wang aan tandvlees gehecht?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

wang aan tandvlees gehecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:15

Dinsdag is mijn verstandskies er uitgesneden, in de onderkaak. Heel mijn wang is dik en heb er echt veel last van.. Vooral als ik lach doet het pijn dan lijkt de hechting aan de wond te trekken, als ik mijn tanden op elkaar doe zit mijn wang er telkens tussen en als ik aan mijn wang trek voel ik de hechting ook trekken. Kan het zijn dat mijn wang is mee gehecht of is dit gevoel normaal? Omdat mijn kaakchirurg er morgen niet is wil ik om half 9 meteen naar de tandarts gaan maar stel dat jullie zeggen dat het normaal is, dan zit ik daar niet voor niets, komt zo zeurderig over.. :p

MarChak

Re: wang aan tandvlees gehecht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:18

Mogelijk zit er nog een flinke zwelling, en hechtingen trekken nu eenmaal vaak, zodra die eruit is en de zwelling weg, voelt het vast een stuk beter. Het is nu ook nog maar 2 dagen geleden dat je bent geopereerd. Beterschap.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 22:21

Maar blijft 't dan zo voelen tot die hechting eruit is? Want dat duurt nog 12 dagen..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:23

Oh nee hoor na amper 2 dagen heb ik de hechting er zelf uitgetrokken... Probleem opgelost :D

Maar ja het is normaal. Je wang is gezwollen, en meestal hechten ze weefsel eromheen dicht. Niet zozeer om het gat dicht te laten groeien met dát weefsel maar om het gaat een beetje af te sluiten zodat het rustig geneest...

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:30

bij verstandskiezen wordt toch niet gehecht??

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:36

ik had dat ook hoor, je wang zit gerust niet vast maar die verdomde hechtingen trekken alles bij elkaar..... ik heb ze er geloof ik ook na een week uitgehaald omdat het niet meer ging...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:38

Caira schreef:
bij verstandskiezen wordt toch niet gehecht??

Ligt eraan, mn linkerkant wel mn rechterkant niet...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:42

Dat gevoel is normaal, m'n vriend zei een paar maanden terug precies hetzelfde als jij en dat was met een paar dagen weg :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:44

Ik had hetzelfde probleem!
Had ook erg veel pijn en het deed echt heel zeer met eten/lachen ed. en kreeg ook mijn mond niet ver open. Toen ook terug geweest en bleek ook dat een stukje wang (helemaal achterin achter je verstandkiezen) meegehecht was.
Hechting eruit geknipt en problemen waren over :) de gebruikelijke napijn/gevoeligheid bleef nog even tot het gat dicht was

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:47

Als je twijfeld zeker even langs gaan. Bij mij hebben ze het ook meegehecht en ik ben niet gegaan onder het mom het zal wel zo horen en die kant is toch minder mooi geheeld dan de andere kant waar getrokken is. Gewoon langs gaan dan kunnen ze hem verwijderen, niet zelf gaan pulken dan heb je kans op infectie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 12:04

Volgens mij is het normaal :)
Over een paar dagen is het denk ik al wel weg..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 14:13

Mijn wangen zijn aan m'n tandvlees gehecht :j Geen idee waarom de kaakchirurg dat heeft gedaan, mar nu zit m'n wang dus aan de bovenkant van m'n tandvlees vast gegroeit :+