Chocoladeverslaafd !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

espiga1984

Chocoladeverslaafd !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 12:15

Hoi iedereen,

Waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn met dit "probleem". Ik ben verslaafd, maar echt verslaafd... aan chocolade!

Ik meen mij te herinneren dat ik al heel mijn leven graag chocolade eet. Als kind al. Maar niet zoveel. Ik at 's morgens altijd 1 boterham met smeerkaas en 1 met choco of confituur. Met sinterklaas of pasen werden alle figuurtjes netjes in een doosje gestopt en na het eten of met de boterham kreeg ik een stukje.
In mn pubertijd lette ik wel op mn gewicht enzo en at ik eigenlijk ook niet zo veel chocolade.
Maar toen leerde ik mn vriend kennen :D Haha nee het is niet zijn schuld hoor, maar toch.
Hij at namelijk steeds een volledig chocoladefiguurtje of een volledige reep chocola! Dat had ik nog nooit gezien. Dus ik begon dat ook maar te doen. Ook toen ik op kot ging. En van toen ging het dus mis. Want nu kreeg ik pas echt de smaak te pakken :9 En ja hoor, ik werd verslaafd. Want na 1 figuurtje of 1 reep kon ik dus niet meer stoppen; Soms at ik er wel 3 :n
Maar erna voelde ik me wel slecht en nam ik me voor om dat nooit meer te doen! (Niet zo slecht in de zin dat ik naar de wc ging of extreem ging dieeten hoor). Maar gewoon, na drie repen zei mn maag: ok nu is het wel genoeg! VOL!

Maar ik zit nu niet meer op kot, maar ik woon samen met mn vriend. En hij is zo slecht }:) Hij eet nog steeds twee repen achter elkaar en als we naar de winkel gaan neemt hij ook chocola mee.
En ik ben zo zwak :o

Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk toch wel iedere dag chocolade nodig heb. Vooral na het eten heb ik het er zo moeilijk mee. En thuis valt dit goed mee. Ik eet gewoon 1 boterham met choco smorgens en thats it. Als ik de hele dag thuis ben, heb ik genoeg dingen die me afleiden. Maar owee als ik op het werk, op mn bureau helemaal alleen zit. Meestal doe ik het goed hoor, ik neem gewoon een stukje mee van thuis, voor na mn boterhammen. maar meestal is dat om 9u al op; En naast het werk is een grote supermarkt waar ik dikwijls boodschappen doe. Dus je kunt het al raden, dan koop ik chocola. En dan is meteen ook ALLES weer op. ik kan het niet in mn schuif laten liggen. Als ik weet dat het daar ligt, moet het op, dus ook wel eens twee :n repen na elkaar.

Duhus, wie kan mij tips geven om te minderen??? Of om er niet meer zo afhankelijk van te zijn??

Ik wil niet helemaal stoppen hoor, dat zou ook zonde zijn. maar ik voel echt aan mn lichaam dat zo'n uitspattingen toch niet helemaal ok zijn.

Vienna2007

Re: Chocoladeverslaafd !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:21

Ik echt helemaaaaaaaaaal niet! Ik eet zelden Chocolade!

mayke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:07

Ik ken dit mijn vriend neemt ook altijd chocolade mee ondank dat ik zeg niet doen.
Ik vind het zo lekker dat ik ook zo een reep op kan eten en me dan misselijk voelen daarna.
Maakt niks uit welk tijdstip en wat voor chocolade alles is wel goed.
Ik probeer zelf echt geen chocolade te kopen en de ene keer lukt het beter als de andere keer.
Ik kan me er echt misselijk in eten en dan voel ik mezelf echt slecht en dik.
Tip zijn ook hier welkom want ik heb ze nog niet maar wil het wel een halt toe roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:27

Aan je vriend je probleem voorleggen.
Die is een beetje de boosdoener, niet dat alles zijn fout is hoor :)
Toch echt zorgen dat er nergens meer chocola te bekennen is!

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 17:43

Ik ben ook zo ontzettend gek op chocola en ik herken je probleem wel n beetje.
Als ik elke dag chocola in de kast zou hebben liggen, zou ik ook elke dag chocola eten... en idd... het moet en zal op gaan, tot een het misselijke toe.

Wat ik doe is gewoon maar 1 choco-product meenemen met de wekelijkse boodschappen.
En ja... soms gaat die idd dezelde dag nog op, maar dan heb ik dus de rest van de week niks. Pech gehad dan.
Heel soms ga ik nog eens tussendoor naar de winkel en dan zit er ook ineens weer chocola in mn mandje, maar dit komt niet heel vaak voor.

Als ik jou was zou ik idd met je vriend dan iets afspreken over hoeveel chocola jullie in huis halen.
1 reep pw ofzo en als je die op hebt heb je pech.