terugval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

diddletje

terugval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 21:09

vorig jaar zonk ik langzaam weg in een diepe put. mijn ouders waren uit elkaar en ik zag of sprak mijn vader niet meer. ik dacht aan mijn eigen toekomst te bouwen door full-time te gaan werken en er 2 opleidingen bij te doen. ik werd steeds somberder. ik ben een type van niet zeuren, doorgaan. dit heb ik zo ver doorgevoerd tot ik op den duur tot ik overal om me heen opties zag om zelfmoord te plegen. als ik over een viaduct liep vroeg ik me af of het daarmee zou lukken en als ik een verhaal las dat mensen verongelukt waren wou ik dat dat bij mij zou gebeuren zodat ik het niet zelf hoefde te doen. door de huisarts had ik een gesprek met een psychiater die toevallig een keer op de praktijk kwam.

De dag er na heb ik me voor het eerst ziekgemeld en ben opgenomen op de psychiatrische afdeling. de eerste maanden wou niks helpen tot de artsen als laatste redmiddel ECT behandelingen voorstelde. Deze heb ik toen maar gegrepen. De behandeling zorgden eindelijk voor een beetje vooruitgang. na 4 maanden werd ik eindelijk weer ontslagen op voorwaarde dat ik om de 2 weken terug kwam voor ECT. nadeel hiervan is dat ik veel geheugen en concentratie klachten kreeg. Ik kon een gesprek met de arts hebben en voor ik de deur achter me dicht had getrokken, was ik vergeten wat er besproken was.

De hele zomer heb ik thuis gezeten. ik werd gek van het niets doen en niemand zien. Omdat ik zelf het idee had helemaal genezen te zijn heb ik me opgegeven aan de dichtsbijzijnde hogeschool. Ik wou weer terug naar school en dit zien als een punt achter die zwarte tijd in mijn leven.
Nu ben ik ondertussen alweer een paar weken bezig en ik voel mezelf weer wegzakken. Ik word weer somber, heb nergens zin in en kan sóchtends met moeite mijn bed uit komen. Ik zie zo'n grote berg werk voor me waarvan ik niet weet waar ik moet beginnen en of ik het wel kan. ik weet ook niet of ik dit wel vol kan houden tot de kerstvakantie.Ik heb nog steed moeite met concentratie en onthouden en krijg nu ik vaker gespannen ben meer last van ticjes. ook heb ik door mijn medicatie altijd een enorme zin in eten en ben met een schrikbarend tempo gegroeid, wat ik ook probeer.

ik heb deze week een gesprek gehad met mijn psychiater en heb extra medicatie gekregen. ik heb nu de hele dag het idee dat ik zo stoned ben als een kanarie. kan amper mijn ogen openhouden.volgende week is mijn eerste tentamenweek. aan de ene kant kan ik mezelf er niet toe zetten te leren en aan de andere kant walg ik van mezelf dat ik niet gewoon aan het werk kan en ben ik bang voor de resultaten. ik ben zo bang om weer helemaal terug te zakken. terug te moeten naar het ziekenhuis en aan de ect.

het spijt me dat het zo'n achterlijk lang verhaal is geworden, maar ik moest het echt even kwijt

nynke55

Re: terugval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:34

Bah, wat een dubbel gevoel moet dat zijn. Aan de ene kant graag aan het werk willen en aan de andere kant er zo tegen op zien. En de medicijnen die je over de depressie heen helpen, maar waar je tegelijk zo duf van wordt. Ik wou dat ik een oplossing wist, maar ik kan je alleen veel sterkte wensen.

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 20:07

bedankt. heb mijn hondje gister ook nog in moeten laten slapen |( |( . het wordt er niet beter op.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:15

Jeetje meid wat een verhaal.
Toch goed naar je lichaam luisteren. Waarschijnlijk verlang je nog steeds veel te veel van jezelf.
Kun je niet met school praten dat je de helft van de tentamens later kan doen?
Zo blijf je in deze negatieve spiraal zitten.

Renske_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:40

Wat een vervelende situatie zeg, echt heel naar voor je :(:)
Denk je wel dat het goed is dat je weer naar school probeert te gaan? Misschien moet je eerst even echt genezen en kun je je daarvoor beter concentreren op dingen die je leuk vindt (paarden bijv.) en geeft een opleiding je teveel stress?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 13:57

Wat een naar verhaal waar je nu in zit :(:)
Is is misschien een heel raar idee, maar kun je niet een nieuwe pup nemen? (als je het al wil hoor!)
Dan heb je iedere dag iets om het voor te doen :)

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:34

Ohh meis.
Wat een herkenbaar verhaal heb je geschreven, ik zou het zo zelf hebben kunnen geschreven.
Luisteren naar je lichaam is moeilijk...

Ik wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 21:15

bedankt. er zijn nog 2 jonge honden die nu ook wel van slag zijn nu de baas van het spul er ineens niet meer is:(

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 23:44

Diddletje, het komt nu ineens bij me op, heb je wel eens je bloed laten testen? Veel van jou symptomen herken ik wel, het somberen, bergen werk waar je tegen opziet, de ticjes.... Bij mij kwam het door een behoorlijk B12 tekort, maar er zijn meer lichamelijke oorzaken waardoor je ook psychische problemen kunt krijgen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 08:40

silverwind schreef:
Ohh meis.
Wat een herkenbaar verhaal heb je geschreven, ik zou het zo zelf hebben kunnen geschreven.
Luisteren naar je lichaam is moeilijk...

Ik wil je heel veel sterkte wensen. :(:)

Dat dacht ik dus ook gelijk,lijkt mijn verhaal wel.

Diddletje,Ik kan me voorstellen dat je als een berg opziet tegen die tentamens,ik ben bang dat je daar nu even niet toe in staat ben.
Ga hierover in overleg met je school, misschien kan je ze op een laster tijdstip inhalen.
Sterkte!!!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:10

heel veel sterkte meid... wat een vervelende tijd ga je door. Het is erg herkenbaar..ik ben zelf ook net aan het opkrabbelen uit een diepe put. Ik probeer leuke dingen voor mezelf te doen.. zo ga ik bijvoorbeeld vrijdag naar de sauna, iets wat ik heel ontspannend vind! Of ik bak een taart (feeling down? bake a cake!) of ga iets anders creatiefs doen. Dat is moeilijk omdat je meestal nog honderd en één dingen te doen hebt en je eigenlijk geen tijd hebt, maar probeer er toch tijd voor te maken voor jezelf...

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 22:33

nynke55 schreef:
Diddletje, het komt nu ineens bij me op, heb je wel eens je bloed laten testen? Veel van jou symptomen herken ik wel, het somberen, bergen werk waar je tegen opziet, de ticjes.... Bij mij kwam het door een behoorlijk B12 tekort, maar er zijn meer lichamelijke oorzaken waardoor je ook psychische problemen kunt krijgen.

Heb toevallig gister nog bloed laten prikken vanwege nog meer medicatie. uitslag moet ik nog terug krijgen

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:24

Dat is inderdaad toevallig, weet je waar ze allemaal op geprikt hebben? En of bv B12 en schildklierwaarden er ook bij zitten?

silverwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:14

Diddletje: Mag ik vragen welke medicatie je slikt?

Laatst heb ik zelf ook bloed moeten laten prikken, ook ivm medicatie. Gelijk gekeken naar B12....was allemaal oké. Het klinkt raar, maar enigzins "hoop" je dat je B12 te laag is.

Heel veel sterkte!!

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 10:32

ahum hebseroquel,lithium en nortrilen
waar ze precies op geprikt hadden weet ik eigenlijk niet precies :o

diddletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:59

heb de tentamenweek overleefd. moet ik morgen weer 3 dagen op excursie. tel nu sóchtend al de uren af wanneer ik weer aar mn bed kan %)