Hobby gezocht, wat past bij mij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

silvericathy

Hobby gezocht, wat past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:20

Hallo,

Ik ben eigenlijk opzoek naar een leuke hobby naast paardrijden.
Ik zou alleen zou snel niet op een leuke hobby kunnen komen, dus ik vroeg me af of jullie mij misschien zouden willen helpen.

deze dingen zijn misschien belangrijk om te weten:

1: ik wil wat afvallen
2: ik heb zwakke enkels dus ik kan niet veel rennen/springen ect
3: ik ben absolut niet lenig
4: ik zou graag wel willen zwemmen ofzo alleen ik kan niet tegen het chloor als ik dit in mijn ogen krijg dan gaan ze ontstekken en dat duurt wel een hele week voordat ze niet meer pijn doen. Dus zwemmen valt voor mij helaas af.
5: ik houd niet zo van team sporten, wel met een klein groepje.
6: ik wil graag veel bewegen
7: sportschool heb ik al geprobeerd alleen behalve de loopband vind ik niks leuk om te doen, daarnaast had ik na 3 keer al geen zin meer omtegaan.
8: owja, ik heb vroeger mijn rechterpols gebroken gehad dus sporten waarbij ik deze veel moet gebruiken vallen ook af zoals: tennis, handbal. vollybal ect

Misschien dat ik nog dingen vergeten ben... maar ik hoop dat jullie met me mee willen denken voor een andere hobby naast paardrijden.

Anoniem

Re: Hobby gezocht, wat past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:28

fietsen/ wielrennen ? Je lijstje maakt het wel erg beperkt moet ik zeggen :j Maar fietsen voldoet aan alle eisen :D !

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:30

En fietsen is hardstikke leuk! :D
Is en een mountainbikeparcours dichtbij waar je woont? Dat is namelijk ook hardstikke gaaf en meestal worden op zo'n pad ook clinics georganiseerd :) En als je eenmaal wat geoefender bent kun je met een groepje afspreken om samen te gaan!

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:33

Spinning (fietsen op leuke muziek)
Zumba
Misschien kan je toch gaan zwemmen als je een duikbril koopt? En dan niet om onderwater te kunnen zwemmen maar om de chloor in je ogen te beperken?
Laatst bijgewerkt door x_Quinta_x op 13-11-11 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:33

Zwemmen met duikbril?

Inderdaad wielrennen of mountainbiken, is erg mooi in de omgeving van Maastricht. En dit kun je zover uitbreiden als je wilt.
Dit kun je eventueel ook combineren met spinnen op de dagen dat het weer wat minder is

Cathy rond Maastricht zijn veel mtb routes :j

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:33

owja misschien nog een dingetje.... vies worden vind ik ook niet erg :D
fietsen is inderdaad misschien ook wel leuk, dat kost niet zo heel veel als ik met mijn eigen fiets zou gaan
en dan kan ik een leuke route uitzoeken.. :D

die zal ik op mijn lijstje zetten...

zwemmen met duikbril gaat ook op mijn lijstje.. ;)

Iemand nog een ander idee voor een hobby?
Laatst bijgewerkt door silvericathy op 13-11-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:36

Je hebt zwakke enkels, maar wil toch veel bewegen.
Fietsen komt bij mij ook als eerst in me op. Want je lijstje is erg beperkt.. Is volleybal niet iets? Of is dat te veel met springen en rennen ivm je enkels?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:37

Volleybal is veel springen, lijkt me niet goed voor iemand met zwakke enkels.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 11:38

ik heb op school een paar keer volleybal moeten doen, maar merkte dat dit toch teveel van mijn enkels vroeg

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:41

Golven?
Lijkt mij niet heel erg belastend voor je enkels/pols, en is ook een sport!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:44

schaken :')

Jeetje wat ben je lastig met je lijstje. hihi.
Kun je niet een cursus foto grafie gaan doen. Dan heb je meteen een missie als je aan het fieten bent.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:48

Je zoekt dus niet zozeer een hobby, maar een sport om te doen.

Denk dat fietsen idd al een goede keuze is, misschien tafeltennis? Dat kan best fanatiek zijn en er komt niet zoveel belasting op je pols als met tennis. (ik tennis zelf, en dat is best nog wel een aanslag op je pols :') )

Skeeleren? Is niet heel erg belastend voor je enkel toch?? Alleen nu in de winter lukt dat niet, dan kun je misschien tijdelijk schaatsen.

Badminton kan ook nog...

Edit: foutje knie moet enkel zijn...
Laatst bijgewerkt door Anoli op 13-11-11 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:50

Als er iets zwaar is voor je enkels is het volgens mij wel schaatsen? Vind ik dan :P ik kan geen 5 min op schaatsen staan

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:52

Stijldansen is misschien ook nog een optie, dan loop je toch een stuk minder te springen.
Zwakke enkels zijn te trainen, dus dan zit je alleen met een knie en een pols, denk dat stijldansen dan ook nog prima gaat!

Schaatsen is ook super leuk! Alleen wel lastig als je enkels nog heel zwak zijn, maar wel heel goed om je enkels mee te trainen! En je kunt dan ook gezellig met een vriendin ofzo rondjes gaan schaatsen en dan lekker kletsen!

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:54

Wie kwam er aan met een knie? Ze heeft geen last van haar knie.
Alleen heeft ze zwakke enkels, die ze kan trainen. (En ja, ik weet waar ik over praat. Ik heb zelf ook zwakke enkels en doe aan stijldansen, schaatsen, fietsen, paardrijden, hardlopen en zaaltrainingen met genoeg geren en gespring).

Dus eigenlijk is de enige belemmerde factor haar pols :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:55

Alou schreef:
Als er iets zwaar is voor je enkels is het volgens mij wel schaatsen? Vind ik dan :P ik kan geen 5 min op schaatsen staan

Ja ik heb geen idee hoor :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:57

xCathy schreef:
Alleen heeft ze zwakke enkels, die ze kan trainen. (En ja, ik weet waar ik over praat. Ik heb zelf ook zwakke enkels en doe aan stijldansen, schaatsen, fietsen, paardrijden, hardlopen en zaaltrainingen met genoeg geren en gespring).

Ik had verkeerd gelezen maar heb het al aangepast :)

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:58

In hoeverre zijn je enkels een probleem als je sneakers aan hebt die ook je enkels bedekt? Kan me weinig voorstellen bij zwakke enkels namelijk. Overigens is punt 3 verwaarloosbaar, lenigheid is te trainen. En volgens mij is punt 8 ook goed te trainen als je in het begin de tijd neemt om het op te nemen. Dus misschien is badmintonnen iets? Paardrijden? Zoals al eerder gezegt is, fietsen dat lijkt mij nog het meest wat voor jou!

charlie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 11:59

Dansen?
Denk aan zumba etc.
Pilates, yoga? Je hoeft er niet lening voor te zijn, maar door de oefeningen komt het wel langzaam :D

xCathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 12:01

Anoli schreef:
xCathy schreef:

Ik had verkeerd gelezen maar heb het al aangepast :)

Haha, ik had het zelf ook geschreven en ik dacht: "Huh, knie?" >;)
Gelukkig heeft ze dr niet nog een zere knie bij, want dan kun je helemaal niks!

Maar TS: Eigenlijk kun je al je belemmeringen trainen, die dingen trainen doe je juist door die spieren veel te gebruiken! Dus ik zou zeggen, ga lekker sporten en dan wordt het vanzelf sterker! Je moet alleen wel rustig opbouwen, anders krijg je meer last, maar dat lijkt me nou niet direct een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 13:36

Zumba :j

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:19

Lastig dat je bijna alleen maar opschrijft wat je niet kan / wilt.. Probeer het eens voor jezelf om te draaien naar wat je wél kan, dan is het iets makkelijker om gericht hulp te geven.

Onderstaand citaat ben ik het absoluut mee eens.

xCathy schreef:
Maar TS: Eigenlijk kun je al je belemmeringen trainen, die dingen trainen doe je juist door die spieren veel te gebruiken! Dus ik zou zeggen, ga lekker sporten en dan wordt het vanzelf sterker! Je moet alleen wel rustig opbouwen, anders krijg je meer last, maar dat lijkt me nou niet direct een probleem.

Leg de lat voor jezelf heel laag. Je hoeft niet direct een marathon te kunnen rennen, maar bouw het ontzettend langzaam op. Ik heb ook knieklachten, maar ren in een snel tempo de 5 km zo uit. Ik wil nu langzaam toewerken naar de 10 km. :j

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:24

Hardlopen gaat prima met zwakke enkels, als je maar goede schoenen laat aanmeten. Ik heb ook hele zwakke enkels, maar kan toch echt kilometers hardlopen. Dat zou ik zeker eens proberen: 't is super voor je conditie en om af te vallen, je kunt het doen wanneer je maar wilt en het is (op de aanschaf van goede schoenen na) niet duur.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:30

Met al je gebreken kan je het beste blijven computeren. :+

Niet te lang natuurlijk en een hond nemen, regelmatig, 5x per dag uitlaten, zo heb je twee hobby's in één keer. B-)

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 15:33

En iets als yoga? :) (Je hoeft daar echt niet lenig voor te zijn, je wórdt het er wellicht wel wat meer door.)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 13-11-11 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt