Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mayniac_val schreef:Ik ga voor, onder andere, dezelfde klachten naar een manueel therapeut die aan dry needling doet. Als je het in typt bij Google kun je er veel informatie over vinden. Het is pijnlijk en het klinkt waarschijnlijk een beetje eng maar als je wordt behandeld door iemand die het echt goed kan (ik zat eerst bij iemand anders maar haar behandelingen werkten niet), werkt het als een trein.
Speedster schreef:Wat bij mij goed helpt tegen gespannen nek/schouders (en daardoor hoofdpijn) is voetenbaden nemen met dode-zeezout (bij reformwinkel of drogist te koop). Hier zit veel magnesium in, wat helpt tegen spierspanning, en via de voeten wordt dit erg snel opgenomen. Je zou dit een week lang elke avond kunnen doen, om zeker te weten of het helpt of niet. Maar baadt het niet, dan schaadt het niet (en voor het geld hoef je het niet te laten). Succes!
) En rol je hoofd heen een weer, van oor tot oor.
Als er wat mis zou zijn zou hij me heus niet laten lopen en me echt wel behandelen!
Fred_Kroket schreef:Is er een reden voor de stijfheid in je nek? En heb doe verder nog aan bijvoorbeeld krachttraining? Had je oefeningen bij de fysiotherapeut en doe je de oefeningen van de fysiotherapeut nog steeds?
Ga op de grond liggen trek je knieën op tot ze ongeveer op 45 graden staan en leg je armen(met je handpalmen naar benden) gestrekt neer (ik weet ff niet anders dan zoals Jezus aan het kruis...) En rol je hoofd heen een weer, van oor tot oor.
Zo ontspan je je schouders en kun je rustig je nek losmaken. En om je bovenrug wat te trainen kun je op je buik gaan liggen en je armen gestreks (als superman) en trek je je borst van de grond. Probeer dit 5 seconden vast te houden.
Vergeet niet dat heel veel pijn komt door stress, en stress zorgt ervoor dat je minder snel herstelt. Veel pijn zit tussen je oren, ik heb een gammele schouder door een oude blessure, fysiek is het helemaal over en ben ik hersteld. Heb ik last van stress, krijg ik last van mijn schouder. Dat komt omdat mijn hersenen nog steeds dat signaaltje doorgeven. Als ze een scan zouden maken van mijn hersenen tijdens stress zien die er ook "anders" uit dan iemand die geen stress heeft. Zo had ik vorige week een tentamen, ik had de hele week al pijn en kon niet eens meer normaal mijn paard invlechten of sporten en slapen zonder pijn.
Mijn vriend is fysiotherapeut en ik zei waar ik last van had, hij zei dat ik dan maar naar de huisarts moest gaan voor een verwijzing (hij werkt bij een revalidatie centrum) ik gaf na het tentamen ridderlijk toe dat ik geen last meer had. Dat wist hij allang aangezien de symptomen die ik gaf tegenstrijdig waren....Als er wat mis zou zijn zou hij me heus niet laten lopen en me echt wel behandelen!
![]()
Ik wil niet zeggen dat dit verhaal voor jou opgaat, maar probeer eens na te gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heb je veel spanning, slaap je onrustig of slecht. Span je ongemerkt je spieren aan, trek je je schouders op? En persoonlijk vind ik het belangrijk dat je een klein beetje je lichaam onderhoud, ga eens hardlopen, beetje trainen of wat fitnessen! Zo houd je jezelf in conditie en blijven blessures ook weg! (mits je het met beleid doet!)
Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!
Chris_Fire schreef:Fred_Kroket schreef:Is er een reden voor de stijfheid in je nek? En heb doe verder nog aan bijvoorbeeld krachttraining? Had je oefeningen bij de fysiotherapeut en doe je de oefeningen van de fysiotherapeut nog steeds?
Ga op de grond liggen trek je knieën op tot ze ongeveer op 45 graden staan en leg je armen(met je handpalmen naar benden) gestrekt neer (ik weet ff niet anders dan zoals Jezus aan het kruis...) En rol je hoofd heen een weer, van oor tot oor.
Zo ontspan je je schouders en kun je rustig je nek losmaken. En om je bovenrug wat te trainen kun je op je buik gaan liggen en je armen gestreks (als superman) en trek je je borst van de grond. Probeer dit 5 seconden vast te houden.
Vergeet niet dat heel veel pijn komt door stress, en stress zorgt ervoor dat je minder snel herstelt. Veel pijn zit tussen je oren, ik heb een gammele schouder door een oude blessure, fysiek is het helemaal over en ben ik hersteld. Heb ik last van stress, krijg ik last van mijn schouder. Dat komt omdat mijn hersenen nog steeds dat signaaltje doorgeven. Als ze een scan zouden maken van mijn hersenen tijdens stress zien die er ook "anders" uit dan iemand die geen stress heeft. Zo had ik vorige week een tentamen, ik had de hele week al pijn en kon niet eens meer normaal mijn paard invlechten of sporten en slapen zonder pijn.
Mijn vriend is fysiotherapeut en ik zei waar ik last van had, hij zei dat ik dan maar naar de huisarts moest gaan voor een verwijzing (hij werkt bij een revalidatie centrum) ik gaf na het tentamen ridderlijk toe dat ik geen last meer had. Dat wist hij allang aangezien de symptomen die ik gaf tegenstrijdig waren....Als er wat mis zou zijn zou hij me heus niet laten lopen en me echt wel behandelen!
![]()
Ik wil niet zeggen dat dit verhaal voor jou opgaat, maar probeer eens na te gaan wat de oorzaak zou kunnen zijn. Heb je veel spanning, slaap je onrustig of slecht. Span je ongemerkt je spieren aan, trek je je schouders op? En persoonlijk vind ik het belangrijk dat je een klein beetje je lichaam onderhoud, ga eens hardlopen, beetje trainen of wat fitnessen! Zo houd je jezelf in conditie en blijven blessures ook weg! (mits je het met beleid doet!)
Veel succes en ik hoop dat je er wat aan hebt!
Bedankt voor je reactie.
Het zou zo maar kunnen dat het een deel stress is. Ik ben erg onzeker van mezelf en heb niet veel zelfvertrouwen. Dit zorgt dus vanzelfsprekend voor stress en spanningen. Maar hier is in mijn ogen weinig aan te doen.
Als ik deel ga nemen aan dat programma, begin ik eerst met een gesprek met een psychologe en daar zal dit ook wel uitkomen denk ik.
Ja, ik trek mijn schouders op. Probeer hier zo veel mogelijk op te letten, maar dat gaat niet 24 uur per dag.
En tja, lichaam onderhouden. Ik heb het echt geprobeerd, maar bij alles wat ik doe kan ik weer stoppen door pijn in mijn lijf. Heb altijd met heel veel plezier gevoetbald, maar had altijd wel ergens pijn. Hiervoor ging ik dan naar de fysio en werd het zo goed als opgelost en een paar weken later kwam er weer iets anders.
Dit deed ik dus ook regelmatig met beleid. Ik werkte met een therapeut ernaar toe om weer te kunnen voetballen. het is dus niet zo dat ik steeds van de ene op de andere dag weer volop ging voetballen.
Ook hardlopen gaat niet. Ik heb last van shin splint (springschenen). Het enigste wat ik nog zou kunnen doen is zwemmen en fietsen (en krachttrainingen).

Chris_Fire schreef:mayniac_val schreef:Ik ga voor, onder andere, dezelfde klachten naar een manueel therapeut die aan dry needling doet. Als je het in typt bij Google kun je er veel informatie over vinden. Het is pijnlijk en het klinkt waarschijnlijk een beetje eng maar als je wordt behandeld door iemand die het echt goed kan (ik zat eerst bij iemand anders maar haar behandelingen werkten niet), werkt het als een trein.
Pfoe, dat klinkt echt doodeng.
Ik ga daar eens goed over nadenken, weet niet of het durf maar wil op dit moment alles wel proberen eigenlijk.