3 jaar geleden begon de pijn, ik had steken in al mn gewrichten (knieen, polsen, vingers enz.).
De steken waren zo erg dat als ik bijv aan het eten was en ik kreeg een steek, ik gelijk mijn bestek moest laten vallen van de pijn.
Hiervoor ben ik naar het ziekenhuis geweest, ze wisten niet wat het was dus gingen ze bloedprikken (oa op lyme, reuma enz. op de lyme omdat ik dat voorjaar 2 teken had en ze perongeluk had weggekrabt, inplaats van weggehaald). Uit de bloedtesten kwam niks, alles was goed. Ik had het een tijdje aangezien, maar het werd niet beter. Op een gegeven moment kon ik niet eens meer hardlopen/rennen van de steken in mijn knie. Weer naar het ziekenhuis, ze wisten niet wat het was dus ik werd doorgestuurd naar een fysiotherapeut, voor bewegingstherapie. Dit heb ik een tijdje gedaan maar in overleg met de HA stopte ik ermee omdat het niet hielp. Ondertussen waren de steken er nog, weer naar het ziekenhuis nu werd ik doorverwezen naar de kinderarts. Naar de kinderarts geweest en die vertelde mij dat het tussen mijn oren zat en ik maar is met een psycholoog moest gaan praten. Dit wilde ik niet omdat ik zeker wist dat ik echt pijn had en het niet 'tussen mijn oren' zat.
Ik ben toen op naar een osteopaat geweest (omdat ik daar erg goede verhalen over hoorde) en het werd ietsjes beter, als ik een steek had kon ik gewoon doorgaan met wat ik aan het doen was, wel deed het nog erg zeer, uiteindelijk ben ik hier wel weer mee gestopt, want het hielp alleen als ik onder behandeling stond, als er dan weer 6 weken tussen zat had ik de steken weer net zo erg terug.
Nu heb ik vanaf ongeveer een jaar heel erg last van mijn rug. Het begon met af en toe last van mijn rug als ik volleybalde of paardreed. na een tijdje werd het erger en kon ik ook niet meer fatsoenlijk zitten. Op vakantie was het zelfs zo dat ik geen leuke dingen kon doen en altijd maar aan het strand lag (en dan echt aan het strand, zonder te zwemmen want dat kon ik gewoon niet meer) of in mijn bed in de caravan. Liggen (en lopen, met mate) ging nog het best.
Na de zomervakantie besloot ik om weer naar de HA te gaan omdat ik niet meer normaal op school kon zitten van de pijn. De HA heeft me doorgestuurd naar de revalidatie arts om te kijken of hij wat kon betekenen voor mij. Hij zag niets afwijkends alleen dat ik een wat te holle rug had, dus ik werd doorgestuurd naar de orthopeed en naar de Ceasar therapie. Bij de orthopeed wilde ze nog even bloed afnemen en werden er foto's gemaakt, daarna werd er ook nog een botscan gedaan. Alles was weer goed, er was niks afwijkends te zien, alleen dus weer die holle rug. Verder ben ik niet meer bij de orthopeed geweest, want hij wist niet meer wat die nog voor mij kon doen.
Bij de ceasar hebben we heel veel aan mijn houding gewerkt, en mijn holle rug werd steeds minder, toch had ik nog steeds erg last van mijn rug, en kon niet meer naar school hooguit 2 uur, langer hield ik niet vol. Ik ben dus ook gestopt met Ceasar omdat mijn houding er wel beter door werd, maar ik nog steeds hele erge last van mijn rug had.
Op dit moment gaat het nog steeds erg slecht met mijn rug, ik probeer sowieso 2 uur per dag naar school te gaan, maar veel langer houd ik ook niet vol. Ik loop dus ook heel erg achter met school. Paardrijden en volleybal ben ik ook al weer een half jaar mee gestopt, omdat ik het echt niet meer kon met mijn rug.
Ik wil dit echt heeel graag weer doen en wil gewoon weer kunnen sporten en naar school gaan zonder rugpijn. Maar ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan gaan doen. De steken zijn er trouwens nog steeds, maar ik hoef niet te stoppen met waar ik mee bezig ben.
ik weet dat bokt geen dokter is, maar hebben jullie misschien nog tips/ideeen?
groetjes, Chantal
sorry trouwens voor het alsnog lange verhaal. Alvast bedankt voor het lezen!