gehoorschade?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:52

TS, volgens mij ben je gewoon eigenwijs.
Je gehoor is van uitermate belang en als men hier adviseert om oordopjes te halen of om even geen muziek te beluisteren is het altijd 'JA MAAR!'. Nou dan heb je maar tinnitus of permanente gehoorschade, ik draai me er 's nachts niet minder om.

Maar waar ik ook over val is dat je erg luchtig doet over gehoorverlies, zelf heb ik zware gehoorschade en kan je vertellen dat het werkelijk vreselijk is om doof/slechthorend te zijn. En neen, na 20 jaar, went het nog steeds niet ;)

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 22:59

Citaat:
Maar waar ik ook over val is dat je erg luchtig doet over gehoorverlies, zelf heb ik zware gehoorschade en kan je vertellen dat het werkelijk vreselijk is om doof/slechthorend te zijn. En neen, na 20 jaar, went het nog steeds niet


Mee eens! Heb ooit 5 dagen met een keiharde piep rond gelopen en ben daarna nooit meer op stap geweest zonder oordoppen (van de hoorwinkel niet die kneeddingen daar gaat geluid langs) Helaas wel een ruis aan over gehouden die ik gelukkig alleen hoor als het stil is.

Als je fan bent van concerten had je er beter van te voren rekening mee kunnen houden (dus altijd oordopjes in kan je gewoon bewaren!) hopelijk trekt het nog bij voor je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:03

Voor de volgende keer als er geen oordoppen voor handen zijn (misschien raar maar wel effectief); propjes wc papier fijnkauwen en die in je oren doen. ;)

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-11 23:28

Armaris schreef:
TS, volgens mij ben je gewoon eigenwijs.
Je gehoor is van uitermate belang en als men hier adviseert om oordopjes te halen of om even geen muziek te beluisteren is het altijd 'JA MAAR!'. Nou dan heb je maar tinnitus of permanente gehoorschade, ik draai me er 's nachts niet minder om.

Maar waar ik ook over val is dat je erg luchtig doet over gehoorverlies, zelf heb ik zware gehoorschade en kan je vertellen dat het werkelijk vreselijk is om doof/slechthorend te zijn. En neen, na 20 jaar, went het nog steeds niet ;)


ja ik ben ook eigenwijs, maar bokt is nog veel eigenwijzer. Het topic gaat er niet over of ik wel of geen oordopjes had moeten nemen want daar heb ik op dit moment niets aan, als je gelezen hebt had je kunnen zien dat het een concert van gisteravond is geweest dus daar gaan oordopjes nu niets aan doen, en bovendien kan ik mij moeilijk de rest van m'n week afschermen van geluiden. Daarnaast ben ik van dit soort reacties niet gediend, frustraties over jouw gehoorverlies mag je lekker in een eigen topic uiten, net als frustraties over dat de rest van de wereld niet zo begaan is met zijn oren als jij dat misschien zult zijn. +:)+

Krista_ schreef:
Voor de volgende keer als er geen oordoppen voor handen zijn (misschien raar maar wel effectief); propjes wc papier fijnkauwen en die in je oren doen. ;)


dat is best slim ja! Had ik helemaal niet bedacht, maar dat is zeker een tip die ik ga onthouden voor de volgende keer. :)

wouterpaard, ik weet dat ik oordopjes gewoon kan bewaren, heb heel graspop met oordopjes gedaan maar deze zijn nu ergens verdwenen bij het opruimen van mijn kamer, ik ben gelukkig nog wel intelligent genoeg om niet dingen zomaar weg te gooien.

wouterpaard

Berichten: 3144
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:35

Je kan je best je hele leven afschermen voor geluid door dit gewoon een paar x te herhalen! Dat is ook juist de boodschap van Armaris, en echt mijn nekharen gaan omhoog staan van jou reactie op haar ze behoed je voor iets wat je voor je leven tekent.

En je kon verwachten dat je deze reactie over oordopjes kon verwachten :o

lesillaJarig
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:38

Pfuh wat een vriendelijke reactie TS, zou bijna zeggen dat je jou daarvoor mag schamen.
Maar goed eigenlijk heeft het weinig zin om een propaganda over gehoorschade te voeren. Ik hoop dat het over is binnen drie dagen :)

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 23:38

Wat wil je dan wel horen, TS? Als je een professionele diagnose over je gehoor wilt, ga dan naar de huisarts en die zal je vast betere dingen kunnen vertellen dan non-professionals hier op Bokt. Maar ook een dokter zal je meteen vertellen dat je in het vervolg altijd oordoppen op zak moet hebben. Ik ga al jaren heel regelmatig naar concerten en ik ga geen concertzaal binnen zonder oordoppen. Dat is gewoon vragen om gehoorschade. Ik heb het in het begin, toen ik nog een jaar of 16 was en heel eigenwijs, een paar keren niet gedaan en daar heb ik nu nog altijd spijt van. Als ik 's avonds in bed lig of in een stille omgeving ben, hoor ik permanent een (niet té luide, maar toch irritante) suis in mijn oren en geluid is al snel te luid voor me.

Gehoorschade verbetert nooit, eens de haartjes in je oren plat gaan liggen, komen ze niet meer recht.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 00:30

ik heb duidelijk in de beginpost gezet dat ik geen gezeik over oordopjes hoef, ik ben me er sterk van bewust dat ik die mee had moeten nemen en dat ik die voortaan mee moet nemen, maar ik had ze op dit moment niet bij me, punt uit, daar gaat dit gehamer en gezeur van 'volwassenen' niets aan veranderen.
Als bokt de moeite niet wil nemen om dat te lezen, neem dan alstjeblieft ook niet de moeite om hier te reageren. Ik wilde enkel weten wat het was, of er nog kans was dat het 'over' zou gaan (de ruis). Dat gehoorschade blijvend is, wist ik ook al lang voordat ik uberhaupt naar concerten ging. Mij nu vragen wat ik wil horen heeft dus geen nut, dan had je de OP moeten lezen. En sorry, maar als moderator (van nota bene dit deel van het forum, waar kan ik jouw reactie nu aangeven?) zou je dat zelf ook wel mogen weten. Ik had eigenlijk verwacht dat je als moderator je bezig zou gaan houden met het in orde houden van het topic, zodat ik ook daadwerkelijk nuttige reacties krijg, in plaats van mee te gaan relschoppen.

dus nog een laatste keer, ik ben de betweterij van bokt zat, ik heb een duidelijke vraag gesteld en duidelijk gezegd waar jullie het niet over hoeven te hebben, als dat nog steeds het enige blijft wat iedereen zegt dan besteed ik daar verder geen aandacht meer aan, er zijn namelijk ook een paar zeer nuttige reacties en praktische tips geweest waar ik wél voor nu wat aan heb, en zelfs voor een volgende keer, mocht ik zonder oordopjes komen te zitten. Dus bij voorbaat dank voor het niet meer danwel nuttig reageren ;)

ohja, en ik weet ook dat ik een zogenaamde dwarse eigenwijze respectloze puber ben, want zolang ik nog geen 18 en dus volwassen ben is het voor mij natuurlijk not done om een eigen mening te hebben, anderen op hun fouten te wijzen en fel te reageren als ik onjuist behandeld word. Dus ook daarover hoeven bij deze geen reacties meer geplaatst te worden.

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 07:23

Jee TS wat had je dan verwacht? En een beetje vriendelijker reageren mag heus wel
Maar goed dan blijf jij maar lekker eigenwijs en kom niet achteraf zeuren dat je tinnutis of nog erger, niets meer hoort, hebt

Verder vind ik dat je erg onrespectvol reageert naar doven/slechthorenden toe. Misschien moet je eens een dagje niets horen, dan weet je pas wat het is om permanente gehoorschade op te lopen
Maar goed, dat je nu zelfs muziek op zet toont mij aan dat je niet veel inzit met je oren

DeHP

Berichten: 572
Geregistreerd: 16-05-10

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:17

het lijkt me toch duidelijk dat niemand hier jou kan vertellen of je gehoorschade/piep nog wegtrekt.
Daarvoor zal je toch echt naar een arts moeten.

GroteVogel
Berichten: 938
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 09:33

Hoe is het vandaag????

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 14:22

de vraag was, of het nog weg zou kunnen gaan. Ik weet dat jullie niet in mijn oor kunnen kijken om te zien of het nog weg gaat.

Armaris, ik vind jou ook erg onrespectvol, dat je ouder bent wil niet zeggen dat je op zo'n toon tegen me hoeft te praten. Ik vind het erg vervelend voor jou en andere mensen, dat jullie minder horen, maar ook daar gaat dit topic niet over. Ik heb geen reden om vriendelijk te reageren, aangezien het grootste gedeelte van de mensen hier in het topic dat blijkbaar niet overtuigend genoeg vindt, dus ik hoop dat ik mezelf dan zo wél duidelijk heb gemaakt +:)+
Overigens heb ik mijn muziek gister uitgezet en is die ook niet meer aan geweest tot vandaag, maar fijn dat je denkt vanaf daar kunt zien dat ik hier mijn muziek aanzet.

GroteVogel, ik voel nog iets druk op mijn oor en de ruis is er nog wel, ik kan niet echt zeggen of het minder is geworden, maar het is nu in elk geval minder storend voor mij. Overigens suist mijn laptop ook dus ik kan ook niet zeggen wat er nou uit m'n oor komt, en wat het geluid van de laptop is

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 19:48

peacehorses, of ik nu ouder ben of niet, op jouw leeftijd was ik tenminste slimmer dan jij ;)
Jij hebt gezegd dat je muziek op stond, dus ga ik ervan uit dat het daadwerkelijk zo was.
Maar goed, veel zin om mijn tijd te verspillen in dit topic heb ik niet, ik hoop voor je dat je er iets uit geleerd hebt

Anoniem

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:06

Armaris, I doubt it :7

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:22

Permanente gehoorschade heb je sowieso opgelopen, in hoeverre je daar last van blijft hebben zal de tijd of een bezoek aan een arts leren.

Kennis had ook een permanente ruis in z'n oor en nu is het best grappig als iemand in hartje Limburg beweert dat ie de zee hoort, maar in het dagelijks leven kon ie amper volgen waar gesprekken over gingen en moest ie erg vaak 'he?' zeggen.

Zanger van Alter Bridge heeft trouwens ook tinnitus en die functioneert er volgens mij aardig mee.

Dus wat de gevolgen van deze gehoorschade voor jou betekenen, is heel moeilijk te zeggen.
Hoop voor je dat je de klachten die je nu hebt snel kwijt bent.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:38

Armaris schreef:
peacehorses, of ik nu ouder ben of niet, op jouw leeftijd was ik tenminste slimmer dan jij ;)
Jij hebt gezegd dat je muziek op stond, dus ga ik ervan uit dat het daadwerkelijk zo was.
Maar goed, veel zin om mijn tijd te verspillen in dit topic heb ik niet, ik hoop voor je dat je er iets uit geleerd hebt


vind het ook erg knap dat je kunt oordelen over hoe slim ik ben, zonder me te kennen +:)+
maar blijkbaar haalt het 1 keer vergeten van oordopjes je IQ ook omlaag. Goed om te weten, zal het alvast doorgeven aan mijn studieadviseur :)
ik heb mijn muziek daarna uitgezet, en vandaag heb ik de hele dag met gehoorbescherming aan m'n rechteroor gelopen zodat ik wel gewoon muziek kan luisteren, hoewel dat nu nog steeds niet aan staat.

Anthea, klopt dat ik van Armaris nog niks geleerd heb, niets wat ontopic is althans :) er zijn maar beperkt aantal mensen in het topic geweest die echt wat nuttigs gezegd hebben, de rest vertelt mij dingen die ik al wist, en waar ik specifiek over heb gezegd geen informatie meer nodig te hebben.

LBLGypsyCobs: dat had ik al begrepen inderdaad, wist ik ook van tevoren wel, het was meer de mate waarin het zou zijn, wat ik mij afvroeg. Dus dwz, of die ruis weg zal gaan. Ik heb nu geleerd dat dat nog maar de vraag is en dat het een kwestie van afwachten is. Omdat ik voorheen ook wel last heb gehad van ruis of piep na een concert, maar ik heb nog altijd alles perfect kunnen horen, het werd alleen lastiger als er veel geluiden door elkaar heen waren (zoals telefoneren tijdens een concert).

Verklaart van Myles wel z'n stem een beetje haha :+ Nee daar zal het niet aan liggen. Hij functioneert er inderdaad goed genoeg mee, anders was z'n carrière nu al wel over geweest.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:41

Ik heb ook moeite een gesprek te volgen als er veel achtergrond geluid is, maar ik heb ook wat concentratieproblemen.
Maar ik heb ook een paar jaar in een band gezongen, waar het geluid met het oefenen ook behoorlijk hard was en dat zal ook niet geholpen hebben.

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:46

Mhm, ik heb zelf ook concentratieproblemen, dus het zal zeker wel een combinatie van beide zijn. Ik kan er ook niet tegen als naast mij een interessant gesprek bezig is, en iemand dan tegelijk tegen mij praat. Ik wíl wel naar diegene luisteren maar dat lukt dan gewoon niet :+

Ik heb zelf ook een poosje in een band gezeten, dus ik weet wat je bedoelt. Ik ken ook veel artiesten die zelf met oordopjes in zingen, maar ik vind dat erg lastig

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:48

Ik kon dat ook niet, maar kwam elke week met een piep in de oren thuis en de pest was dat ik in die brij van lawaai mezelf er nauwelijks uit kon vissen.

Ik probeer altijd alle 2 de gesprekken te volgen, maar het is me nog nooit gelukt :')

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:55

wat ben je toch eigenwijs. Ik kan nu al zien aan je manier van posten dat je gewoon geen advies wilt aannemen, maar dat is jouw keuze. Kom achteraf niet miepen als je last hebt van blijvend ruis

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 20:56

ik kan aan jouw manier van praten merken dat je de OP niet hebt gelezen of je er niets van aan wilt trekken, houd dan alstjeblieft op met reageren óf kom met echt advies dat betrekking heeft op de vraag die ik in de OP stel (hoewel ik daar intussen ook allang antwoord op heb gehad van een aantal vriendelijke mensen) +:)+
of, wat natuurlijk ook kan, je houdt hiet hier lekker ontopic en gaat over de pb verder ranten over wat je allemaal nog te zeggen hebt :)


LBLGypsyCobs schreef:
Ik kon dat ook niet, maar kwam elke week met een piep in de oren thuis en de pest was dat ik in die brij van lawaai mezelf er nauwelijks uit kon vissen.

dat kan ik me voorstellen, dat lijkt me sowieso erg lastig. Merk dat dat vaak opgelost wordt door de microfoon dan nog maar wat harder af te stellen maar dan hebben de anderen weer moeite om zichzelf te horen en zo blijf je bezig. Maar heb je dat dan opgelost, door te stoppen met de band, of eerst nog op een andere manier? Aangezien ik zelf dus ook zing, en het misschien voor mij wel handig is om te weten voordat ik m'n oren nog meer verpest

Armaris

Berichten: 9535
Geregistreerd: 17-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 21:02

:Y) en nu heb ik de OP niet gelezen of wil ik me er niets van aantrekken. Heb je nog meer beschuldigingen?
Helaas zijn alleen adviezen genoeg die in jouw straatje passen. Merk dat ook bij andere bokkers die dan weer dezelfde mening hebben dan ik :+

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:10

Armaris schreef:
:Y) en nu heb ik de OP niet gelezen of wil ik me er niets van aantrekken. Heb je nog meer beschuldigingen?
Helaas zijn alleen adviezen genoeg die in jouw straatje passen. Merk dat ook bij andere bokkers die dan weer dezelfde mening hebben dan ik :+

laten we 't niet over beschuldigingen hebben hè, ik meen me te herinneren dat jij zei dat ik niet slim was en dat ik geen adviezen aan wil nemen. Adviezen die bij de vraag passen, daar heb ik wat aan, als ik vraag wat ik moet doen omdat m'n pony koliek heeft en half bokt zegt dat ik 'm geen zand moet voeren is mijn pony al dood voordat ik een nuttig advies heb :)
Ik ben het ook zeker eens met je, dat ik oordopjes moet nemen de volgende keer, dat heb ik ook gezegd, en vandaar dat ik ook heb gezegd, dat ik dat niet hoef te horen in dit topic. Maar als je tegen bokkers zegt dat je iets niet wilt horen, hebben ze opeens niks anders meer te zeggen.
dus even voor jou, en alle andere mensen die al beginnen met reageren voordat ze uitgelezen zijn:

ik heb mijn oordopjes teruggezocht, op een makkelijke plek neergelegd voor de volgende keren ik draag er nu ook één, om mijn slechte oor rust te gunnen. Ik ben me ervan bewust, zoals eerder gezegd, dat ik oordopjes in had moeten doen of mee had moeten nemen, dit is niet gebeurd, en daar gaat nu niks meer aan veranderen, dus als iedereen het ontopic wil houden en antwoord wil geven op de vraag die ik stel en hun eigen neigingen om dwars te zijn even voor andere topics willen bewaren, dan is het een heel stuk prettiger praten hier +:)+

het is dat ik in deze ook weer niets aan de moderators blijk te hebben, maar ik ga enkel nog in op mensen die begrepen hebben wat de vraag is en die echt iets nuttigs te zeggen hebben voor mij (ook al heb ik eigenlijk mijn antwoord al, wellicht zijn er nog andere meningen of feiten over het wel of niet verdwijnen van zo'n ruis).
edit: ik zou verdere offtopic berichten ook graag ontvangen in mijn inbox, en niet hier in het topic :)

GroteVogel
Berichten: 938
Geregistreerd: 23-11-10
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 09:57

Hoi,

Nu zijn er alweer een paar dagen om, hoe is het ermee? Hoor je nog steeds die suis?
Pfff lijkt me erg lastig!

Beterschap!!

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Re: gehoorschade?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 16:56

de suis heb ik nog steeds maar om eerlijk te zijn, merk ik nu dat dat iets is wat ik altijd al had. Het is wel een stuk minder geworden, en het is dus weer zoals 'voorheen', maar ik hoor als ik heel stil ben nog wel een beetje suizen. heb er verder in elk geval geen last meer van, ik hoor alles dus gelukkig nog net zo goed als voorheen :)

bedankt voor het vragen!