Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) deflin schreef:De gemeente mag je maar maximaal 3 jaar ( 38 perioden) een eigen bijdrage laten betalen voor een voorziening, dus dat je 7, 8 jaar moet gaan betalen is niet waar.
appiesjappie schreef:Het word berekend op de lonen van de inwonende mensen. Dus woon tje broer zus, oom tante oma weet ik veel in jou huis dan word het daar ook op berekend.
appiesjappie schreef:haha ok maar het maximale bedrag staat wel in het boekje en dat is 54 euro
en het klopt ook dat de gemeente niet mag verdienen. Het ligt er dus ook aan wat de gemeente móet betalen voor de huur van de scoot dus de max. Eb is daar ook van af hankelijk. Alhoewel de meeste scoots wel boven de 50 euro aan huur kosten. appiesjappie schreef:het staat er echt in ik zal het over typen want niemand geloofd mij:
De hoogte van de eigen bijdrage is niet alleen afhankelijk van uw eigen inkomen. Het is ook afhankelijk van het inkomen van andere personen waarmee u een gezamenlijke huishouding voert. bijvoorbeeld met u met uw partner of echtgenoot . Maar ook met u met een broeer, zus,tante , oom, nicht , neef , vriend, vriendin, enzovoort.
Maar dan laat jouw gemeente de EB waarschijnlijk niet door het CAK innen, maar doet de gemeente dit zelf en hebben ze daar eigen spelregels voor bedacht. Of dat allemaal mag, daar heb ik dan mijn vraagtekens bij.. Maar in jouw geval maakt dat geen verschil, het inkomen van een partner wordt altijd meegenomen.deflin schreef:Alhoewel de meeste scoots wel boven de 50 euro aan huur kosten.
RoMaReToFel schreef:Het geld is op. Ik merk het aan mijn hulpbehoevende schoonmoeder.
Vroeger kreeg je alle aanpassingen gewoon en werden ze netjes gemonteerd, nu moet jezelf alles kopen en monteren, bv. beugels voor de toilet etcetc.
Ook scootmobiel moetje of kopen hier of huren en dan kan het zijn dat je een 2e hands scooter krijgt.
Figaro schreef:amies100 schreef:Mijn moeder heeft haar scootmobiel deze week laten ophalen nadat ze een eigen bijdrage van 330 euro per maand moet betalen voor de huur van dat ding
Dan heeft je moeder een aardig (verzamel)inkomen waardoor ze waarschijnlijk zelf in staat is een scootmobiel aan te schaffen?