Evadi schreef:Hoi,
Hartelijk bedankt voor je reactie. Hoelang ben je in behandeling en ben je onmiddellijk bij de geschikte therapeut gekomen of was het ook wat zoeken? Ik heb ook al aan een behandeling gedacht maar zoals je zegt is dat geen voorziene kost, en dat weerhoud me dus (weer zo'n hindernis). Ik vind het ook bijzonder dat je het signaal hebt leren herkennen. Het lijkt mij op dit moment dat als er een "opstoot" is, het al te laat is. Je gedachten en zorgen steken de kop op. Praten met mijn moeder heb ik ook reeds gedaan; ik had echter continu een gewrongen gevoel . Zoals ik reeds heb gezegd is openheid niet mijn sterkste kant en ik heb het gevoel dat het louterende van een gesprek daardoor verloren gaat. Verder is het ook niet makkelijk om tegenover je naasten te zeggen dat je je slecht in je vel voelt. Zij nemen dat ook over en dat maakt dat ik me dan schuldig voel. Een extra onaangenaam gevoel dus.
Hou je goed!
Inmiddels is het voor mij alweer een paar jaar geleden dat ik in therapie zat. Ik heb uiteindelijk ruim een jaar in therapie gezeten. In het begin echt wekelijks erheen en later steeds meer uitbouwen. Maar als het tussen afspraken niet ging, kon ik altijd bellen.
Bij de therapie kreeg ik ook opdrachten mee voor thuis, om aan te werken. En heb ik zoals gezegd geleerd het signaal te herkennen, zodat ik er tijdig bij ben en me niet weer helemaal sappel ga maken om alles.
Als ik me dan toch ergens druk om maak (bijvoorbeeld wanneer ik even slecht in mijn energie zit), helpt het mij helpt het enorm om erover te praten, zoals ik zei het liefst met mijn moeder. Of met mijn vriend. Zij kunnen mij goed helpen relativeren, zij doen mij inzien dat het echt niet nodig is om me zo druk te maken.
Ik kan je echt aanraden om in therapie te gaan. Ik ben destijds naar de huisarts gegaan, heb mijn problemen voorgelegd en hij heeft mij uiteindelijk doorverwezen. Het lijkt misschien een grote stap, maar je hebt er echt ontzettend veel aan!
Mocht je nog vragen hebben, dan mag je me altijd een pb sturen!