Ischias

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Ischias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 09:31

:wave: Hoi bokkers!

Afgelopen zondag heb ik veel gedanst en ik voelde de spierpijn al opkomen..Vriendje gevraagd om even te masseren wat prettig aanvoelde, alleen daarna kon ik het bed niet meer uit :+ Ik had pijn aan de linkerkant van mijn lijf, ter hoogte van mijn SI-gewricht en om bepaalde bewegingen te maken (op staan, draaien terwijl ik sta etc) moest ik echt door een pijnpunt heen

Nou komt deze pijn niet geheel onverwacht, want áls het er een keer in schiet, schiet het er altijd op die plek in :j het is me dus wel eens vaker overkomen :j Ik weet ook dat mijn rug niet mijn sterkste punt is, heb daarvoor ook bij een fysio, manueel therapeut en chiropraktor gelopen (3 in 1)

Gisteren was ik al weer aardig van de pijn af, maar bij een dagje wellness schoot het me er weer in toen ik moest niesen :\
Ik had gisteren ook een sportmassage gepland staan, dus daar heb ik het maar eens gevraagd en diegene vermoedde ischias.. De spier die mij zeer doet, zou een zwakke plek zijn omdat ik een holle rug heb
Hij heeft me gemasseerd en daarna had ik eigenlijk nog meer last en op dat punt zit ik nu nog....

Ik ga sowieso mijn chiropraktor bellen voor een afspraak en daar met hem mee aan de gang, maar ik twijfel of ik ook naar de HA moet...
Ik vraag me namelijk af wat die voor me kan betekenen met dit soort klachten..Doorverwijzing voor fysio heb ik niet nodig en pijnbestrijding vind ik ook niet echt nodig namelijk

Zijn er bokkers die ook last hebben van Ischias? En wat heeft de HA voor jullie kunnen betekenen? En bij wat voor therapie hebben jullie baat? Ook andere tips & tricks zijn welkom :D

Alvast bedankt :)

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:06

Een Ischias is een beknelling van de zenuw, die loopt van je onderrug naar je been. Dus heb je uitval of een doof gevoel in je been of tintelende tenen?

Of is het alleen in je rug, je kan ook dat je door je rug bent gegaan of fikse spierpijn. Ischias komt vaak voor bij zwangere vrouwen of bij heel zwaar tillen. Doordat de zenuw dan in de rug wordt bekneld kun je dit gevoel krijgen.

Ik denk niet dat je echt een Ischias hebt en mocht je toch twijfelen ga dan naar de huisarts want die kan het voor je vaststellen.

Corelli

Re: Ischias

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 10:21

Ik twijfel inderdaad zelf ook :j Ik heb uitstraling naar mijn bil en ik heb ook tinteling in mijn linker knieholte, maar zeker niet de hele tijd :n De basis zit 'm in de rugspier, de uitstraling naar de bil voel ik soms ook en de tinteling in de knieholte maar heel af en toe
Aan de andere kant, ik heb het idee dat ik minder pijn heb dan op internet wordt geschetst..Ik kan gewoon lopen, staan en zitten, alleen de overgangen zijn pijnlijk..Ik heb ook echt pijnmomenten en dan is het daarna weer goed :j

Ik heb trouwens net met mijn moeder overlegd en ga zo de HA toch even bellen :j Ik wil namelijk graag mensendieck therapie en daar heb ik sowieso een verwijzing voor nodig, dus dan mag de HA er ook wel even naar kijken

Bedankt voor je reactie!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:26

Corelli schreef:
Ik twijfel inderdaad zelf ook :j Ik heb uitstraling naar mijn bil en ik heb ook tinteling in mijn linker knieholte, maar zeker niet de hele tijd :n De basis zit 'm in de rugspier, de uitstraling naar de bil voel ik soms ook en de tinteling in de knieholte maar heel af en toe
Aan de andere kant, ik heb het idee dat ik minder pijn heb dan op internet wordt geschetst..Ik kan gewoon lopen, staan en zitten, alleen de overgangen zijn pijnlijk..Ik heb ook echt pijnmomenten en dan is het daarna weer goed :j

Ik heb trouwens net met mijn moeder overlegd en ga zo de HA toch even bellen :j Ik wil namelijk graag mensendieck therapie en daar heb ik sowieso een verwijzing voor nodig, dus dan mag de HA er ook wel even naar kijken

Bedankt voor je reactie!

Graag gedaan! Het kan echt gewoon spierpijn zijn of een beetje spit ofzo. Ik zou echt even naar de huisarts gaan dan weet je het inderdaad zeker en kan hij je naar de beste therapeut sturen die goed is voor jouw klachten!

Succes!