Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:22

Ik rook nu al aantal jaar, baal er nog steeds van dat ik ook op me 15de ben begonnen want je komt er niet meer vanaf. Ik zelf kan redelijk goed stoppen en het is me al aantal keer gelukt een paar weken. Dan ga ik opzoeken hoe slecht het wel niet voor je is etc. Ik heb ook asmatische bronchities en ben aan de pil dat is allebij een slechte combi. Ik ben nu weer eens ziek, heb een hele slechte weerstand en ben dat roken beu! Heb vandaag een peuk door midden gescheurd wat een lekker gevoel gaf dat. Maar nu het lastige, als ik een ander zie roken gaat het kriebelen, dan is het 1 hijsje? En dan 1 peukie? En omdat ik niet steeds peukies wil vragen koop ik zelf maar een pakje en dan sluipt het er weer bij in.

Mijn vriend rookt ook, op zijn kamer. Ik vind dat echt te goor omdat je daar ook moest slapen en dan dat dat ook niet goed voor je is, de rook trekt denk ik ook in de kussens dekens en het matras. Ik wil graag dat die ermee stopt, ook voor zijn eigen gezondheid ik wil hem graag nog lang mee <3 Maar hij is wat dat betreft nogal van ''ah ik zie wel''

Ik wil niet meer op die kamer slapen ik ga nu erg me best doen het stoppen met roken vol te houden en sportiever te worden, groente en fruit eten om me weerstand te verbeteren.

Wat kan ik hier mee doen? Heb het er weleens over gehad en toen zei die (helaas) als je een paar maanden bent gestopt zou ik niet meer op me kamer roken als je erbij bent.... Als ik zou zeggen dat kom ik niet meer bij je slapen zou ik er nog niet eens van opkijken dat die dan zegt ''oke dan niet'''

Tips gezocht :D

Anoniem

Re: Mijn vriend rookt op zijn slaapkamer hoe laat ik hem stoppen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:31

Ik zou die kamer niet meer betreden, gatverdamme wat vies.. :n

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:33

Ja vind het ook smerig, en hij rookt der ook al aantal jaar, asbak puilt uit dus kan niet meer dicht en die geur gaat ook lekker door de kamer heen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:34

Gadverdamme, wat ontzettend goor. Met zo iemand zou ik echt niet samen kunnen leven, rook gaat OVERAL in zitten :r.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:36

er zijn pillen voor, dan krijg je een viese smaak in je mond als je gaat roken, misschien werkt dat, dat hij helemaal gaat stoppen?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:40

Dan vind ik dat ik nog heel redelijk ben geweest om daar 1,5 jaar te slapen! Ga ik te ver door te zeggen dat ik daar niet meer in wil slapen en het dan ook echt niet meer doe?

Nicky hoe heeten die pillen weet je dat? Hij wil wel stoppen maar hij wil niet genoeg zegmaar hij is een beetje laks daarin vind ik...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:41

Dan maar niet meer op die kamer.. Dan maar niet slapen.. Komt die binnen 1 week op terug dat beloof ik je :') :j

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:42

daar moet je voor naar de huisarts gaan, ik weet zo niet hoe ze heten. de oma van mijn baas gebruikt ze en die zegt dat het werkt

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 21:43

WhySoWhite schreef:
Dan maar niet meer op die kamer.. Dan maar niet slapen.. Komt die binnen 1 week op terug dat beloof ik je :') :j

Hahaha dat betwijfel ik, denk dat ie het me zeker kwalijk neemt en het ook beetje onzin vind omdat ik er al 1,5 jaar slaap.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:45

Ik ben zelf een roker, dus ik reageer iets milder, denk ik. Maar heeft hij maar 1 kamer? Dan zou ik er idd niet meer gaan slapen als ik jou was, zo houdt hij jou aan het roken. Als hij meerdere kamers heeft, vindt ik het flauw om dan juist in die kamer te roken, dan wil hij de moeite niet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:48

Ik rookte sinds mijn 14e (en vééél) en ben er gelukkig nog wel vanaf gekomen, heb er wel een cursus voor gevolgd.

Wat je vriend betreft: ik vind niet dat je van hem kunt verlangen dat hij ook stopt, iedereen is vrij, maar in de slaapkamer roken waar jullie samen toch best wel wat tijd doorbrengen.. dat is eigenlijk gewoon vies, zelfs als roker. Kan hij niet gewoon door het raam hangen ofzo?

Probeer een afspraak met hem te maken, als hij daar niet meer rookt doe jij iets voor hem terug. Zou dat niet werken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 21:50

Oh wat vies.. Had ooit een meisje in mijn klas, haar ouders rookte..
Ik zat naast haar in de klas, en ik stonk.. :x

'Als je over 1 dag niet ben gestopt is het uit' :Y)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:02

Nynke, hij woont nog bij zijn moeder en heeft dus als eigen kamer heeft die zijn slaapkamer. Soms mag er in de woonkamer gerookt worden.

Robin, dat kan ik idd niet van hem verlangen. Maar het roken op zijn kamer (ook als ik er niet ben want de rook trekt overal in) en het roken in de auto met mij erbij in terwijl ik zo me best doe te stopen... Ik kan best iets voor hem terug doen geen probleem dan denk ik dat ik elke ochtend dat ik bij hem of hij bij is is koffie moet maken en crackers met kaas en jam :+ Uit het raam hangen deed die, maar daar heeft die alweer lak aan gekregen.

Passieappel, denk niet dat die gaat werken :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:08

Ja, precies daar zeg je het al 1,5 jaar te lang dus. :j

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:11

Ik zie hem morgen weer (bij mij gelukkig :P) en dan ga ik het er wel eens over hebben, denk dat het niet gezellig eindigt... en dat we er niet uit komen (ik ken die dingen inmiddels al wel)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:12

je bent 18 en roept dat je niet kunt stoppen??? kom op zeg..... dat kun je best. stel je niet aan.....

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:13

Hoeft ook niet gezellig te zijn. Je gaat toch niet in de rook liggen slapen? Het is kiezen of delen zo simpel is het :D Opgelost

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:14

Iney als je zegt dat je niet meer in zijn kamer komt... en je het vervolgens toch niet aan je eigen woorden houdt... waarom zou je vriend je dan serieus nemen... het zijn nu loze dreigementen. Enige waar je mee kan beginnen is je aan je eigen woorden te gaan houden (of niet dingen zeggen die je niet kan uitvoeren).

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:18

Ik zou beginnen met bewijzen dat jij wél kunt stoppen. Nu zeg je 'ik ga stoppen en ik wil niet meer dat jij in de slaapkamer rookt'. Sja als je dat eerste deel niet kunt waarmaken, waarom zou hij dan z'n best doen om zijn gedrag wel te veranderen?
Als hij ziet hoeveel beter jij je straks voelt als niet-roker, kun je hem vast overtuigen om niet meer op de slaapkamer te roken, en anders gewoon een paar weken niet bij hem slapen :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 22:19

suuzepuus schreef:
je bent 18 en roept dat je niet kunt stoppen??? kom op zeg..... dat kun je best. stel je niet aan.....

??weet niet waar je dat hebt gelezen??
Wat een stomme reactie, daar heb ik niet veel aan...

Iney schreef:
Ik rook nu al aantal jaar, baal er nog steeds van dat ik ook op me 15de ben begonnen want je komt er niet meer vanaf. Ik zelf kan redelijk goed stoppen en het is me al aantal keer gelukt een paar weken. Dan ga ik opzoeken hoe slecht het wel niet voor je is etc. Ik heb ook asmatische bronchities en ben aan de pil dat is allebij een slechte combi. Ik ben nu weer eens ziek, heb een hele slechte weerstand en ben dat roken beu! Heb vandaag een peuk door midden gescheurd wat een lekker gevoel gaf dat. Maar nu het lastige, als ik een ander zie roken gaat het kriebelen, dan is het 1 hijsje? En dan 1 peukie? En omdat ik niet steeds peukies wil vragen koop ik zelf maar een pakje en dan sluipt het er weer bij in.

Mijn vriend rookt ook, op zijn kamer. Ik vind dat echt te goor omdat je daar ook moest slapen en dan dat dat ook niet goed voor je is, de rook trekt denk ik ook in de kussens dekens en het matras. Ik wil graag dat die ermee stopt, ook voor zijn eigen gezondheid ik wil hem graag nog lang mee <3 Maar hij is wat dat betreft nogal van ''ah ik zie wel''

Ik wil niet meer op die kamer slapen ik ga nu erg me best doen het stoppen met roken vol te houden en sportiever te worden, groente en fruit eten om me weerstand te verbeteren.

Wat kan ik hier mee doen? Heb het er weleens over gehad en toen zei die (helaas) als je een paar maanden bent gestopt zou ik niet meer op me kamer roken als je erbij bent.... Als ik zou zeggen dat kom ik niet meer bij je slapen zou ik er nog niet eens van opkijken dat die dan zegt ''oke dan niet'''

Tips gezocht :D

Evelijn daar heb je helemaal gelijk in....
Yessy jij ook!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:36

Nou euhm hier...
Citaat:

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:39

suuzepuus schreef:

Waar een wil is, is inderdaad een weg. Maar niet ieder mens is geboren met een grote wilskracht of beter gezegd doorzettingsvermogen... de één kan heel makkelijk stoppen en de ander niet... dit heeft imo niks met leeftijd te maken... als je jong bent kan het makkelijk zijn... maar dat is niet altijd het geval helaas...

TS, ik zal proberen het bespreekbaar te maken... wel vind ik dat je vriend vrij moet kunnen kiezen of hij wil stoppen of niet... het zijn zijn longen.. natuurlijk ben jij vrij erin om aan te geven dat je het fijner zou vinden als hij zou stoppen. :j

Maar, je staat volledig in je recht om te vragen of hij wil stoppen met roken in zijn kamer (of tenminste bij een open raam gaat roken) Jij slaapt daar namelijk ook... en daarbij heb jij ook nog eens gezondheidsklachten én doe jij een poging om te stoppen.
Roken in een slaapkamer is gewoon vies, ook heb ik een hekel aan mensen die gaan roken terwijl je aan het eten bent... ik verlies dan meteen mijn eetlust :r

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:41

Ik heb nog meer een hekel aan mensen die met astma klachten lopen maar wel roken. Dat heeft misschien niks met leeftijd te maken maar wel met verstand. Pufjes halen (tja, worden nog vergoed door de verzekering ook...) maar ondertussen wel lekker doorroken. Daar vergaat mijn eetlust van!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:46

Ik zou zeggen sigaret eruit of ik eruit :') Kan ook echt niet tegen rook, al helemaal niet binnen.

slagchoco_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 22:51

Ik kan mij inleven in jouw mening suuzepuus, en ik geef je gelijk want ik snap die kwestie ook niet.
Maar me er echt aan gaan ergeren ben ik niet van plan, TS is(was?) slecht bezig voor haar eigen gezondheid, en niet voor de mijne of dat van anderen... dat moet ze dus helemaal zelf weten..

edit: Natuurlijk dragen we met de maatschappij allemaal bij aan de zorg.. en wanneer mensen zichzelf de afgrond inhelpen wat gezondheid betreft, kan het inderdaad gaan irriteren. Maar om TS hier nou bij te rekenen...? nee er zijn gevallen die veeeeellee malen erger zijn dan dit.. gelieve word daar eerst naar gekeken..