Al een paar dagen heb ik een wondje in/naast mijn neus (bovenin het hoekje bij mijn neus zegmaar). Hier zitten korstjes op en als ik dat korstje eraf haal, of het wondje openspringt, komt er een soort vocht uit en komt er daarna een wazig korstje overheen.
Nu ben ik bang dat dit krentenbaard is. Een vriendin van mij heeft dit nl ook, maar ze wist niet wat het was. Vandaag is ze naar de HA geweest en heeft ze dus te horen gekregen dat dit krentenbaard is. Toen ze mij dat vertelde, werd ik al bezorgd en nu ben ik er al helemaal panisch voor.
Ben zowieso al van plan om morgenvroeg de HA te bellen, maar ik wilde het toch even hier vragen.
Klinkt inderdaad als krentenbaard, zeker als je vriendin het ook heeft. Gewoon even langs de huisarts, en die geeft je wel zekerheid. Gewoon rustig blijven, je kan er weinig aan doen. In elk geval goed je handen wassen, en er niet aanzitten, en ook even lichamelijk contact mijden totdat je weet wat het is.
Toeval dat je dit post, ik zit op het moment met een verse krentenbaard. Inderdaad, het schoon houden (even een wc papiertje pakken om het schoon te maken en de huid eromheen zo min mogelijk besmetten). Houd ook even rekening met kleding en beddengoed. Als je nu een sjaal aan hebt die het raakt, die even wassen als het over is. Verminderd de kans op herbesmetting.
Ik heb het zelf dus ook, al zo lang als ik me kan herinneren. Ik heb nu een goed zalfje uit griekenland. Ik knijp de blaasjes stuk en doe dan die zal erop. Alleen 's nachts of als ik thuis ben. Als ik die zalf er af wrijf dan komen de gelige korstjes (soort wondvocht) ook mee, en dan ziet het er een tijdje best redelijk uit.
Inderdaad niet aan krabben en hou even in de gaten of de plekken groter worden. Bij mij is het wel eens enorm uitgebreid omdat ik er niet op tijd bij was.
Bumba01
Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-11 00:00
Ja ik zat er idd ook aan te denken... Bel morgen de HA wel even voor een afspraak...
*edit*
Als de HA ook zegt dat het krentenbaard is, hoe kan het dan dat ik het van haar heb gekregen, zonder dat ik haar heb aangeraakt oid?
Ze heeft er waarschijnlijk aangezeten en daarna bijv jouw handen aangeraakt, het gaat echt heel makkelijk. Of uit hetzelfde glas drinken. Gewoon alles schoonhouden en morgen de huisarts bellen.
en ging het bij jullie dan altijd uit zichzelf weg? ik heb best vaak krentenbaard gehad en de remedies liepen van wassen met biotex tot zware antibiotica-zalf...
krentenbaard is vervelend.. Ik heb het zelf ook gehad, maar dan over heel mijn scheenbeen. plakaat van 10 bij 5 cm.. was echt wel pijnlijk! Maar met een zalfje was dat best snel weer over vond ik toen..!
Lastig hoor! Ik heb het ook gehad. Ben nogal een korstjes krabber en ik wist eerst niet wat het was. Op een gegeven moment had ik echt overal korsten. Toen toch maar even naar de huisarts en toen kreeg ik een antibiotica kuur. Werd het alleen maar erger van, het begon er opgezwollen uit te zien. Ik had hele grote korsten op mijn hoofd. Vooral op mijn voorhoofd, echt de helft van mijn voorhoofd ofzo. Ook over de rest van mijn lichaam erg, vooral op ellenboog, armen, bovenbeen. Na die antibiotica kuur een zalfje, fucidin dacht ik, gekregen en toen ging het eindelijk weg. Ik had het uiteindelijk ook van een vriendin gekregen..
ik heb de zelfde situatie als maart paard dat zalfje werkte heel goed binnen een week was het bij mij weg gelukkig maar want ik had krentenbaard midden in mijn gezicht