Cranio Sacraal therapie, rugpijn, ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frannyc

Cranio Sacraal therapie, rugpijn, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 19:25

Aangezien ik al 2 jaar af en aan last van mn rug heb en nu zelfs mijn Cesar-therapeut het niet meer weet zit ik erover te denken om naar een cranio sacraal therapeut te gaan.

Wie heeft er ervaring mee en weet een goede therapeut in Zuid-Holland?

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 18:33

Helemaal niemand ervaring?

marleen_88

Re: Cranio Sacraal therapie, rugpijn, ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:45

Mijn hoefsmid volgt momenteel deze opleiding.

Zij zweert bij deze methode, zelf heb ik nog niet op de bank gelegen bij dr, maar ik ga er binnenkort wel op. Helaas is dit in Noord Holland.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:19

marleen_88 schreef:
Mijn hoefsmid volgt momenteel deze opleiding.

Zij zweert bij deze methode, zelf heb ik nog niet op de bank gelegen bij dr, maar ik ga er binnenkort wel op. Helaas is dit in Noord Holland.

Waar in NH. En wat doet zo iemand precies?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 20:54

Noord Holland Noord.

Je ligt op een (massage)bank en zij gaat door middel van aanrakingen (begin en eind van je ruggengraat) je Crania Sacraal zenuwstelstel weer op orde krijgen. Dit doet ze door het hersenvocht te stimuleren geloof ik, ik weet niet precies hoe het in elkaar steekt, vind het zelf wel heel interessant.

Ik heb vaak wel last van mijn rug, dus ik hoop dat zij mij daarbij kan helpen dit op te lossen.

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:17

Een goede therapeut is mevr. Seedorf, zij zit in Barendrecht. Ik kan je uit vele ervaringen van verschillende mensen (inclusief mijzelf) zeggen, succes gegarandeerd!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:48

De zus van mijn stiefmoeder (he bah wat klinkt dat woord toch negatief ;)) doet dit ook! Ik heb er een folder van gekregen en mijn stiefmoeder heeft ook een behandeling gehad wegens haar hoofdpijnklachten en die zweert er sindsdien bij! Nou kan ik alleen die folder niet vinden en ik weet haar getrouwde naam niet := Ik zoek nog even!

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 19:59

Hoe moet ik die 'aanraking' zien? Ik heb een filmpje op youtube gezien wat leek op een intensieve massage, is het zoiets of is het meer als een 'handoplegging'?

Ik ben onder behandeling bij een chiropractor maar die lost mijn probleem alleen tijdelijk op omdat het niet duidelijk is waar mn rugpijn vandaan komt. Ik hoop bij een Cranio Sacraal therapeut te weten te komen waar het nou eigenlijk vandaan komt!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:00

Mijn pony heeft deze behandelingen gehad, en is nu weer helemaal lekker en los in zijn lijf, in tegenstelling tot vroeger! Ook is hij een stuk vrolijker! Neem aan dat dit hetzelfde werkt bij mensen :)

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:29

Frannyc, meer als handoplegging. Wij laten altijd iemand met cranio sacraal bij de paarden komen. Die heeft echt wonderen verricht. Zelf heb ik ook 2x een behandeling gehad. Je ligt op een tavel met je kleren aan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:25

Het is echt een handoplegging, geen intensieve massage. Door de 'stralen' die degene doorgeeft wordt jouw hersenvocht gebalanceerd.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:48

ik laat het ook wel eens doen door de masseuse die mijn paard en mezelf masseert. Ze masseert volgende de Jack Meager methode en doet er cranio bij. Werkt erg goed. Heel ontspannend voor mens en paard.
Ben je ook wel eens bij een osteopaat geweest? Rugpijn kan ook van 1 van je organen afkomen en daar heb ik zelf altijd liever een osteopaat voor.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:51

Cranio sacraal therapie is eigenlijk onderdeel van Osteopathie. Ik zou jou eerder aanraden om naar een osteopaat te gaan om die reden. Dan krijg je een volledige behandeling ipv een deelbehandeling...

http://www.osteopathie.nl/