Een stuitje is best functioneel.. *auw!*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Een stuitje is best functioneel.. *auw!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:38

Gut, waar je soms al niet achterkomt..

1,5 week terug was ik gezellig in de kroeg, lekker borreltje op... Zie een kruk staan aan de bar en wil lekker gaan zitten (hoge hakken, is zitten toch wel fijn op zn tijd := ). Vriend van me staat er naast en denkt dat ik aan de bar wil stáán....en trekt de kruk weg. Ik draai me net op dat moment om en plof op de kruk. Dacht ik dus, tot ik op de grond zat :') Een moment dacht ik dat ik kennelijk meer op had dan ik vermoedde, zat effe heel stom te kijken iig. Daar stond toch een kruk???
Anyway, vól op mn stuitje gestuiterd. Vriend voelde zich enorm schuldig en bedoelde het echt niet kwaad dus kon niet lang boos blijven.

Volgende dag en de dag daarop natuurlijk heel veel pijn, liep er heel stom bij :')

Nu kom ik er dus achter hoe nuttig zo'n stuitje nog is! Vannacht bijv zette ik mn voet nogal rot op de traptrede en gleed eraf, voet knalde dus op de grond. *beng* schokgolf in mn stuitje, kennelijk absorbeert dat normaal gesproken zo'n klap. Omdraaien in bed de eerste dagen, zooo pijnlijk! zelfs het verleggen van een been. Gaat dus ook via stuitje.. Hond trekt onverwacht aan de riem dus ik vang dat op, schokgolf door stuitje..

Serieus, als een onderdeel van je lijf gevoelig is kom je erachter hoe nuttig dat onderdeel is! Best interessant eigenlijk :D

Maarre; op je stuitje stuiteren, niet doen :')

Ilsemarie

Re: Een stuitje is best functioneel.. *auw!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:41

Oeii dat doet goed auw inderdaad! Als je wat lekkerder wil zitten... misschien heb je van vroeger nog zo'n zwemring liggen? http://www.fun-in-the-sun.nl/WebRoot/St ... 6/9814.jpg
Daar heeft m'n moeder een aantal dagen/weken op gezeten nadat ze over een bevroren plas was gefietst en het stuitje op ijs was.... dat was ook niet zo succesvol namelijk ;)

ManonGrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 10:44

Ojee dat kan echt ontzettende pijn doen!
Een aantal jaren(5) geleden ben ik van een paard met mijn stuitje op een springbalk gevallen..
2 jaar terug voelde ik het nogsteeds, maar in het begin kon ik niet eens op de wc zitten van de pijn.. Hoop dat het bij jou mee valt! Sterkte iig.
Zo'n zwemband kan héél fijn zitten trouwens!
sterkte

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 10:46

De schade valt gelukkig mee geloof ik, zitten en liggen gaat inmiddels weer vrij normaal (net als opstaan enz) :=
T is ook dat ik elke keer van die stomme dingen heb (zoals voet verkeerd neerzetten, hond die trekt, mestkarretje opstappen) dat t steeds weer zeer doet :') Maar viel me vooral op hoe nuttig dat stuitje kennelijk nog is!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 11:50

Oei klinkt niet goed!! Sterkte met je stuitje. :)

Ik heb het afgelopen Winter gehad, toen ben ik keihard onderuit gegaan toen het gevroren had. :=
Ben toen zeker 2 min. afwezig geweest en zag toen nog allemaal auto's aan komen, dus snel naar de zijkant getrokken en opgestaan..
Wat deed dat zeeeer zeg! :oo Alleen door die val voelde ik me later best wel beroerd!

Zo erg, dat ik de persoon naast me (rechts) niet meer zag staan met m'n rechter oog.Moest me echt omdraaien om te kijken.
Werd later ook nog is kotsmisselijk en kreeg een soort van Migraine aanval.. En geen gevoel meer in m'n handen (getintel)

En was ook wel wat vergeetachtig, reed met de Metro naar de verkeerde station, en daar stond ik nog is aan de verkeerde kant.
Heb zeker 3-4 uur buiten gestaan terwijl ik opgehaald zou worden door m'n baas.

Later wel opgehaald, en ze hebben me bij de verwarming gezet om op te warmen en mocht ook niet meer naar huis na die val.
Want ik moest onder de man blijven als ik weg viel dan dat ik nog geholpen kon worden..

Uiteindelijk heb ik mn broer nog gesmst van moet jij nog weg? En hij moest nog naar de Uni. en vroeg zich af wat der aan de hand was.
Hij heeft me uiteindelijk opgehaald van het werk, en heeft de hele tijd op me gepast dat der niks aan de hand was.

Maar ben zeker een week uit de running geweest kon helemaal niks..Zelfs bukken niet want dat deed me toch zeer..
En het leek net of mn rug/stuitje gekneusd was! En dan niet een klein beetje ook..

Ben nu ook wel de dood voor ijsbanen op de weg/straat. Dus ik heb een hekel aan de komende winter die der aan komt!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:26

Stuitjes zijn leuke dingen... mijne heb ik gebroken toen ik 12 was.. mijn moeder beweerde dat het alleen een beetje beurs was. Na twee weken toch naar naar de dokter gegaan want ik ging niet meer zitten op mijn fiets of op een stoel.. Doormidden gebroken, scheef gaan staan, ondertussen was er al nieuw bot tussen gegroeid.. er waren twee opties, opereren en daarbij opnieuw breken, het nieuwe bot weghalen en rechtzetten of het zo laten.. ze het maar zo laten zitten. Met als gevolg dat ik niet langer dan een half uur kan fietsen, houten / harde stoelen zijn een ramp en mijn bureaustoel is ook niet al te fijn... lang autorijden is not-done en zo meer van die dingen..

hopelijk gaat het snel beter met je billetjes!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 12:39

Jeeeetje wiebke :oo Das wel heel erg zuur :oo

siggislief wat een verhaal zeg, lijkt me ook schrikken idd, goed dat je alsnog opgehaald kon worden :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 12:43

ja.. dat is zuur ja. Maar je leert ermee te leven hoor :)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 14:09

Stuitje kan goed zeer doen :j Ik ben ooit van een paard gebokt en daarbij met mijn stuitje op de bakrand terecht gekomen.. Gevolg: stuitje gekneusd..
Tijdje op een zwemband gezeten en het werd vanzelf minder..

Aantal jaren later: altijd hoofdpijn..Toch eens bij een chiropractor geweest en het eerste dat hij vroeg: wat is er met jouw stuitje gebeurd?! Bleek nog steeds scheef te staan en veroorzaakte bij mij zowel hoofdpijn als rugklachten
Blijf het dus goed in de gaten houden en denk er niet te licht over..Ook als je geen pijn meer hebt, kan je last houden (ik moet bijvoorbeeld nog steeds erg rechtop zitten, anders krijg ik erge last van mijn stuitje en hij kraakt ook regelmatig uit zichzelf )

Beterschap!