Ik heb dat op dit moment namelijk heel erg. Ik voel me goed, zit lekker in me vel, ben enorm dankbaar dat ik gezond ben, regelmatig kan paardrijden, veel hele goede vrienden heb en vooral de laatste weken ben ik echt extreem vrolijk. Op school gaat het super, haal hoge cijfers, ben gezegend met een stel goede vwo hersens en kan dus later een leuke en goed betaalde baan krijgen. Oftewel mijn leven is compleet. Bijna dan.
Er zijn 2 dingen die gewoon ontzettend aan me knagen en waardoor ik spontaan kan gaan huilen... Namelijk dat ik me erg eenzaam voel. Niet in de zin van vrienden of familie, dat gaat uitstekend. Maar meer van dat ik niemand heb waar ik echt mijn leven mee kan delen, een soulmate. Nou ben nog maar (net geen) 16 dus die tijd komt nog wel, maar leuk vind ik het niet. Ik heb er gewoonweg behoefte aan!
En dat andere, is een eigen paard. Ook dat komt op zijn tijd nog wel, maar ik wil gewoon zó graag een paard waarmee ik alles kan doen wat ík wil. Lekker buitenrijden, in rengalop over het strand (woon op fietsafstand), wedstrijdjes rijden, natural horse-manship, een band opbouwen, geen eigenaar die zegt hoe je bepaalde dingen moet doen... Ben wel opzoek naar een bijrijdpaard maarja, hier zijn nou eenmaal heel weinig westernpaarden en de westernpaarden die er zijn hebben geen bijrijder/verzorger nodig, en je zit er nog steeds mee dat je veel dingen niet zelf kan beslissen... Na 6 lange jaren wachten realiseer ik me iets te vaak dat ik nog 1,5x zo lang moet wachten... Over 9 jaar ben ik pas klaar met mijn studie en dan pas heb ik de tijd/geld voor een eigen paard! Voor die tijd wil ik er ook beslist niet aan beginnen omdat het niet fair is tegenover het paard, maar oooooh wat wil ik het graag!
Dit typen lucht wel lekker op, k krop het een beetje op
Meer mensen die dit herkennen?