wat betalen jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 18:24

ik kom net van de apotheek af voor een herhaalrecept van de pil en ik moest gewoon 30 euro neerleggen! 8)7

ik heb nog geen half jaar geleden ook de pil gehaald maar dan bij een andere apotheek (en andere woonplaats) en ik kan me niet herinneren dat ik toen ook 30 euro moest betalen.. ik geloof zelfs iets van 13 euro maar

dus ik net mijn verzekering gebeld en ik krijg er ook gewoon niks van terug 'want ik heb geen medische redenen waarom ik die pil wil'
na de vraag wat dan een medische reden zou zijn was het antwoord: ja hevig bloedverlies
verliest niet iedere vrouw hevig bloed tijdens de menstruatie? :)* toch eens even langs de huisarts want ik 'verlies heel veel bloed' :o

kan verdorie onderhand beter wel een kind op de wereld zetten, krijg je nog kinderbijslag ook :+

maar goed.. mijn vraag is dus: wat betalen jullie?
want ik vind het echt belachelijk.. ook omdat ik niet eerder 30 euroi heb hoeven te betalen

zonnebloem18

Re: wat betalen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:52

Was je voor het eerst bij een nieuwe apotheek want dan kunnen ze namelijk extra kosten rekenen.
Ik betaalde normaal net geen 21 euro en moest bij de nieuw apotheek zo ineens iets van 40 euro betalen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 18:59

Hoeveel doosjes heb je gekregen?
Toen ik de pil niet vergoed kreeg was hij iets van 13 euro per doosje (3 strips), en nu ik hem wel vergoed krijg heb ik een pil van 9 euro per doosje.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:01

Het is hier iedere keer een verrassing wat ik moet betalen. Zelfde apotheek houdende huisarts, de ene keer is het 2 of 3 euro oid, daarna rond de 15 en weer een andere keer rond de 30 euro.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:03

Dat is toch te gek voor woorden? :oo
Iedere keer een andere prijs? 8)7

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:05

Ik heb afgelopen jaren geen 2x achter elkaar het zelfde bedrag betaald volgens mij.

vanLotje

ook hier is het elke keer maar afwachten wat ze vragen :D
vorige 2x niets hoeven bijbetalen, maar daarvoor, zoals Dennis, totaal uiteenlopende prijzen.

Marieke_K

Ik betaalde de laatste keer geloof ik 15 of 16 euro voor een half jaar. Sinds 1 januari zit de pil niet meer in het basispakket en moet je er voor betalen, maar 30 euro vind ik wel veel.. Heeft het niet te maken met wat voor merk pil je krijgt? Het ene merk is duurder dan het andere..
Laatst bijgewerkt door Marieke_K op 31-10-11 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:06

Ik heb de pil per 3 maanden en die kost mij 7.50 geloof ik.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 19:12

zonnebloem18 schreef:
Was je voor het eerst bij een nieuwe apotheek want dan kunnen ze namelijk extra kosten rekenen.
Ik betaalde normaal net geen 21 euro en moest bij de nieuw apotheek zo ineens iets van 40 euro betalen.

ben wel vaker bij deze apotheek geweest dus dat kan het niet zijn

er werd wel gelijk aan mij gevraagd of ik de microginon 50 wil of een goedkopere versie
aangezien ik na lang gekloot een redelijk goeie pil heb gevonden blijf ik gewoon liever bij de microginon 50

heb even opgezocht in mijn afschriften en een half jaar geleden betaalde ik 20 euro.. iets meer dan ik
dacht maar toch weer veel minder dan wat ik vandaag moest betalen

ik vind het echt belachelijk.. en als ik zo die prijsschommelingen hoor vind ik dat helemaal absurt

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:20

klopt de microgynon is wel aanmerkelijk duurder geworden voor mijn gevoel.. ik betaalde ineens 19,- voor een halfjaar... de b-merk versie is maar 9,- per half jaar, dus ik ga over een half jaar toch die b versie maar eens proberen... heb ooit eens 1 strip gehad en reageerde daar niet heel best op, maar misschien moet ik mijn lijf even de tijd gunnen om te wennen ofzo?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 20:51

Hebben jullie het dan over contant betalen? Want ik hoef nooit wat contant te betalen :n
Het zou kunnen dat ik via de verzekering nog een rekening krijg, want die betaal ik zelf niet, die betalen mijn ouders nog voor me, dus daar heb ik geen weet van eerlijk gezegd :o
Zal het toch eens navragen, vind het niet nodig dat mijn ouders evt. mijn pil betalen :n

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:08

Ja, ik betaal gelijk contant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 21:10

Lekker duur, ik slik de pil het hele jaar door en verlies ook nog wel eens wat strips :o

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 23:10

ik betaal ook gewoon contant.. naja pin :o

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:13

Ben ik dan de enige die niet hoeft te betalen? Snap het zelf ook nooit zo goed, maar ik betaal dus helemaal niets... Ik slik de pil wel omdat ik anders niet meer kan lopen van de kramp in mijn buik, maar heb geen idee of dat bekend is bij de apotheek/zorgverzekeraar...

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:15

Ik betaal volgens mij iets van 11,50 voor 3 strips en mijn zus die in Engeland woont krijgt hem daar gewoon gratis !

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:17

het ligt niet altijd aan je apotheek,ik kan bv niet voor iedere verzekering zaken declareren die niet in je basispakket zitten(zoals de pil dus)
idd zijn er vrij veel prijsschommelingen momenteel,dat klopt. bij een eerste uitgave(wat dus kan zijn bij een nieuwe apotheek)wordt er een toeslag gerekend voor de receptkosten.

en jullie hebben het over een B merk,dat klopt niet helemaal. het zijn geen minder goede merken,alleen zijn ze goedkoper omdat er geen patent op rust. een enkeling kan dan reageren op de hulpstoffen,maar dat kan net zo goed bij het duurdere middel zijn.

er kan dus een groot prijsverschil zitten tussen de microgynon en de ethinylestradiol/levonorgestrel(dat zijn dus de stofnamen die in de microgynon zitten)en daarom willen de verzekeraars dat je het goedkopere merk neemt.
als je slecht reageert op een bepaald merk,kan je je huisarts vragen om het juiste merk voor te schrijven met 'medische noodzaak' erbij op het recept.

en als ik kan declareren,heb je idd kans dat je alsnog van je verzekering een rekening krijgt als je nog niet aan je eigen risico zit.

het gezondheidszorg stelsel in engeland zit heel anders in elkaar dan hier,is niet echt te vergelijken

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:18

Sushilla88 schreef:
Ben ik dan de enige die niet hoeft te betalen? Snap het zelf ook nooit zo goed, maar ik betaal dus helemaal niets... Ik slik de pil wel omdat ik anders niet meer kan lopen van de kramp in mijn buik, maar heb geen idee of dat bekend is bij de apotheek/zorgverzekeraar...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet echt heb verdiept in hoe dat is geregeld.
Maar ik betaal ook niks.
Gok eigenlijk dat dat via de verzekering loopt ofzo, maar ook dat regelen mijn ouders :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:22

ik gebruik microgynon 50, betaal 6 euro bij voor 6 stripjes. Maar weet niet of dat ook per verzekering verschild, en misschien ook per leeftijd ofzo?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:24

Ik hoef helemaal niks te betalen?? :Y)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:24

dat kan ook nog aan het type pil liggen trouwens :D of aan je verzekering

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:25

Anna schreef:
Sushilla88 schreef:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet echt heb verdiept in hoe dat is geregeld.
Maar ik betaal ook niks.
Gok eigenlijk dat dat via de verzekering loopt ofzo, maar ook dat regelen mijn ouders :)

Mijn eerste pil hoefde ik ook niks bij te betalen(2e ook niet), tot ik dus een keer de goedkopere versie kreeg ging dit goed. Sinds toen heb ik een zwaardere pil nodig (om tussentijdse bloedingen te voorkomen!) Nu heb ik die microgynon, ik verander niet meer, ook niet naar een goedkopere versie: Hier reageer ik goed op en ze smeren me niks anders meer aan :Y)

Volgens mij zijn die mini-pil en de 30 versies van dingen vaak gratis (bij mij was dat athans zo..)

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 23:28

Snoevie schreef:
dat kan ook nog aan het type pil liggen trouwens :D of aan je verzekering

maar het is dan toch vreemd dat ik een half jaar geleden 20 euro moest betalen.. en nu 30 euro

en van nieuwe apotheek is geen sprake want ben bij deze al eens eerder geweest voor andere medicijnen dus sta daar al bekend

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 23:30

ja het blijft wel een vreemd stelsel hoor! je kan even aan je apotheek vragen of de prijs van de pil op zichzelf omhoog gegaan is. Naar mijn weten is de microgynon niet zoveel duurder geworden dacht ik!

(oh die laatste reactie was trouwens tegen yonker bedoeld)