botox injecties bij Kaakklemmen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cheyentic

botox injecties bij Kaakklemmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 14:21

Ik vraag me dus af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Ik kamp al jaren met flinke kaakklachten, heb operaties gehad, beugels, bitjes, fysio maar het helpt allemaal niks. De operatie is zelfs zo'n rampenplan geweest dat de klachten nu erger zijn dan voorheen, maar dat terzijde.

Nu lees ik ergens dat Botox kan helpen tegen klachten welke worden veroorzaakt door klemmen of knarsen van de kaak. knarsen doe ik gelukkig niet maar klemmen des te meer.

Zijn er hier mensen die er verstand of ervaring mee hebben??

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: botox injecties bij Kaakklemmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:45

Botox verlamd de spieren, dus het kan best eens werken. Heb er geen ervaring mee (gelukkig :) ).

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 07:21

Dat botox een spierontspanner is weet ik, gelukkig niet helemaal verlammend anders wordt eten zo moeilijk ;)
maar niemand hier dus die er ervaring mee heeft??

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:36

ik zou het niet weten... ik weet wel dat mijn kaakgewrichten niet goed in elkaar zitten, om die fout op te vangen en ervoor te zorgen dat mijn kaken niet om de haverklap uit de kom gaan, spannen mijn kaakspieren aan. Dit gaat onbewust.. door het strak staan van de spieren zijn deze een beetje te kort / sterk geworden.. s´nachts ontspannen mijn spieren natuurlijk en wordt iedere ochtend wakker met een kaak die maar 3 cm open kan en moet ik de gewrichten op zijn plek terug duwen en heel bewust mijn spieren aanspannen...

dus nee... botox lijkt me geen goed idee...

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:00

dan heb jij juist weer een ander probleem dan ik, bij mij gaan mijn kaakgewrichten alleen op slot bij extreem openen, doe ik dus ook niet alleen uit reflex (braken). Mijn probleem is juist dat ik vooral snachts zo hard mijn kaken op elkaar klem dat ik met giga pijn in mijn kaak wakker wordt iedere ochtend en moeite moet doen om mijn mond uberhaubt te kunnen openen.
hetb besloten maar gewoon eens te gaan praten met mijn kaakchirurg om te kijken wat hij ervan vindt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:15

verstandig.... is niet fijn als je met zoveel pijn wakker wordt.. en je tanden zullen het ook niet al te fijn vinden!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 11:28

nee waarschijnlijk niet := heb al eens een bitje ertegen gehad maar die was in een week in 2en :+