Herinneringen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

arabcarla

Herinneringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 19:48

Ik weet niet of er meer mensen zijn die hier last van hebben maar ik in ieder geval wel. Ik hoor zo vaak mensen over vroeger praten en ik wou dat ik het kon. :o Sommige dingen weet ik wel omdat het me is verteld maar echte herinneringen in me hoofd, die heb ik niet. Als ik naar oude foto's aan het kijken ben komt ook niks naar boven. Ik zie dat ik het ben maar verder.... Ik vind het soms wel moeilijk, ben je over vroeger aan het praten maar ik kan eigenlijk er niets over zeggen. Laatst was ik dansfilms van me eigen aan het kijken, en dat was nog niet zo heel lang terug 2002, maar zelfs daar herinner ik me niks van. Nu is het wel zo dat ik niet een hele leuke jeugd heb gehad en daar gelukkig niks van weet/herinner, maar toch vind ik het raar dat ik gewoon heel veel dingen niet kan herinneren. Me vriend kan zich nog helemaal indenken dat hij op een blauw tractortje reed of bepaalde dingen in de basisklas. Ik dus helemaal niets. Hebben meer mensen hier last van of komt het bekend voor?

Thnx. :D

Icecrystal

Re: Herinneringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 19:55

Hmm nou dingen van heel vroeger dat ik 3 of 4 was herriner ik me niet meer. Maar vanaf groep 3 herriner ik me nog wel veel dingen :P Ik ben 19 dus wat jonger als jou maar ik neem aan dat ik het over 8 jaar ook nog wel weet? Misschien hebben de "gewone" dingen niet zoveel indruk bij je achter gelaten als de dingen waardoor je een slechte jeugd hebt gehad en ben je die daardoor vergeten. En je de slechte dingen gewoon hebt verdrongen?
Geen idee :P

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 20:00

Jah maar dat is juist het probleem, leuke dingen of geen leuke dingen ik weet het gewoon niet. Daarbij blijf ik het raar vinden dat als ik foto's van mezelf zie het niet eens herken, net of er een heel ander persoon staat.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:12

Best wel herkenbaar verhaal! Soms heb ik herinneringen maar dat zijn eigenlijk dingen die ik later nog op foto's heb gezien en dan herinner ik me eerder de foto dan de werkelijke gebeurtenis. Ik roep tegenwoordig dat mijn geheugen niet veel verder gaat dan een jaar of 5. Ik heb wel een paar herinneringen hoor van eerder, maar veel best wel belangrijke dingen zijn gewoon weg?? Zo zijn een jaar of 8 geleden zowel mijn broer als mijn zus getrouwd. Ik weet van de ene bruiloft eigenlijk niks meer, kan me niet herinneren hoe stadhuis of kerk eruitzag, laat staan de kleding oid. Van de andere heb ik een paar beelden van de receptie in mijn hoofd, en dat was het dan ook weer. Nou meeste mensen kunnen toch van zulke gebeurtenissen echt nog hele verhalen met allerlei details vertellen? Ik vind het maar raar :j

Ik heb verder trouwens juist een goed geheugen, leer heel makkelijk en andere korte en middelange termijn dingen gaan heel goed, maar dingen van meer dan 5 jaar terug zijn gewoon grotendeels weg :=

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:23

Hee! wat apart, of ben ik dan apart? mijn vroegste herininneringen gaan terug toen ik zo'n jaar of 3! was. Weet natuurlijk niet alles, of eigenlijk bijna niks van die leeftijd maar toch.. Er was toen een belangrijke gebeurtenis die ik nooit meer ben vergeten.
Van de kleuterschool weet ik me ook nog dingetjes te herinneren, basis school net zo, ik heb een hele fijne jeugd gehad en kwam uit een gezin van 10!
En dat terwijl ik met mijn geheugen meer dan 40 jaar terug moet! Inderdaad leeftijd in profiel klopt niet. Haha.. ;)

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:31

Herkenbaar
ik zit soms kinder foto's terug te kijken en dan denk ik...
Huh... ben ik wel in spanje geweest?
nooooooit geweten
daar weet ik echt bijna niets meer van, vanaf 0/12 jaar
Alleen dus de dingen die me verteld worden door ouders of ooms/tantes ofzo

Vanaf jaar of 12, laatste jaar basisschool/eerste jaar middelbare
vanaf daar weet ik wel weer dingen te herinneren, en soms echt tot in detail...
en sommige dingen ben ik echt compleet kwijt gewoon
dat hoor ik dan weer van oud klasgenoten die weer andere dingen hebben onthouden uit die tijd

Raar he eigenlijk?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:31

TS: in periodes van veel stress werkt het geheugen, of meer precies; het opslaan van herinneringen slechter. Daar kan het mee te maken hebbben.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:33

Ik weet ook nog veel, vooral welke juffen ik had op de basisschool in welke groep enzo kan ik me nog veel herinneren :j Vroegste herinnering is volgens mij van groep 1 of 2. Van daarvoor dénk ik me dingen te herinneren maar dat komt gewoon door foto's die ik heb gezien. Hoewel ik mijn vriendinnetje van de peuterspeelzaal nog altijd herinner.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:36

ik kan me best veel herinneren en ik zou het jammer vinden als dat niet zo was..
ik heb helemaal geen verstand van geheugen, maar ik zou het persoonlijk wel eens onderzocht willen zien als ik me zo weinig herinnerde..het is toch een hersenfunctie waar je het over hebt :=

ik wil je natuurlijk niks aanpraten hoor! als je er geen last van hebt, zou ik het er lekker bij laten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 10:38

Ik herinner me ook niks tot weinig van voordat ik 'n jaar of 12 was ofzo. Wat je niet weet mis je niet, toch :')

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 12:59

Jah het vervelende is dat je wel eens over vroeger gaat praten, net zoals vandaag. Me vriend geeft aan: ik wil wel eens samen een tekening maken, ik teken wat ik vroeger tekende en jij net zo.... Ik moet dan echt zeggen sorry maar dat weet ik niet...... En dan is het wel eens vervelend.
Alwiene: Ik heb verder ook een goed geheugen, ik kan snel leren, hoef maar 1x iets te zien en ik weet t, en dat vind ik het gekke eraan.....
Corelli: Daar zit ik ook over na te denken of misschien met een psycholoog praten wie weet dat die iets naar boven kan brengen... Ik moet er in ieder geval over nadenken... Gelukkig gaat het over nu en kan ik dat wel herinnneren :lol:

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 16:18

Och, ik herinner me wel veel, maar ik kan er geen tijd bij plaatsen. Dus ergens op de middelbare school ben ik naar daar en daar op vakantie geweest, ergens op de basisschool ging er een vriendje verhuizen.. Ik weet zelfs nieteens precies wanneer m'n ouders gescheiden zijn, ondanks dat mijn zusje en ik er erg bij betrokken waren. Ik heb het dan ook altijd over 'vroeger' of 'ergens rond die tijd'. :+