Na een relatie van 15 jaar lang, die begon toen ik 15 was en mijn ex 21 jaar, kwamen we er afgelopen augustus achter dat de liefde en passie voor elkaar was weggeëbd, en besloten we dat ik op zoek ging naar andere woonruimte. We zijn verder zonder ruzie uit elkaar gegaan.
Ik heb binnen een maand een huis gekocht, ben flink aan het verven en klussen geslagen, en mijn huisje raakt steeds verder af. Mijn ex heeft inmiddels een nieuwe vriendin, ik ben helemaal nog niet toe aan een nieuwe relatie, en ben bezig met afsluiten, en het opbouwen van een ander leven in een ander huis, hoewel ik me hier vanaf het begin helemaal thuisvoel.
Aan de ene kant gun ik mijn ex alle geluk, en ben ik heel nieuwssgierig naar zijn nieuwe vriendin, aan de andere kant ben ik nog wel heel erg met hem bezig, met mezelf om weer "in balans" te komen (ondanks dat voel ik me wel goed, vrolijk en sterk)
Ik ben laatst nog in het oude huis geweest, maar voelde me daar helemaal niet meer thuis, mijn spulletjes en mijn meubels zijn eruit, mijn ex heeft weinig nieuwe spullen gekocht en dus is het er behoorlijk kaal.
Ik denk dat het afsluiten van zo'n lange relatie tijd nodig heeft, aan de andere kant ben ik nog wel veel met mijn ex bezig, en vraag ik me af wat er verkeerd is gelopen en hoe ik dat zou kunnen voorkomen in een volgende relatie.
Hoe lang duurde het bij jullie, wanneer hadden jullie het gevoel dat je alles afgesloten had?