Zonnebanken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nrkee

Zonnebanken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:15

Hoi Bokkers,

ik ben het officieel nu al zat, die koude winter (ja nu al) en al mijn zomerbruin dat er allemaal al af is..

Dus wil ik binnenkort gaan starten met zonnebanken zodat ik me toch wat happier in mijn vel voel want het is nodig. Ik vind mezelf namelijk niet bepaald aantrekkelijk zo wit :')

Dus wilde ik vragen, stel ik ga 1x per week, hoelang duurt het dan voordat je resultaat ziet? Of moet je dan vaker per week gaan?
En zijn er meer bokkers die af en toe een zonnebankje pakken? En hoe goed zie je dat dan of zie je dat amper?
En misschien eventueel een foto als iemand die wil plaatsen zodat ik een beeld heb.. :')

en ja ik weet dat het niet goed voor je is, maar daar hoef ik verder geen reacties over want ik heb me allang daarin verdiept en besloten dat ik toch ga zonnebanken! :D Weg met dat witte vel ;)

Groetjess

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:18

ik vind 1 x per week eigenlijk best veel. maar ik ken jouw huidskleur natuurlijk niet haha.
Ik ga heel af en toe, 1 x in de 2 of 3 maanden. Nu heb ik ook wel een huid die heel snel bruin wordt, ik weet niet hoe het bij jou is?

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:20

1x per 2 weken als ik tijd heb en dus vaak ook 1x per maand :o Ik smeer me voor de zonnebank altijd in met biodermal sneller bruin, en word zoiezo snel bruin dus ja ik merk het na 1x zonnebanken al. :j

Nrkee

Re: Zonnebanken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 22:21

ja ik word ook snel bruin, tenminste op vakantie wel.. Ik smeer me dan wel altijd in met olie.
maarja ik weet dus niet of dat zonnebanken hetzelfde effect heeft, omdat dat altijd maar maximaal 20 minuten is toch?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:21

Ik ging twee keer in de week tien minuten, wel op de laagste zonnebank anders verbrand ik.
Werd er niet bruin van, alleen verbrand :P

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:26

Hoiii

Ik ga af en toe

Ligt helemaal aan wat voor huid je hebt en ben je dit jaar op zon vakantie geweest?
Je moet je kleur is opbouwen en dan bijhouden
de zonnestudio waar ik kom ben ik eerst begonnen onder een gewone zonnebank 1x in de week later steeds stapje zwaardere banken.
Maar ga niet onder de zwaarste.

Gebruik goede producten ga niet zonder bescherming onder een zonnebank

Ik doe trouwens soms ook spul op smeren dat je sneller bruin word koop ik bij de zonnestudio werkt super nu ik onder de wat zwaardere banken ga

wel goed je handen schoonmaken vooral je nagelriemen

maar soms ga ik maanden niet dan weet om de week enz enz.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:29

Ik ga 2x per weer tussen de 10/20 minuten, verbrand niet snel en zie al na een paar keer resultaat. :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:30

Ik heb een zonnebankkuur gedaan ter voorbereiding op mijn vakantie. 6 weken lang iedere week. Heb het opgebouwd naar gevoel, volgens mij was het is van 3-6-9-13-18-20 minuten. Zag na twee of drie weken al resultaat, heel licht. Na zes weken had ik een natuurlijk kleurtje.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik dit daarvoor weinig zon had gezien en sowieso heel snel verbrand (in de lente lukt het me moeiteloos om te verbranden :+). Lichte huid + rossig haar is geen fijne combi.

Daarnaast vond ik het zonnebanken heerlijk! Lekker even in het licht, heerlijk warm en even 20 minuten niets hoeven behalve liggen... Hmm.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:12

Ik ga af en toe thuis onder de zonnebank..al is het de laatste tijd meer voor de warmte dan voor t kleurtje. Ik denk dat ik er ong 1 a 2 keer per maand onder lig. En dan ong 20-25 min per kant (heb alleen een zonnehemel staan). Maar ik doe meestal maar 1 kant. Vooral omdat t me nu meer om de warmte gaat en ik t na 20min bloedheet heb. Ik heb op mn buik en benen nog wel een bruin kleurtje, daar zie je na 20 onder die zonnebank ook wel dat t bruiner is. Maar de rest(armen en gezicht en mn decollete zegmaar) blijven net zo wit. Bruine kleurtje is voor een groot deel ook nog van mn vakantie wat ik dan nu een beetje in stand houd.
Heb in mei ook al eens geprobeerd mn witte (al word ik nooit heel spierwit) wintervel een bruin kleurtje te geven. Dat kostte me echt veeeeeel tijd. Om uberhaubt iets op te bouwen moest ik er echt om de dag onder en om t bij te houden echt 2x per week oid. Nou daar had ik dus geen tijd voor dus een maand later was ik weer terug bij af

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:18

Ik heb een kuur gedaan voordat ik met vakantie ging en wil het nu bijhouden met 1x per week.
Dat gaat me echter niet lukken dus probeer het nu 1x per 2 weken te doen.
Dan blijf ik goed op kleur.Om ff kleur te krijgen zou ik wat vaker gaan in het begin anders krijgt dat witte vel iedere x opnieuw een klap en maak je geen pigment aan.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 11:53

Als je naar een goede zonnestudio gaat zullen ze eerst je huidtype meten en aan de hand daarvan een schema opbouwen voor het beste resultaat. Ik weet van de sunday's zeker dat ze dit altijd bij de eerste afspraak doen.
Als je snel bruin wilt worden met de zonnebank zijn er ook verschillende producten te koop bij de drogist, wel een aanrader vind ik zelf :D

_danieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:03

ik ga 1x per week 20 minutjes eerste paar keer een normale, en ga nu volgende week naar een zwaardere, goed insmeren doe ik wel, en vaak smeren met olie ! ga overigens wel in gronau daar heb je zonnekanonnen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 00:40

ik gebruik trouwens geen producten onder de zonnebank?
Als ik wel iets gebruik dan moet ik 2x zo lang blijven liggen voor ik ook maar iets resultaat zie. Smeer me daarna gewoon altijd in met bodylotion oid.
(en ik kan er ook niet zo goed tegen als ik iets op smeer en ik dan in zo'n warmte ga liggen. gaat heel erg zweten bij mij en dan krijg ik enorm eczeem)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:06

Ik gebruik ook niets en wordt bij mijn zonnebank ook afgeraden.Die zeggen alleen er na insmeren.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:14

1 x per week vind ik te weinig om een kleurtje op doen, als je meerdere keren in 1 of 2 weken gaat en het dan met eens in de zoveel tijd bijhoud, heb je er meer aan. Ik smeer me zowizo altijd in met 1 of ander verzorgings product met bronzer.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:16

Zwitsal schreef:
ik gebruik trouwens geen producten onder de zonnebank?
Als ik wel iets gebruik dan moet ik 2x zo lang blijven liggen voor ik ook maar iets resultaat zie. Smeer me daarna gewoon altijd in met bodylotion oid.
(en ik kan er ook niet zo goed tegen als ik iets op smeer en ik dan in zo'n warmte ga liggen. gaat heel erg zweten bij mij en dan krijg ik enorm eczeem)

Ik ga gemiddeld 1 keer per week onder de zonnebank om van de jeuk van mijn eczeem af te komen. Ik smeer dan ook niets.. Van smeren wordt de jeuk bij mij alleen maar erger..

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:38

Ik ga ook af en toe onder de zonnebank, maar doe het meer voor de ontspanning en extra vitamine D (die missen we idd wel in deze barre tijden ;) ) dan om serieus bruin te worden, dus zo ongeveer 1x per maand. Maar hoe snel je er resultaat van ziet lijkt me afhangen van hoe snel je normaal bruin wordt. Ik zie na 1x bijvoorbeeld nog niets, maar ik word dan ook vrij langzaam bruin, en onder een zwaardere zonnebank mag je dan niet omdat je daar weer van verbrand zeg maar :)*
Maar ik zou je vragen gewoon even bij de zonnebank voorleggen. Als het goed is, vragen ze je sowieso eerst wat voor huidtype je hebt enzo, om op basis daarvan de goede zonnebank en goede aantal minuten uit te kiezen. Zij hebben vast ook een advies voor je wat betreft de frequentie waarmee je moet gaan om snel en (relatief) veilig een lekker kleurtje te kunnen krijgen!