Mediteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Mediteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 14:39

Hallo bokkers,

Ik ben al jaren geïnteresseerd in het spirituele, maar sinds kort heb ik steeds meer behoefte om te beginnen met mediteren. Ik heb er al vanalles over gelezen, maar omdat er zoveel over te vinden is blijft het voor mij toch nog wat vaag. :o Ik heb het nu een aantal keer geprobeerd maar ik heb toch het idee dat 'ik maar wat doe', waardoor ik het ook niet consequent volhoud.

Zijn er hier misschien bokkers die mediteren of hier meer vanaf weten en die eventueel wat tips of goede websites/boeken willen delen?

Alles is welkom! :)

mayniac_val

Re: Mediteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:58

Ik vind persoonlijk geleide meditaties makkelijker dan zelf mediteren. Daar zijn sowieso wel CD's van te vinden volgens mij :j

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 16:01

Om te beginnen is een geleide meditatie het makkelijkst.
Als dat lekker gaat kun je het zonder proberen. Probeer niet met alle geweld je gedachten te blokken want dan ben je juist daar veel te veel mee bezig. Zie ze eigenlijk gewoon aan je voorbij gaan en doe er niets mee. Das lastig hoor in het begin, sprak ze uit ervaring :D ;)
Heb zojuist nog in de tuin zitten mediteren. Even pauze van de werkzaamheden, in het zonnetje, even ik alleen en verder niets. Vind het heerlijk om te doen maar het vergt wel oefening.
Wat ik in het begin nog wel eens deed als er maar gedachten bleven komen is ze in een ballon doen en die op laten stijgen en met de wind weg zien drijven.

Als je er bedreven in raakt kun je overal mediteren en hoef je ook je ogen niet te sluiten. Ik kan nu naar die 'leegte/rust' gaan waar ik ook ben en wat ik ook doe maar het heeft wel even geduurd voordat ik zover was.

Succes met oefenen.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 16:43

Bedankt voor de reacties en de boekentip. :)

Ik ben nogal snel afgeleid dus wellicht is een geleide meditatie wel iets voor in het begin. Heb via google al wat sites gevonden. :j