Ondergewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x__Danielle

Ondergewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 13:49

Nooit ben ik echt dik geweest, dat zit gewoon niet in de familie denk ik. Niemand in de familie heeft overgewicht, maar wel zien ze er gezond uit.

Behalve ik.

Eerst werkte ik op kantoor, lekker de hele dag zitten en snoepen, ik werd tenslotte toch niet dik. Na een switch van een kantoorbaan na de horeca ( wat ik veel leuker vind ) gaat het steeds minder goed.

Als je in een restaurant werkt kun je uiteraard lekker eten, veel snoepen en dat doe je dan ook.. Daar staat tegenover dat je ook veel moet lopen en veel beweegt, geen probleem zou je denken, maar toch wel.

De laatste maanden ben ik steeds dunner geworden, ik ben vaak duizelig en geef dan ook regelmatig over. Niet omdat ik dat wil maar gewoon omdat ik dat niet tegen kan houden.

Ik ben erop gaan letten dat ik voldoende eet, gezond eet en op vaste tijden. Toch ben ik de afgelopen 2 weken maar liefs 5 kilo afgevallen. En dit is natuurlijk niet gezond.

Dit verhaal typ ik omdat ik het even van me af wil schrijven, en misschien hebben jullie lieve bokkers nog tips?

Het is nooit leuk om te horen dat je dun bent, en de vragen of je soms weer bent afgevallen zijn natuurlijk ook niet leuk maar toch kon ik me er nooit zo aan storen, maar ook ik vind 5 kilo in 2 weken teveel daarom wil ik er iets aandoen.

Zijn er nog meer bokkers die dit probleem hebben of hadden? En hoe gaan jullie hiermee om....

Anoniem

Re: Ondergewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 13:53

Ik zou maar naar de HA gaan en je suiker laten controleren.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:08

Ik heb zelf er zelf ook een beetje last van, werk op een springstal en toen ik er in de vakantie hele dagen/week werkte viel ik ook 5kg af, maar dan verspreid over 4 weken.
Ik ben toen ook naar de huisarts geweest en kreeg extra vitamine en voedingssupplementen omdat mijn lichaam gewoon niet genoeg had aan het 'gewone'.
Ik ben 176 en weeg 48kg, eigenlijk te weinig, maar het blijft nu constant en voel me er goed bij.

Dus ik zal ook even naar de huisarts gaan!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:11

Vangt dat voldoende eten ook op wat je extra verbrand. Ik weet niet of je wel eens hebt gekeken naar hoeveel kcal je eet op een dag. Als je minder eet dan beweegt is het vrij logisch dat je afvalt. Ik zou ook daar is naar gaan kijken.

Dit klinkt banketstaaf, maar de huisarts zou in eerste instante alleen maar gaan zeggen dat je meer moet gaan eten.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:18

Veel afvallen kan ook op iets anders wijzen. Gezond is het iig niet, dus een bezoekje HA lijkt me geen overbodige luxe. :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:24

Misschien eens een afspraak maken met een dietiste?(weet niet of dat via de HA moet)

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:37

Een ex-collega van mij en haar moeder hadden beide een extreem snelle stofwisseling. De moeder had zo'n extreem snelle stofwisseling dat er niet meer tegenop te eten viel. Zij moest om de paar weken naar het ziekenhuis om bij te komen op speciale voeding. Ik zou naar je huisarts gaan en je probleem voorleggen. Het kan van alles zijn.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:43

Citaat:
Daar staat tegenover dat je ook veel moet lopen en veel beweegt, geen probleem zou je denken, maar toch wel.

Wat ik net ook al zij, ik denk dat je beter eerst je eet/beweeg patroon na moet lopen. Als je meer beweegt dus energie gebruikt dan dat je aan energie binnenkrijgt is het logisch dat je afvalt. Probeer daar evt. met behulp van een Dietiste verandering in te brengen, val je dan alsnog af ga dan naar de HA voor verder onderzoek.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:46

De HA verwijst je waarschijnlijk door naar een diëtiste. Dat is bij mij ook gebeurd. Niet dat het geholpen heeft, maar goed :')

Bij mij kwam er wel uit dat ik hypoglykemie had en sinds ik dat weet voel ik me wel beter :)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 14:49

Bedankt voor de reactiers!

Naar de huisarts ga ik uiteraard even toe! Dat lijkt me zoizo niet geheel onverstandig. Voordat ik daarheen ga wilde ik even pijlen wat jullie ervan vonden en dachten, en ervaringen van mensen die hetzelfde hebben of hebben gehad...

Als ik gezond ben dan is het niet echt een probleem dat ik dun ben dan ga ik gewoon door met hoe ik nu leef en gewoon lekker en veel eten.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 14:51

Sheran schreef:
De HA verwijst je waarschijnlijk door naar een diëtiste. Dat is bij mij ook gebeurd. Niet dat het geholpen heeft, maar goed :')

Bij mij kwam er wel uit dat ik hypoglykemie had en sinds ik dat weet voel ik me wel beter :)

Ja ik denk inderdaad ook dat ze me doorverwijst, alleen ben ik niet zo'n fan van een dietiste! Aangezien ik liever eet waar ik zin in heb en me niet aan een streng dieet wil houden..

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:52

Eten op vaste tijden hielp bij mij ook helemaal niet, ik viel er alleen maar meer door af.

De dietiste houdt zeker wel rekening met je wensen hoor :). Ik vond het zelf trouwens maar wat vervelend dat ik dingen moest eten en het bleek ook nog niet te helpen. Maar niet geprobeerd is sowieso niet slagen, he :)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 14:56

x__Danielle schreef:
Sheran schreef:

Ja ik denk inderdaad ook dat ze me doorverwijst, alleen ben ik niet zo'n fan van een dietiste! Aangezien ik liever eet waar ik zin in heb en me niet aan een streng dieet wil houden..

O, maar de dietiste heeft heus geen boek klaar liggen waarin staat wat je precies moet eten. Het kan wel handig zijn om te kijken of er iets in je eetpatroon veranderd kan worden zo niet aangepast. Aangezien je nogal veel beweegt. Maar dat schijnt op de een of andere manier geen oorzaak te mogen zijn.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 14:59

Het kan zijn dat ik meer beweeg dan dat ik binnen krijg hoor! Alleen kan ik me dat niet echt voorstellen omdat ik de hele dag bovenop eten sta en dan ook erg veel snoep en eet.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:03

x__Danielle schreef:
Het kan zijn dat ik meer beweeg dan dat ik binnen krijg hoor! Alleen kan ik me dat niet echt voorstellen omdat ik de hele dag bovenop eten sta en dan ook erg veel snoep en eet.

Daarom zij ik ook controleer is hoeveel kcal je binnenkrijgt op een dag. Dit kan ook handig zijn met je bezoek aan de HA. Ik neem maar even een voorbeeld. Stel je zou 4000 kcal binnenkrijgen doordat je zegt dat je redelijk wat eet/snoept. En je verbrand 3000 kcal met je werk. In dit geval is het dan idd raar dat je afvalt.

Dan kan je dit al voorleggen. Zo zou ze al veel sneller een andere oorzaak kunnen gaan onderzoeken.

Voel je, je verder wel goed of ook niet?

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 15:10

Dat is inderdaad wel een goede, lang leve de smartphones daar heb je namelijk een app voor heb ik ontdekt.

Ik ben vaak duizelig en moe, en geef de laatste tijd ook regelmatig over, dus wil ook even bloed laten prikken en kijken wat daar uitkomt. Het kan natuurlijk niet gezond zijn in 2 weken 5 kilo kwijt raken, en al helemaal niet als je al dunner bent.

M'n zus vertelde vanmiddag dat ze na de zwangerschap hetzelfde heeft gehad, en dat ze bij haar niets hebben kunnen ontdekken, dus misschien is het wel een familie kwaaltje is en dat we wat minder hard moeten werken. :)*

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:13

x__Danielle schreef:
Dat is inderdaad wel een goede, lang leve de smartphones daar heb je namelijk een app voor heb ik ontdekt.

Ik ben vaak duizelig en moe, en geef de laatste tijd ook regelmatig over, dus wil ook even bloed laten prikken en kijken wat daar uitkomt. Het kan natuurlijk niet gezond zijn in 2 weken 5 kilo kwijt raken, en al helemaal niet als je al dunner bent.

M'n zus vertelde vanmiddag dat ze na de zwangerschap hetzelfde heeft gehad, en dat ze bij haar niets hebben kunnen ontdekken, dus misschien is het wel een familie kwaaltje is en dat we wat minder hard moeten werken. :)*

Ik denk dat je hier al een eind mee gaat komen. En als je dat nu zo stelt is het idd even goed om langs te gaan bij de HA. Die duizeligheid kan ook weer veroorzaakt worden doordat je afvalt en toch al zo dun bent.

succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:09

Je zegt dat je het tegen probeert te houden maar toch overgeeft?
Dan is dat het toch? :)

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 16:12

Ik geloof dat je me verkeerd begrijpt. Ik wordt heel duizelig en misselijk en moet dan gaan liggen, als ik denk dat het over is en opsta dan wordt het vaak nog erger en geef ik over.

Het is niet zo dat ik een eetstoornis heb, maar meer dat ik soms door de duizeligheid overgeef.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 16:30

Je kan het beste je bloed even laten nakijken, schildklier enz. wie weet vinden ze wel iets.
Mag ik vragen wat je op een gemiddelde dag een en op welke tijden en wanneer heb je het meest last van duizelingen is daar een vast moment voor of wisselt het over de dag?