Al heel lang heb ik problemen met m'n beide duimen, het eerste gewricht buigt beide kanten op (dus omlaag, én omhoog) en het 2e gewricht doet niks. Als ik m'n duim vasthoud en dan hem naar beneden doe, dan buigt hij héél iets. Maar het is niet mogelijk om hem zover te buigen als een ''normaal mens'', zonder hulp is het helemaal niet mogelijk om hem ook maar een mm te buigen.
Door deze krange houding van m'n duimen heb ik bijna de hele dag kramp in m'n duimen.
Nou ben ik dus om 11 uur naar de huisarts geweest, moet laten zien wat ik wel kan, hand op de tafel en dan m'n vingers van de tafel, rondjes draaien met m'n duim... alles wat niet met m'n duim te maken heeft kan ik gewoon doen
Nou zei dat de huisarts dat het 2e gewirchtje in m'n duim verstijfd/vastgegroeid is... lijkt me sterk, dat gebeurd toch niet zomaar? Waarom zouden die gewrichten vastgroeien en die van m'n andere vingers niet?
En er is ook niks aan te doen volgens haar
Het gaat om het gewricht bij de rode pijl.

Wie heeft hetzelfde als mij, met hetzelfde gewricht of met een andere? Of weet iemand wat kan helpen om de gewrichten weer los/soepel te krijgen?