longontsteking na 2 kuren nog niet weg, wat nu?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

longontsteking na 2 kuren nog niet weg, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 08:35

Zo onderhand ben ik het moe, een week of 4 geleden ging ik naar de huisarts omdat ik een longontsteking vermoedde (heb ik vaker gehad dus herkende de symptomen) en jawel, het was weer eens raak. Dus ik kreeg een penicilinekuur plus prednison kuur mee naar huis voor een week. Keurig ingenomen, alleen geen rust kunnen nemen doordat ik net een nieuwe baan heb en toen natuurlijk uitgerekend nog in de tweede week van mijn proeftijd zat.

Na die week, leek het niet beter te worden. Nog een paar dagen aangezien en toen terug naar de huisarts, waar ik wederom een (andere) penicilinekuur en weer een week prednisolon mee kreeg plus andere pufjes dan ik normaal heb voor mn astma. Nu moet ik nog 1 dag met deze kuur en dan is hij klaar maar sinds gisteren heb ik weer koorts, hoest me nog steeds suf, heb een hele kleine longinhoud en als ik s avonds in bed lig, heb ik het gevoel dat ik half stik. Mn conditie is bagger en deze kuur heeft dus weer niet geholpen.

Morgen en dinsdag kan ik niet naar de huisarts, omdat ik beide dagen van 6 u s morgens tot 6 u s avonds weg ben voor mijn werk, en ik wil me gewoon niet ziekmelden daar omdat ik daar dus nog maar pas werk en ik het er erg naar mijn zin heb.

Normaal gesproken heb ik altijd genoeg aan 1 kuur en ik begin me nu zorgen te maken of er niks ernstigers aan de hand is of waarom de kuren niet aanslaan |( . Iemand misschien ervaring hiermee?

Sharon_Jims

Re: longontsteking na 2 kuren nog niet weg, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:39

Laat je door verwijzen naar de longarts gewoon voor het geval dat. Sterkte joh!

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:42

Dit klinkt niet goed. Voel je je heel slecht? In de zin van niet meer normaal kunnen functioneren? Want dan zou ik als ik jou was gewoon even de HAP bellen. Vragen naar advies en zo kijkt er eens iemand anders naar.

Ik heb zelf geen ervaring met longontstekingen maar een collega van me, had er twee. Long en longvliesontsteking (tegelijk), die moest toch echt naar het ziekenhuis ervoor.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 08:45

Weet je wel zeker dat het longontsteking is. Dit verhaal lijkt zo erg op dat van mij. Ik had dus ook longontsteking en bleef maar hoesten als een hond. Vooral 's nachts was het dramatisch. Ik kon niet meer normaal liggen en was al in een ander bed gaan liggen omdat ik mijn man wakker hield.
Na twee kuren ging het nog niet over. Toen ben ik getest op van alles en nog wat en bleek het kinkhoest te zijn. Dat moet je gewoon uitzoeken, je voelt je zwaar K maar er is niets aan te doen, allee is het wel handig om te weten zodat je weet waar je aan toe bent.
Ik ben natuurlijk ook ingeent net als bijna alle nederlanders, maar volgens mijn arts werken die inentingen maar 10 jaar. Als volwassenen ben je minder vattelijk voor deze dingen, maar er zijn helaas uitzonderingen...

Amy77

Re: longontsteking na 2 kuren nog niet weg, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 10:36

Getsie..kan me voorstellen dat je je niet graag wilt ziekmelden, maar als je ziek bent zoals nu ( niet een gewoon verkoudheidje en griep dus) zou ik toch echt rust nemen.
Wat jij hebt herken ik gelukkig niet, wel een lichte longontsteking enorme griep, niet uitgeziekt en daar kreeg ik mooi een hartvlies ontsteking én idd kinkhoest door he..van het maar doorgaan en nu 2 jaar later ben ik nog steeds niet optimaal fit. Het gebeurde op vakantie dat ik zo ziek werd en daar aan een infuus gelegen, met oa prednison erin..heerlijk, voor eventjes, maar na de kuur weer ziek en enige remedie was, slapen, liggen, niet inspannen..
Nu ben ik geeb dokter en met dergelijke klachten als jij kun je hooguit naar ervaringen vragen, maar ga aub naar je HA en laat je doorverwijzen..je gezondheid is belangerijker dan je werk..want die kun je toch niet uitoefenen als je zo doorgaat..en je weet wat er kan gebeuren van een dubbele longontsteking he?

toitoitoi meid!