Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:52

Naar aanleiding van mijn andere topic over zwanger zijn vroeg ik me af wie jij bij je bevalling had en waar je was bevallen en waarom je daar voor hebt gekozen en of je het weer op die manier zou doen? T duurt nog een maand of zeven voor ik aan de beurt ben haha maar ik heb besloten dat ik m'n moeder erbij wil hebben (en uiteraard vriendlief natuurlijk) . Ik heb een hele lieve vriend maar ik heb er weinig vertrouwen in dat ik veel aan hem heb tijdens de bevalling (misschien een beetje banketstaaf maar ik zie hem eerder flippen en flauwvallen ofzo) en m'n moeder is altijd heel kalm en praktisch dus daar heb ik meer aan denk:) ik twijfel alleen over ziekenhuis of thuisbevalling... Aan de ene kant lijkt thuis me heel vertrouwd maar aan de andere kant ben ik bang dat er te weinig hulp in de buurt is als het mis zou gaan.... Maar ik woon wel weer op struikelafstand van het ziekenhuis... En ik heb gehoord over een in bad bevalling en dat lijkt me ook wel wat....

Hoe en wat hebben jullie allemaal gedaan?

Nadia
Oppermuts

Re: Wie had jij bij je bevalling en waar beviel je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:54

LZP --> MW

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:02

Mijn moeder en de vader erbij. Ik beviel in het ziekenhuis, achteraf maar goed want ze had in het vruchtwater gepoept.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:04

Ik haed mijn beste vriendin en mijn ex bij me.
Ik heb een keizersnede gehad en was tijdens de keizersnede alleen, met de artsen.
Eigelijk wel heel lekker, na de operatie meteen vriendin en ex erbij.
Zou het zo weer doen haha.

Van harte gefeliciteerd trouwens.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:05

Ik heb zelf geen kinderen, maar als ik over mijn geboorte bij mijn moeder het een en ander hoor, kan je nog zoveel plannen hebben, maar of het allemaal uitkomt....
Mijn moeder wilde ook haar moeder bij mijn geboorte erbij hebben en in het ziekenhuis, helaas ben ik geboren in de toiletpot.
Zonder weën vooraf, alleen het gevoel dat zij moest poepen en daardoor naar de WC ging, schoot ik eruit.
Mijn moeder kon mij nog net vasthouden, anders viel ik met mijn hoofd echt in de pot. Ik werd helaas nog een tijdje "het WC-eendje" genoemd.
Wat ik hiermee wil zeggen, je kan het allemaal lekker vooraf plannen (gelukkig maar), maar als het moet gebeuren dan kan het overal zijn.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:06

bij de eerste lekker thuis bevallen samen met mn vriend, 2 verloskundige en een stagaire, was presies met de wissel van de dienst, en natuurlijk de kraamverzorgster
bij de 2e in het ziekenhuis bevallen samen met mn vriend en 2 verloskundige, waarvan 1 stagaire denk ik

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:08

In het ziekenhuis (medische indicatie ivm tweeling), eerst in een verloskamer met een verpleegkundige en een gynaecoloog in opleiding en mijn man uiteraard, en daarna in de operatiekamer met een gynaecoloog, een gynaecoloog in opleiding, een anesthesioloog, twee operatieassistenten, een assistent i.o. die de operatie gefotografeerd heeft en mijn man :+
Gelukkig wist ik al van tevoren dat het geen rustige thuisbevalling zou worden, anders had ik het denk ik allemaal wat drukjes gevonden :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:10

Cryssie schreef:
Ik werd helaas nog een tijdje "het WC-eendje" genoemd.

_O- _O- _O- :')

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:12

Als alles loopt volgens plan, beval ik eind april, liefst in het ziekenhuis ivm alle medische hulp die je nodig hebt. Ik wil er alleen mijn vriend bijhebben in eerste instantie, maar als die zelf aangeeft dat hij denk het niet te gaan trekken (die kan niet tegen spuiten, bloed en weet ik wat nog meer) dan wil ik graag mijn moeder ook erbij hebben. Van zijn moeder wordt ik waarschijnlijk gek. Wel lief bedoelt van haar hoor, maar zij is geen persoon die rust in zich heeft en uitstraalt en lettelijk superdruk is, en denk niet dat ik dat kan hebben. Mijn moeder is heel rustig, dus ik denk dat ik daar dan veel aan heb.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:17

Ik wilde graag in het ziekenhuis bevallen en dat is ook gebeurd, aangezien mijn zoontje in het vruchtwater gepoept had. Ik wilde graag alleen mijn man erbij hebben, maar wel mijn moeder standby, omdat ik bang was dat mn man onderuit zou gaan (kan niet tegen bloed e.d.).
Uiteindelijk ben ik 28uur bezig geweest met alleen mn man aan mn zijde (die super goed mij steunde en overeind bleef :D ) en ik wilde mn moeder er ook echt niet meer bij hebben. Vanwege complicaties stond mn kamer al mega vol (2 verpleegkundigen, 1 verloskundige, 2 gynaecologen, 1 stagiaire en 1 kinderarts, dan nog mn man en ik ;) ) en uiteindelijk spoedsectio geworden waar mn man niet bij mocht zijn, omdat ik onder narcose ging.
Volgende keer (evt ;) ) wil ik weer alleen mn man er bij en hopelijk een iets minder gecompliceerde bevalling haha :D Wel wil ik weer in het ziekenhuis bevallen en dat moet ook, gezien ik nu een sectio gehad heb.

Uiteindelijk is om 20.10 onze zoon geboren, om 21.00uur werd ik wakker en om 21.30uur waren we met zn drietjes. Pas rond 00.00uur kwamen de opa's en oma's, eerst even lekker wat tijd met zn drietjes doorgebracht, heerlijk!
Laatst bijgewerkt door cruesli op 10-11-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:23

Ik ben in het ziekenhuis bevallen (heb gel gekregen) en alleen mijn vriend was erbij. Toevallig zei ik afgelopen week tegen mijn beste vriendin dat ik het best jammer vond dat ik haar niet heb gevraagd om erbij te zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:27

Hoi,

bij beide bevallingen alleen mijn vriend. Bij de eerste moest ik in het ziekenhuis bevallen, omdat mijn dochter 8 weken te vroeg was.

Bij de tweede liep alles weer niet zo lekker. Met 28 weken had ik weeen en 2 cm ontsluiting, ze gingen er van uit dat ik echt zou gaan bevallen. Gelukkig kregen ze toch de weeen stilgelegd en met 9 weken plat op bed heb ik het kunnen rekken. Toen was ik 37 weken en viel ik weer onder de verloskundige i.p.v. het ziekenhuis. In het ziekenhuis hebben ze best wat foutjes gemaakt en ik kreeg van twee gyneacologen ontzettend tegenstrijdig advies, waardoor ik dus eerst insuline moest gaan spuiten en dit later helemaal niet nodig bleek te zijn.

Uiteindelijk met 37 weken besloten om thuis te gaan bevallen, omdat ik in het ziekenhuis ook niet meer zo veel vertrouwen had. En in ons ziekenhuis is er enkel tijdens kantooruren standaart een gyn aanwezig. Zo nodig wordt die opgepiept, net als eventueel een team voor een KS uit te voeren. Daar gaat zo'n 20 min. overeen en ik ben in 15 min. in het ziekenhuis. De verloskundige had hier een reanimatiekoffer e.d. bij dus voor mij voelde het veilig om thuis te bevallen.

Achteraf had ik sowieso niet in het ziekenhuis kunnen bevallen. Met 39 weken en 4 dagen begonnen mijn weeen. Binnen 10 min. had ik een ware weeenstorm. Hubby hoefde niets te doen, die wilde ik niet aan mijn lijf. Ik wilde stilte en met rust gelaten worden. Anderhalf uur later stond, nadat we gebeld hadden (hubby dan want ik dacht er niet eens meer aan :+ ), binnen 10 min. de verloskundige op de stoep. Ik had volledige ontsluiting en mocht direct persen. 20 minuten later kwam de kraamhulp binnen lopen en kon nog net onze dochter van 4140 gram mee opvangen.

Bij een eventuele derde zou ik weer voor een thuisbevalling gaan, omdat ik me daar prettig bij voel. Je moet daarin gewoon goed je gevoel volgen! Bij sommige ziekenhuizen zit er een geboortehotel bij. Dan is het een soort thuisbevalling op lokatie en ben je als het nodig is binnen no time in het ziekenhuis.

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:29

alleen mijn man was erbij,
heb 2x keizersnee gehad, dan mag er verder ook niemand bij
had er ook niemand anders bij willen hebben,
niet iedereen hoeft te zien hoe... ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:30

ik wilde thuis bevallen met ziekenhius als optie als ik de pijn niet zou kunnen verdragen. helaas besloot kleine dame om te blijven zitten tot 42 weken.
dus dan mag je niet meer thuis bevallen. er stond op maandagochtend een inleiding gepland en in de nacht van zondag op maandag begon het toch nog uit zichzelf. ik moest alsnog naar het ZH. maar goed ook want madam was achteraf gezien toch nog gedraaid en lag met haar hoofd verkeerd en klem. ze is gehaald met knip en vacuumpomp.
m'n moeder was bij de bevalling. ik weet niet wat ik zou doen bij een evt. volgende keer. als ik tenminste de keus zou hebben. het liefste thuis. toch eigen omgeving, geen vreemde die steeds in en uit lopen en naar je doos staan te turen. maar aan de andere kant had ik complicaties en had ik zowiezo naar het ZH gemoeten. en ik heb een ruggenprik gehad omdat ik vanaf begin af aan al achter elkaar weeen had en het nog 9 uur zou duren.
misschien de volgende keer toch nog thuis en als ik het niet red qua pijn, het ziekenhuis. als zou ik het liefste er meteen een ruggenprik in laten steken :o

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:33

Ik ga in het ziekenhuis bevallen en wil alleen mijn man erbij. Moeders mogen later komen kijken maar hoeven niet direct achter de deur klaar te staan ;-)
Vind het iets tussen mijn mannetje en mij..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:33

Ik wilde thuis, ( bedacht mee eerst het liefst alleen op de badkamer, niemand erbij, als ik pijn heb wik il rust, geen gedoe aan mijn hoofd ) maar door de verbouwing die langer duurde werd het het ziekenhuis
ik was in eerst instantie bang dat met zoveel mensen ed het ongemakkelijk werd, maar op zo`n moment boeit je dat niet meer

Maar goed ook dat ik al in het ziekenhuis was, want de kleine had in het vruchtwater gepoept, zijn hartslag daalde ineens plotseling en ik had geen persweeen, waardoor de artsen vrij snel hebben moeten handelen met een knip en vacuum en een hoop getrek

ik had alleen mijn man erbij

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:34

Ik ben bij de eerste in het ziekenhuis bevallen. Met mijn man erbij.
Niet dat ik daar veel aan had, die ging bijna onderuit toen ze uitlegden dat ze draadjes aan het hoofdje vast gingen maken om de hartslag e.d. in de gaten te houden.
Hij kreeg appelsap om weer bij te komen :( en ik lag daar met een droge keel van de weeën en kreeg niks 8)7 .
Ik was tegelijk met een andere vrouw binnengekomen die ook moest bevallen en ze hadden maar 1 team voor het bevallen.
Die vrouw was net even eerder dan mij, dus ik moest gewoon WACHTEN. Ja dat doe je ook EVEN...
Toe ik weer belde omdat ik het gewoon niet meer hield, stak de co-assistente haar hoofd om de hoek van de deur en zei hou het maar even op we zijn nog niet klaar en trok vervolgens de alarmbel eruit.
Toen ze dan eindelijk tijd voor mij hadden bleek dat mijn dochter het aardig benauwd had inmiddels en moest ik heel snel persen om haar er uit te krijgen, anders werd het een acute keizersnede. ( en bedankt).
Gelukkig heeft ze er niks aan over gehouden maar had heel goed gekund.
Bij mijn zoontje ben ik thuis bevallen en dat ging stukken leuker, gewoon tijd voor je geen gestress, en ondanks dat ie toch zo'n 9 pond was alles nog heel en intact.
Dus ja thuis beviel mij stukken beter.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:17

Eerste bevalling thuis, met huisarts (die de verlossing deed), kraamhulp en mijn man er bij. Lekker intiem!

Tweede bevalling spoedkeizersnee in het ziekenhuis met behalve voor mij een heel team, ook een team voor de kleine omdat haar hartslag niet goed was. En dat natuurlijk allemaal midden in de nacht van zondag op maandag.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:24

Ik ben in het ziekenhuis bevallen van alle drie.
En alle drie de keren was mijn man en mijn moeder erbij. Vond het fijn dat mijn man erbij was (kon ik tijdens de pijn tegen schreewen) en m'n moeder was een echte steun.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:27

Thuis met de vader en verloskundige...
Ik had geen behoefte aan meer mensen :)

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:39

Mijn dochter is in het ziekenhuis geboren ivm hoge bloeddruk. Dat werd uiteindelijk een vacuumpompbevalling.
Mijn man was daar bij en een stuk of 4 ziekenhuispersoneel. :(

Mijn zoontje is na een supersnelle bevalling, thuis geboren. In aanwezigheid van mijn man en verloskundige. De kraamzorg was te laat. :D

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:41

Ik had bij de bevalling van me zoontje me moeder, me vriend , en me schoonmoeder erbij.

En ben bevallen in het ziekenhuis Wou toch maar pijnbestrijding :P

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 12:41

Boheme schreef:
Ik haed mijn beste vriendin en mijn ex bij me.
Ik heb een keizersnede gehad en was tijdens de keizersnede alleen, met de artsen.
Eigelijk wel heel lekker, na de operatie meteen vriendin en ex erbij.
Zou het zo weer doen haha.

Van harte gefeliciteerd trouwens.

dit vind ik wel mega humor.. sorry hahahahahahahaah
'WC EENDJE' GEWELDIG!!!

ik beviel van de eerste met mn moeder en vriendin,
de tweede met mn man en mn schoonmoeder.
beide in t ziekenhuis met ruggenprik, fluitend bevallen :D

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:56

Ik ben alledrie de keren thuis bevallen met de verloskundige en mijn vent erbij. De Kraamhulp was 3x te laat. :D. Alledrie de keren had de verloskundige haar jas nog aan. Ze kon steeds het kind zo opvangen als ze binnenkwam. :+

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:00

Ik moet nog bevallen (eind januari/begin februari) en ik heb besloten om alleen mijn man er bij te hebben. Mocht die er niet tegen kunnen of wat dan ook, dan kan ik altijd nog mijn moeder bellen. Maar ik ga er niet van uit...