ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 17:48

ik ga proberen mijn verhaal zo kort mogelijk te vertellen :+

3 jaar geleden begon de pijn, ik had steken in al mn gewrichten (knieen, polsen, vingers enz.).
De steken waren zo erg dat als ik bijv aan het eten was en ik kreeg een steek, ik gelijk mijn bestek moest laten vallen van de pijn.
Hiervoor ben ik naar het ziekenhuis geweest, ze wisten niet wat het was dus gingen ze bloedprikken (oa op lyme, reuma enz. op de lyme omdat ik dat voorjaar 2 teken had en ze perongeluk had weggekrabt, inplaats van weggehaald). Uit de bloedtesten kwam niks, alles was goed. Ik had het een tijdje aangezien, maar het werd niet beter. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer hardlopen/rennen van de steken in mijn knie. Weer naar het ziekenhuis, ze wisten niet wat het was dus ik werd doorgestuurd naar een fysiotherapeut, voor bewegingstherapie. Dit heb ik een tijdje gedaan maar in overleg met de HA stopte ik ermee omdat het niet hielp. Ondertussen waren de steken er nog, weer naar het ziekenhuis nu werd ik doorverwezen naar de kinderarts. Naar de kinderarts geweest en die vertelde mij dat het tussen mijn oren zat en ik maar is met een psycholoog moest gaan praten. Dit wilde ik niet omdat ik zeker wist dat ik echt pijn had en het niet 'tussen mijn oren' zat.
Ik ben toen op naar een osteopaat geweest (omdat ik daar erg goede verhalen over hoorde) en het werd ietsjes beter, als ik een steek had kon ik gewoon doorgaan met wat ik aan het doen was, wel deed het nog erg zeer, uiteindelijk ben ik hier wel weer mee gestopt, want het hielp alleen als ik onder behandeling stond, als er dan weer 6 weken tussen zat had ik de steken weer net zo erg terug.
Nu heb ik vanaf ongeveer een jaar heel erg last van mijn rug. Het begon met af en toe last van mijn rug als ik volleybalde of paardreed. na een tijdje werd het erger en kon ik ook niet meer fatsoenlijk zitten. Op vakantie was het zelfs zo dat ik geen leuke dingen kon doen en altijd maar aan het strand lag (en dan echt aan het strand, zonder te zwemmen want dat kon ik gewoon niet meer) of in mijn bed in de caravan. Liggen (en lopen, met mate) ging nog het best.
Na de zomervakantie besloot ik om weer naar de HA te gaan omdat ik niet meer normaal op school kon zitten van de pijn. De HA heeft me doorgestuurd naar de revalidatie arts om te kijken of hij wat kon betekenen voor mij. Hij zag niets afwijkends alleen dat ik een wat te holle rug had, dus ik werd doorgestuurd naar de orthopeed en naar de Ceasar therapie. Bij de orthopeed wilde ze nog even bloed afnemen en werden er foto's gemaakt, daarna werd er ook nog een botscan gedaan. Alles was weer goed, er was niks afwijkends te zien, alleen dus weer die holle rug. Verder ben ik niet meer bij de orthopeed geweest, want hij wist niet meer wat die nog voor mij kon doen.
Bij de ceasar hebben we heel veel aan mijn houding gewerkt, en mijn holle rug werd steeds minder, toch had ik nog steeds erg last van mijn rug, en kon niet meer naar school hooguit 2 uur, langer hield ik niet vol. Ik ben dus ook gestopt met Ceasar omdat mijn houding er wel beter door werd, maar ik nog steeds hele erge last van mijn rug had.
Op dit moment gaat het nog steeds erg slecht met mijn rug, ik probeer sowieso 2 uur per dag naar school te gaan, maar veel langer houd ik ook niet vol. Ik loop dus ook heel erg achter met school. Paardrijden en volleybal ben ik ook al weer een half jaar mee gestopt, omdat ik het echt niet meer kon met mijn rug.
Ik wil dit echt heeel graag weer doen en wil gewoon weer kunnen sporten en naar school gaan zonder rugpijn. Maar ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan gaan doen. De steken zijn er trouwens nog steeds, maar ik hoef niet te stoppen met waar ik mee bezig ben.

ik weet dat bokt geen dokter is, maar hebben jullie misschien nog tips/ideeen?

groetjes, Chantal
sorry trouwens voor het alsnog lange verhaal. Alvast bedankt voor het lezen!

Anoniem

Re: ik weet echt niet meer wat ik nog moet doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 18:59

Acapuntcuur?
Wel heel vervelend trouwens :(:)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:04

ik ben nogal bang voor naalden :o
doet accupuntuur zeer?
iniedergeval bedankt voor je reactie! :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:09

Acupunctuur zou kunnen, maar als je bang bent voor naalden misschien geen succes.
Er zijn wel heel veel alternatieve therapieen waar je misschien wat mee kan.
(ken wel een aantal goede therapeuten, wil je dat verder weten moet je maar even pb-en)
Ben je al eens naar Haptotherapie geweest?(is niet eens alternatief)

Overigens vind ik het ook wel iets weghebben van lyme, wat ik weet is dit niet altijd goed met testen te vinden, maar als jij nog het idee hebt dat het lyme kan zijn is het misschien wat om in het lyme-topic hier op bokt te kijken?

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:11

Is het geen fybromalagie (of hoe je dat ook schrijft)? Hierbij heb je ook vaak pijn en steken.
Misschien eens op internet kijken of het je bekend voorkomt?
Ik heb zelf CVS en merk dat als ik heel moe ben ik ook regelmatig steken krijg, maar ook echt op gekke plekken zoals mijn oorlel, pink of elleboog bijv.
Sterkte ermee, en ik zou zeker informeren naar bovengenoemde ;)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:21

bedankt voor de reacties! :)

@siskeh; mijn moeder heeft ook lyme vandaar dat we daar extra goed op letten. 3 jaar geleden was ik ook erg moe en snel duizelig, dus ook tekenen van lyme, dit hebben we onderzocht en er kwam uit dat ik 1 of ander virus heb wat vanzelf weer over gaat (dit ging inderdaad over, de moeheid is weg, duizelig ben ik alleen nog als ik te snel opsta van mijn bed ofzo).
maar ik ga zeker even in het lyme topic kijken!
Haptotherapie? wat is dat precies? ik zal er even wat informatie over opzoeken :)

@immelicious nog nooit van gehoord, ik ga gelijk even op internet kijken!

edit; bedoel je misschien fibromyalgie? daar kan ik namelijk alleen wat over vinden.
Laatst bijgewerkt door Happyhealthy op 10-11-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:23

Heb je zelf de uitslagen van de bloedtesten gezien? Ik denk een beetje richting B12 tekort, dat kan zich volgens mij op veel manieren qua klachten uiten. En men wil nog wel eens vergeten hierop te testen of zeggen dat er geen tekort is als je laag in de normaalwaardes zit terwijl je daar wél klachten van kan krijgen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:25

B12 tekort? waar zit dat in?
dank je voor je reactie :)

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:32

ik heb even wat opgezocht over dat fibromyalgie en dat zou het best is kunnen zijn..
de osteopaat had het namelijk ook al over iets met mijn voedingstoffen, en fibromyalgie heeft ook te maken met voedingsstoffen.
Ook heeft het te maken met vermoeidheid waar ik op dit moment ook last van heb (maar ik schuif het op een winterdipje :o )
is hier op te testen?

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:33

chaanttaall schreef:
bedankt voor de reacties! :)

@siskeh; mijn moeder heeft ook lyme vandaar dat we daar extra goed op letten. 3 jaar geleden was ik ook erg moe en snel duizelig, dus ook tekenen van lyme, dit hebben we onderzocht en er kwam uit dat ik 1 of ander virus heb wat vanzelf weer over gaat (dit ging inderdaad over, de moeheid is weg, duizelig ben ik alleen nog als ik te snel opsta van mijn bed ofzo).
maar ik ga zeker even in het lyme topic kijken!
Haptotherapie? wat is dat precies? ik zal er even wat informatie over opzoeken :)

@immelicious nog nooit van gehoord, ik ga gelijk even op internet kijken!

edit; bedoel je misschien fibromyalgie? daar kan ik namelijk alleen wat over vinden.

Die bedoel ik idd ;) Wist ff niet hoe ik het moest schrijven!

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:33

chaanttaall schreef:
ik heb even wat opgezocht over dat fibromyalgie en dat zou het best is kunnen zijn..
de osteopaat had het namelijk ook al over iets met mijn voedingstoffen, en fibromyalgie heeft ook te maken met voedingsstoffen.
Ook heeft het te maken met vermoeidheid waar ik op dit moment ook last van heb (maar ik schuif het op een winterdipje :o )
is hier op te testen?

Nope......juist als er niets uit testen komt is dit een bekende ziekte. Ik heb dan CVS/ME en ook dit is niet aan te tonen, je bent lichamelijk gezond, maar toch mankeer je heel veel :brr: :z

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:39

Immelicious schreef:
chaanttaall schreef:
is hier op te testen?

Nope......juist als er niets uit testen komt is dit een bekende ziekte. Ik heb dan CVS/ME en ook dit is niet aan te tonen, je bent lichamelijk gezond, maar toch mankeer je heel veel :brr: :z

oo, oke bedankt voor je informatie!
valt hier nog wat aan te doen?
en CVS wat is dat precies? of is dat iets heel anders?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:41

chaanttaall schreef:
B12 tekort? waar zit dat in?
dank je voor je reactie :)

B12 zit in een aantal voedingsmiddelen, maar bij veel mensen met B12 tekort is er een opnameprobleem, dan kan je eten wat je wil, maar krijg je toch niet voldoende B12 binnen omdat je lichaam het niet opneemt. Ik zou in jouw geval dus wel eens willen weten of daarop getest is ;)

Overigens is Fibromyalgie niet zomaar te testen, maar wel vast te stellen door een reumatoloog, nadat er andere dingen zijn uitgesloten. Er is een lijst met triggerpoints waarvan je er een heel aantal zou moeten hebben om fibromyalgie vast te kunnen stellen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:45

volgens mij is er nog niet op getest, ik zou het even navragen.

reumatoloog? dan moet ik daar dus heen? dan heb ik zeker een verwijsbrief nodig van de HA?
volgens mij is nu bij mij bijna alles wel uitgesloten, alleen dat van B12 tekort weet ik niet zeker.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:50

Ik dacht ook aan fibromyalgie, ik heb het ook alleen iets minder erg dan jij. Ik ben naar de reumatoloog geweest, die heeft de diagnose gesteld. :) Dus dat zou je nog kunnen proberen.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 19:51

is daar iets aan te doen?
en dan moet ik neem ik aan een verwijs brief van de huisarts?
ik ga dan zeker nog naar de reumatoloog!
bedankt voor alle tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:04

Je weet écht heel zeker dat het geen Lyme is?
Want ze zijn er na een tijdje heel makkelijk in om elkaars conclusies over te nemen. :)

Immelicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:11

Immelicious schreef:
chaanttaall schreef:
is hier op te testen?

oo, oke bedankt voor je informatie!
valt hier nog wat aan te doen?
en CVS wat is dat precies? of is dat iets heel anders?[/quote]

CVS is Chronisch vermoeidheids syndroom ofwel ME kan ermee samenhangen, vooral omdat je zegt dat je vermoeid bent kan dit meespelen. Bij mij uit het zich in extreme vermoeidheid (zowel zichtbaar als onzichtbaar) Heb vaak slaperige ogen/wallen en zie bleek. Mensen vragen vaak goh ben je moe, nou ze moesten eens weten. "normale" dingen zijn voor mij sommige dagen al een uitputtingsslag. Gelukkig heb ik het in een "lichte" mate en ben ik 90% van de tijd wel in staat mezelf naar mijn werk te slepen. Ben wel van werken in de winkel naar zittend werk gegaan, mede omdat ik simpelweg mijn paard niet kon rijden na een dag lopen. Nu heb ik een redelijke balans gevonden, heb echt regelmaat nodig en nu de dagen korter zijn geworden en de klok verzet is mijn lichaam weer van slag :(

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:31

bedankt! :)

@passiappel, ik ben er 1 (of 2x, weet niet meer precies) op getest, nu hoorde ik laatst dat als je erop getest bent en het is goed, dat je het dan alsnog kan hebben, klopt dat?

@immelicious, dat lijkt me echt vervelend! zo erg vermoeid ben ik niet, maar zo moe als ik naar bed ga, sta ik ook weer op. Verder belemmert mij de moeheid niet echt gelukkig :)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:41

Ik denk toch ook in de richting van Lyme. Had je toen ook kringen gekregen van die tekenbeten?

Daarbij heb je 2 verschillende soorten testen voor Lyme. De Elisa en de Western-blot test. De Elisa is minder betrouwbaar en minder duidelijk. En dan kan het dus inderdaad zo zijn dat ze niks vinden en je het toch hebt.
Zijn vermoeidheid en steken in gewrichten de enige symptomen of heb je nog last van meer dingen?

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:46

ik heb er eigenlijk niet opgelet, dus ik weet het niet. Ik was op dat moment op volleybal kamp en zag 2 rare plekjes zitten, dus ik begon er aan te krabben. Toen ik het weggekrabt had kwam ik erachter dat het teken waren, niet echt handig dus. Daarna had ik er eigenlijk niet meer aan gedacht, totdat de dokter vroeg ofdat ik teken had gehad..

ik heb geen idee welke van die 2 ik heb gehad, ik denk dat de Elisa.
Duizelig heb ik dus ook (terwijl ik genoeg eet/drink) en hele erge rugpijn. Koort etc heb ik niet gehad.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:48

Lieverd kijk maar eens even in het topic de ziekte van lyme 2 daar kunnen ze je heel veel vertellen wat het in houd en waar je eventueel heen kan. sterkte

doekenbas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:50

ik denk ook meteen aan fibromyalgie, je klinkt precies als mijn moeder namelijk. Je kunt het inderdaad laten testen op een aantal triggerpoints, als je er voldoende hebt krijg je de diagnose. Er is helaas niks aan te doen, mijn moeder kreeg allerlei dieeten voorgeschreven (maar dan mag je bijna niks meer eten) maar voor de rest kun je alleen maar naar je naar je lichaam luisteren. Per dag kijken wat je aankan enzo het is echt een vervelende ziekte.

Succes!!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 20:52

Misschien toch nog een keer laten checken dan, en dan om de Western-blot test vragen. Ik zou nu toch alsnog een keer door de molen van de artsen gaan, zo leven is ook niks.

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 20:57

bedankt! :)

@franka75, ik ga het nu bekijken!

@doekenbas, die dieeten, moet ze die volgen zodat het minder wordt? want dat kan ik dan echt niet! :P

@Sassol, bedankt, ga ik zeker doen! morgen bel ik de HA even