Waarschijnlijk zal ik niet de enige zijn met dit "probleem". Ik ben verslaafd, maar echt verslaafd... aan chocolade!
Ik meen mij te herinneren dat ik al heel mijn leven graag chocolade eet. Als kind al. Maar niet zoveel. Ik at 's morgens altijd 1 boterham met smeerkaas en 1 met choco of confituur. Met sinterklaas of pasen werden alle figuurtjes netjes in een doosje gestopt en na het eten of met de boterham kreeg ik een stukje.
In mn pubertijd lette ik wel op mn gewicht enzo en at ik eigenlijk ook niet zo veel chocolade.
Maar toen leerde ik mn vriend kennen
Haha nee het is niet zijn schuld hoor, maar toch.Hij at namelijk steeds een volledig chocoladefiguurtje of een volledige reep chocola! Dat had ik nog nooit gezien. Dus ik begon dat ook maar te doen. Ook toen ik op kot ging. En van toen ging het dus mis. Want nu kreeg ik pas echt de smaak te pakken
En ja hoor, ik werd verslaafd. Want na 1 figuurtje of 1 reep kon ik dus niet meer stoppen; Soms at ik er wel 3
Maar erna voelde ik me wel slecht en nam ik me voor om dat nooit meer te doen! (Niet zo slecht in de zin dat ik naar de wc ging of extreem ging dieeten hoor). Maar gewoon, na drie repen zei mn maag: ok nu is het wel genoeg! VOL!
Maar ik zit nu niet meer op kot, maar ik woon samen met mn vriend. En hij is zo slecht
Hij eet nog steeds twee repen achter elkaar en als we naar de winkel gaan neemt hij ook chocola mee.En ik ben zo zwak
Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk toch wel iedere dag chocolade nodig heb. Vooral na het eten heb ik het er zo moeilijk mee. En thuis valt dit goed mee. Ik eet gewoon 1 boterham met choco smorgens en thats it. Als ik de hele dag thuis ben, heb ik genoeg dingen die me afleiden. Maar owee als ik op het werk, op mn bureau helemaal alleen zit. Meestal doe ik het goed hoor, ik neem gewoon een stukje mee van thuis, voor na mn boterhammen. maar meestal is dat om 9u al op; En naast het werk is een grote supermarkt waar ik dikwijls boodschappen doe. Dus je kunt het al raden, dan koop ik chocola. En dan is meteen ook ALLES weer op. ik kan het niet in mn schuif laten liggen. Als ik weet dat het daar ligt, moet het op, dus ook wel eens twee
repen na elkaar.Duhus, wie kan mij tips geven om te minderen??? Of om er niet meer zo afhankelijk van te zijn??
Ik wil niet helemaal stoppen hoor, dat zou ook zonde zijn. maar ik voel echt aan mn lichaam dat zo'n uitspattingen toch niet helemaal ok zijn.