Rode, warme en jeukende oren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Rode, warme en jeukende oren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 10:54

Dag bokkers!

Ik hoop dat hier geen ander topic al over bestaat, in dat geval kan deze dicht. Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niets vinden.
Ik heb sinds een paar dagen weer last van hele warme, rode en jeukende oren, dit met name bij de oorlel en de oorrand. Ik heb het eerder gehad, 1 à 2 maand terug en het is toen vanzelf overgegaan, maar ik wil toch wel graag weten wat het is en wat ik eraan kan doen.

Van google word ik niet veel wijzer, op de meeste sites staat dat dit symptomen zijn van een zonne-allergie, zogenaamde 'lente-oren', maar dit lijkt me sterk want ik heb er juist vanaf de herfst last van, en daarnaast heb ik de afgelopen dagen toch bar weinig zon gezien.

Herkent iemand deze symptomen? Iemand een idee wat ik eraan kan doen en wat het is?

Eva_Arno

Re: Rode, warme en jeukende oren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 10:59

Draag je oorbellen? en heb je sinds kort andere ofzo waar je niet goed tegen kan?

Ik heb het wel vaker als het weer zo veranderd. En dan met name als het kouder wordt. Misschien is dat het :)

Greetje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:00

Misschien hetzelfde als wintertenen/ - handen maar dan aan je oren?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 11:01

Hmm ja misschien dat het de kou is dan, klinkt wel logisch! Wat doe jij er altijd aan? Ik zit er onbewust toch telkens aan te krabben maar mag er van mezelf niet aan komen. Wat ik wel af en toe doe is er wat dagcrème opsmeren om het een beetje te verzachten.

Ik heb al jaren gaatjes in mijn oren maar draag eigenlijk al bijna een jaar niks meer, heb ook al heel lang geen nieuwe dus dat kan het niet zijn :)

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:05

Nou ik heb er niet zo veel last van dat ik er wat op ga smeren. Maar misschien is dat wel lekker, een verzachtende creme van nivea ofzo :) of vaseline. En vooral niet aan krabben want dan wordt t alleen maar erger!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:06

Je hebt speciale creme voor winterhanden- en voeten :) Misschien helpt het! Het is een soort gel, staat naast de vallen en stotengel in de winkel.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 12:16

Oh dat ga ik even proberen! Zou inderdaad goed kunnen dat het hetzelfde is als winterhanden- en voeten maar dan op m'n oren. Wel gek ik heb hier nog nooit last van gehad, echt sinds dit jaar pas.

Wordt nog wat, de winter is nog niet eens begonnen haha!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 12:20

Heb ik ook wel eens, een warm, dik, jeukend oor, m.n. de bovenste oorrand. Bij mij kwam het - heel simpel - omdat ik gestoken was door een mug. En dan is het een kwestie van gewoon van afblijven, dan is het met een paar dagen weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 14:10

MarChak schreef:
Heb ik ook wel eens, een warm, dik, jeukend oor, m.n. de bovenste oorrand. Bij mij kwam het - heel simpel - omdat ik gestoken was door een mug. En dan is het een kwestie van gewoon van afblijven, dan is het met een paar dagen weer weg.

Idd, een mug. Bij mij ziet het er daar iig veel erger mee uit.
Maar het is nou niet echt een tijd voor muggen?

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 16:20

Nou, dat dacht ik ook, maar zie er nog regelmatig hier en daar in huis zitten.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 20:01

Hmm het lijkt me sterk dat ik toevallig op allebei mijn oren op dezelfde plek een muggenbult heb? En verder nergens? Daarnaast heb ik de afgelopen dagen nog geen mug gezien hier in huis, dus ik denk niet dat dat het is. Eerst maar eens zo'n zalfje proberen dan!