Hoe heb jij je vorige relatie afgesloten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

missnynke

Hoe heb jij je vorige relatie afgesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 13:28

Na een relatie van 15 jaar lang, die begon toen ik 15 was en mijn ex 21 jaar, kwamen we er afgelopen augustus achter dat de liefde en passie voor elkaar was weggeëbd, en besloten we dat ik op zoek ging naar andere woonruimte. We zijn verder zonder ruzie uit elkaar gegaan.

Ik heb binnen een maand een huis gekocht, ben flink aan het verven en klussen geslagen, en mijn huisje raakt steeds verder af. Mijn ex heeft inmiddels een nieuwe vriendin, ik ben helemaal nog niet toe aan een nieuwe relatie, en ben bezig met afsluiten, en het opbouwen van een ander leven in een ander huis, hoewel ik me hier vanaf het begin helemaal thuisvoel.

Aan de ene kant gun ik mijn ex alle geluk, en ben ik heel nieuwssgierig naar zijn nieuwe vriendin, aan de andere kant ben ik nog wel heel erg met hem bezig, met mezelf om weer "in balans" te komen (ondanks dat voel ik me wel goed, vrolijk en sterk)
Ik ben laatst nog in het oude huis geweest, maar voelde me daar helemaal niet meer thuis, mijn spulletjes en mijn meubels zijn eruit, mijn ex heeft weinig nieuwe spullen gekocht en dus is het er behoorlijk kaal.

Ik denk dat het afsluiten van zo'n lange relatie tijd nodig heeft, aan de andere kant ben ik nog wel veel met mijn ex bezig, en vraag ik me af wat er verkeerd is gelopen en hoe ik dat zou kunnen voorkomen in een volgende relatie.

Hoe lang duurde het bij jullie, wanneer hadden jullie het gevoel dat je alles afgesloten had?

Carlijn101

Re: Hoe heb jij je vorige relatie afgesloten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:38

Het duurt lang, heel lang.. Zeker na zo een lang periode. Toch verscheelt het per pesoon, maar ik ben van mening dat het mens lang moet wennen aan de nieuwe situatie..
Dat jou ex dit oplost door (waarschijnlijk tijdelijke) vervanging, is zijn ding.. Iedereen doet dit op zijn eigen manier. Denk idd dat het belangrijk is (en het beste voelt) om vooral veel met jezelf bezig te zijn, jou leventje weer helemaal naar JOU zin te maken en wennen aan een leven alleen.

Tuurlijk blijf je in gedachte nog veel met hem bezig, hij was ook lang een deel van je leven. Maar dit wordt op den duur wel minder..

Succes iig en knappe beslissing..!

En waarom proberen te voorkomen in een volgende relatie? Als het niet meer past, past het niet meer.. Dan vind ik het veel knapper als je dit beide toe kunt geven als maar door blijft slenteren met een relatie die niet meer past.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:56

Dat ligt gewoon per persoon verschillend, denk ik. Er staat geen tijd voor dat je moet/mag/kunt rouwen en verwerken, je moet het op jouw manier doen en dus ook de tijd nemen die jij nodig hebt.
Probeer alleen niet in het verleden te blijven hangen en alle stappen te analyseren om fouten te voorkomen. Fouten maken hoort nou eenmaal bij het bestaan. Een nieuwe relatie is altijd anders, zelfde of andere fouten pakken ineens heel anders uit, omdat je met een ander mens te maken hebt die ook weer op zijn of haar eigen manier reageert en fouten maakt.
Al is het woord fouten misschien niet helemaal toepasselijk in deze context, de dingen gaan nou eenmaal zoals ze gaan. Je kunt alleen je eigen manier van handelen, reageren en beslissen onder de loep nemen en dan nog is een soortgelijke situatie een heel andere als het met andere mensen op een ander moment gebeurt.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:53

Ik wilde net zeggen idd, hoezo fout. Als je uit elkaar groeit, dan is het niet een fout ofzo. Dat is gewoon hoe het is. Ben het ook helemaal eens met de laatste alinea van renee16. Beter dat je dat dan onder ogen kan zien en prettig uit elkaar gaat, dan dat je beide ongelukkig in de relatie wordt.