat gelijk alweer weg trekt? Zo'n dokter kan makkelijk zeggen;ik dénk Netelroos.Eerst nakijken en dan pas zeggen.
De test is al snel bekeken.. het kan ook koudeallergie zijn, maar ook dat uit zich vaak in netelroos en gaat inderdaad weer weg als het warmer word. Ze heeft het nu 3 x gehad, maar het is gewoon vervelend, en ik wil weten wat er gebeurd als ik haar langer dan 5 min buiten laat. Kan moeilijk tegen een kind van 2,5 jaar zeggen joh we gaan niet naar buiten, ze vind het buiten heerlijk.
Brainless
Geplaatst: 15-11-11 17:24
Als het altijd zo snel weer wegtrekt is het geen netelroos.
Het kan ook een restverschijnsel zijn van de 5de ziekte.
Citaat:
Bij warmte, kou, inspanning of stress kunnen de vlekjes tijdelijk terugkomen weken tot maanden na het doormaken van de vijfde ziekte.
Mijn dochter c van 20 maanden heeft dit ook. Wij hebben inmiddels medicatie voor haar welke 24 uur werkt. Netelroos kan zeker wel zo snel opkomen en verdwijnen. Richting de huisarts in de auto trik het weg, in de wachtkamer kwam het weer op en tijdens het consult trik het wederom weg
Ja dat is dan wel vervelend als ze het niet meer kunnen zien.. In mijn geval zou ik dan lopend naar de huisarts kunnen..
Rianne_
Geplaatst: 16-11-11 09:11
gohya schreef:
Niets aan te doen? aan netelroos! echt wel.Er is een zalf voor,mijn zoon had ook netelroos en kreeg er een zalf voor.En volgens mij was het een 'cortico' zalf.
Nou... Ik heb nu bijna 1,5 jaar last van netelroos en het is echt niet zo dat er zomaar iets aan te doen is. Heb van de huisarts anti-histamine pilletjes (misschien iets voor jouw dochter TS? En jeukt het ook?) die twee dagen helpen maar voor de rest niets. Ben bij een homeopaat geweest en ook die kan me niet verder helpen..
Goed, bij TS is de oorzaak bekend natuurlijk dus wie weet is er dan wel iets aan te doen. Bij mij is de oorzaak waarschijnlijk stress en dat is niet op te lossen met zalf.
Zo snel weg kan best. Ik heb soms maar 10 minuutjes een rode plek en dan is die weer weg. Goed, soms zit het er ook veel langer. Maar toch..
onley
Geplaatst: 16-11-11 09:16
mijn dochter had dit ook altijd van de kou op de benen op de armen en in het gezicht echt heel sneu voor haar toen ik heb er toen altijd purol zalf op gedaan om die plekken te verzachter en verder niks ze is er gelukkig overheen gegroeid maar ik deed ook wel altijd een extra shirt of majoo aan als het koud was
Netelroos is een stress uiting wat gepaard gaat met een herpes virus wat volgens mij toch erg pijnlijk is? of ben ik nu in de war met een andere 'ziekte'
Rianne_
Geplaatst: 16-11-11 09:17
Netelroos is vooral jeuk.. Bij mij brand het af en toe, maar voornamelijk jeuk. Netelroos is sowieso niet altijd een uiting van stress. Het is een overgevoelige reactie op 'iets' en dat 'iets' kan alles zijn. Tenminste, dat is wat ik qua informatie van de HA heb gehad.
klopt rianne. dat 'iets' is ook bijna nooit te achterhalen.
marius
Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-11 09:22
Volgens mijn dochter jeukt het niet of doet het niet pijn.. Maargoed, een kind van 2,5 zal dat ook niet helemaal uit kunnen leggen wat ze voelt.. Als ze pijn heeft meld ze het wel maar dat doet dit niet volgens haar. Ik wil nu ook wel ff blok om met de kinders, maar ik durf het niet aan. Misschien een klein blokje doen als "test"
Hm.. Dan vraag ik me toch af of het netelroos is want een kenmerk is toch de jeuk. Alsof je geprikt bent door een brandnetel.. Bij mij ziet het er vaak ook echt uit als een muggenbult.
Ben net ff buiten geweest, het ging redelijk goed, wel rood en witte vlekken/bulten.. Nouja, of het netelroos is vraag ik me na dit topic ook af, maar ik krijg een drankje die de aanval tegen moet gaan. Ben benieuwd..