Wat een trieste dag

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

plien26

Wat een trieste dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:58

Hallo allemaal..
Weet niet als dit goed staat anders sorry..

Ik moet dit even kwijt..
Vandaag had ik een heerlijke pan met bonensoep gemaakt stokbrood&kruidenboter erbij roggebrood voor vriendlief..
Vriendlief belde dat hij wat later thuis was ivm werk.. oke prima joh zie je straks wel.
Eenmaal thuis gekomen kom ik aan met me grote waffel en hoe verklaar je dat je zo laat thuis bent ik was gewoon vrolijk maar vriendlief dacht daar anders over hij reageerde niet eens? ik draaide me om naar hem toe en hij begon me daar toch te huilen niet normaal meer wat een verdriet heeft ie, hij vertelde dat zijn collega is omgekomen op het werk vandaag |( door een bedrijfsongeval... hij heeft alles gezien vreselijk vind het zo triest.. trauma ambulance etc waren er allemaal maar het heeft niet meer mogen baten..
er is slachtoffer hulp voor hem en zijn andere collega's arbeidsinspectie was er gelijk bij nou die laaste hé weet dat ze hun werk moeten doen maar kom op ga dan niet nog eens de betrokken mensen erbij betrekken dat kan altijd nog wel die jongens zijn allemaal vreselijk van slag.. en dan komen hun te zeuren van dit en van dat bah vind dat zo respectloos -:(-
Morgen word vriendlief weer gebeld door slachtoffer hulp ben benieuwd.. hij lijkt op dit moment erg rustig maar hij is er van bewust dat de klap nog kan komen! dus jah probeer hem te helpen zover ik dat kan een luisterend oor bieden etc..
Miss een rare vraag wat kan ik nog meer voor hem doen?
Iig bedankt voor het lezen..
Moest het echt ff kwijt vind het vreselijk triest allemaal...

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:01

:(:)

voor mij is het vandaag ook een poedersuiker. :(:)

Sterkte!
Dit is niet zomaar iets
Laatst bijgewerkt door TheHorseInn op 03-11-11 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:01

he bah wat ontzettend naar zeg, was het werk met machines? Gat dit is altijd verschrikkelijk helemaal voor de nabestaanden en getuigen zoals jouw vriend.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:03

Wat een verhaal. Dat is zo heftig. Vooral hem laten praten als hij dat wil. Begrip hebben.

Maar ik snap nog even niet wat nu respectloos was, want je verhaal is wat verwarrend. Wat deed/zei de arbeidsinspectie wat respectloos was?

Heel veel sterkte voor je vriend en hopelijk kan hij het tzt een plekje geven. :(:)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:03

Vreselijk, geen wonder dat je vriend van slag is.
Gelukkig krijgt hij slachtofferhulp.
Sterkte!

RubyRed

Re: Wat een trieste dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:08

Wat rot zeg! Heel veel sterkte voor je vriend!!

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:09

Ja tis vreselijk.. nee het was niet met machines...vriend werkt in de asbest sector en er was een grote ketel op hem terecht gekomen die was omgevallen wat ik zo begrepen heb...

@ duke
Nou ze moesten met de inspectie praten over dingen.. en slachtoffer hulp kwam de jongens ophalen om te praten over wat er gebeurd was dat vonden hun niet ze moesten persé eerst praten met de inspectie!! dus ja dat vind ik wel respectloos tegen over de jongens die helemaal van slag waren.. vriend is toen ook weg gelopen bij dat gesprek hij was woest.. kan ik me enigzins wel voorstellen als je net een collega hebt zien sterven...
Maar idd vind het al best knap dat ie praat wat normaal is hij echt geen prater dus daar ben ik erg blij mee..

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:11

@ thehorseinn
Vervelend zeg bah :(:)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:15

Wat naar dat je vriend dat heeft zien gebeuren, dat moet wel diepe indruk maken.
Wat je kan doen? Er gewoon voor hem zijn, als hij wil praten, of een knuffel wil voor hem klaar staan.. Maar dat doe je natuurlijk al wel neem ik aan.. Sterkte ermee, heftig zulke dingen..

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:17

Ik denk dat zij heel precies moeten weten wat er gebeurd is, en door te praten vervormen je herinneringen.
Dat is niet rot bedoelt maar wel hoe een protocol werkt.
Heel veel sterkte.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:25

Pauline schreef:
Ik denk dat zij heel precies moeten weten wat er gebeurd is, en door te praten vervormen je herinneringen.
Dat is niet rot bedoelt maar wel hoe een protocol werkt.
Heel veel sterkte.

Inderdaad, dat denk ik ook. Meen me te herinneren dat zelfs na x uur het al niet meer zo scherp is.
Rot voor je vriend, maar het is belangrijk om te weten wat er gebeurt is.

Wat je kan doen, open staan voor hem, zijn gevoelens niet minimaliseren en tijd geven.

plien26

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:30

Thnx all voor jullie lieve berichten..

k snap ook wel dat de inspectie hun werk gewoon moeten doen maar jah vind het gewoon zo dubbel..