Terugkerende blauwe plek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EllaBellaah

Terugkerende blauwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 18:44

Hee dames (en heren),

In september ben ik van mijn paard gevallen op het hek en heb daarbij een scheur in mijn beenspier opgelopen en er zat een giga blauwe plek. Ik ben naar de huisarts geweest die dat ook vaststelde, moest me er verder niet druk om maken, zo min mogelijk belasten maar wel dat been blijven gebruiken. Ze kon ook precies een deukje voelen op de plek waar het scheurtje zat. Nu zijn we alweer een paar maanden verder en nog steeds krijg ik na veel inspanning last van dat been wat doorstraald naar m'n knie. Sommige dagen als ik gesport heb, zoals vandaag, komt die blauwe plek spontaan weer opzetten. Het doet eigenlijk geen pijn, voel die plek wel lichtelijk maar het is niet hinderlijk. Ook als ik heel goed voel, voel ik inderdaad nog steeds dat deukje.
Wat kan ik hier nou aan doen? Is een scheurtje in een spier iets wat gewoon heel lang de tijd nodig heeft om te helen?

Mijn schoonmoeder is dokterassistente dus ik zal morgen even vragen wat zij er van af weet.

Groetjes Ella

eempiej

Re: Terugkerende blauwe plek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:56

Spieren en banden kwesties kunnen echt eeuwig duren is helaas ook mijn ervaring ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:19

Volgens mij kun je er niet heel veel aan doen en zal het ook een tijdje zo blijven...

Nee, volgens mij ook niets iets waar de HA iets aan kan doen :)

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:23

Ik heb echt precies hetzelfde!
Iets meer dan een jaar geleden van mn pony gevallen. Op de bakrand. Arts vermoedde een spierscheuring. T was echt alle kleuren van de regenboog(heb r nog wel een foto van :P ). T is nu nog steeds niet over. Als ik me inspan wordt t dik en blauw en straalt t idd door mn hele onderbeen/knie. Omdat de artsen t nu toch wel lang vinden duren, heb ik volgende week een mri scan voor mijn been...

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:10

Nouja heb net aan m'n vriend gevraagt of hij dat aan z'n moeder wilde vragen en ze zei dat het toch niet helemaal normaal is. Het zou namelijk betekenen dat de bloedvaatjes op die plek dus elke keer weer kapot gaan en op den duur kan dat veel schade aanrichten. Het is ook niet zo dat het weer echt een flinke blauwe plek is maar je ziet wel weer de contouren terug van hoe hij was... Lichtjes zie je dan weer de plek zitten en ook net zo groot als hij was.
Gelukkig ben ik niet de enige die dit heeft :)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:17

Mijn voet is nog steeds verkleurd van een ontsteking (voet was paars) van een half jaar geleden, de dokter zegt dat het voor altijd zo kan blijven. Ook heb ik op m'n andere voet een blauwe plek die er al jaren staat, nooit wat aan gehad, heel vreemd.

Zou het gewoon aan je schoonmoeder vragen maar me niet te druk maken. Het heeft vaak idd gewoon erg veel tijd nodig.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 21:19

Tieneke schreef:
Mijn voet is nog steeds verkleurd van een ontsteking (voet was paars) van een half jaar geleden, de dokter zegt dat het voor altijd zo kan blijven. Ook heb ik op m'n andere voet een blauwe plek die er al jaren staat, nooit wat aan gehad, heel vreemd.

Zou het gewoon aan je schoonmoeder vragen maar me niet te druk maken. Het heeft vaak idd gewoon erg veel tijd nodig.

Het vreemde vind ik, is dat de plek ook gewoon helemaal verdwijnt maar dan ineens weer lichtjes terugkomt. Het is dus niet zo dat hij áltijd zichtbaar is... Het duurde inderdaad ook wel een maand voordat de blauweplek zelf weg was, maar dat duurt eigenlijk altijd wel heel lang

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:21

Heb ik met die voet van mij ook. Het is een T-vormige plek en vooral als het kouder wordt, zie ik die terug vaker feller worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:24

Ik heb ook heel lang kunnen zien waar ik een trap van het paard had gehad, alles had zo'n opdonder gekregen dat herstel lang duurde.
Nu, jaren later, voel ik nog een hobbelige plek. Maar de blauwe kleur is wel blijvend weg.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:04

Hebben jullie ook nog last gehad van die spier? Of werd alleen de plek weer zichtbaar? Ik heb namelijk soms ook dat, wanneer ik heel actief ben geweest, die plek weer een beetje zeurderig pijn gaat doen...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:07

Heb je raad gevraagd aan je schoonmoeder?

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-11 12:08

Ja ze zei dat het vreemd kan zijn omdat het betekend dat die aderen steeds kapot gaan, maar dat het zovaak gebeurd dat artsen er eigenlijk niet meer van opkijken tenzij de plek weer echt een diepblauwe kleur krijgt

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:35

Bij mij is t vaak tijdens of na het sporten dat het idd erg zeurende pijn is, soms steekt t ook.