Oogpijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimmysan

Oogpijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:33

Sinds een maand of 2 zie ik wat slechter, voornamelijk later op de avond met tv kijken en in de auto in het donker. Het wordt dan steeds even vaag en als ik knipper is het weer even duidelijk. Omdat ik gewoon merkte dat ik dit voorheen niet had, ben ik bij een opticien langs gegaan. Toen was het helaas niet laat op de avond, dus zag ik in principe niet slecht. Hier kwam toen wel -0.5 uit.

Nu heb ik sinds afgelopen week een zeurende pijn aan mijn ogen. Als ik mijn ogen dichtdoe is het minder. Wat er toe leidt dat ik steeds met spleetoogjes loop, om mijn ogen zoveel mogelijk dicht te hebben. Dat wil ik niet eens zelf, maar dat doe ik gewoon automatisch omdat het echt vervelend is om ze open te hebben. Nu is het zelfs zo erg, dat ik even thuis ben in mijn tussenuren en dat ik het liefst met mijn ogen dicht ga zitten, zo vervelend! Ook heb ik het idee, dat mijn adertjes in mijn oog iets zichtbaarder zijn dan normaal en dat mijn ogen iets gelig lijken, maar misschien verbeeld ik me dit wel.

Iemand hier ervaring mee? Ooit last van gehad? Zal ik toch maar even de dokter bellen?

Keet

Re: Oogpijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:34

Op een koopavond naar de opticien gaan :) en een bril kopen, hoe klein je afwijking ook is. Je ogen zijn 's avonds vermoeid van het constant aanpassen en focussen.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 13:37

Maar hoe kan het dan dat ik er nu ineens overdag zeurende pijn houd aan mijn ogen?
Bril waren we sowieso al van plan deze week te gaan kopen! :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 13:40

Ow, die had ik gemist. Dat weet ik niet. Heb ook wel eens periodes dat ze zo zeer doen. Maar is meestal ook weer snel over