Tand terug vullen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Tand terug vullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:14

Oh ik ben een regelrechte ramp met de tandarts!!! :o Ik zeg het al maar op voorhand. dokters, piercings, tattoo's en ja, zelfs orthodonten zijn allemaal geen probleem maar zet geen tandarts voor me want ik ben serieus lopen :o
Hoe het komt? Geen idee!

Nou ben ik gezegend met een redelijk goed gebit. Op 2 vullingen na nooit problemen gehad en die 2 vullingen heb ik ook echt wel overleeft (ook al werkt verdoving dus niet bij mij :roll: ) maar nou heeft 1 van die rotzakken dus los gelaten zaterdag!! >;)

Paniek!
Geen pijn gelukkig dus ik bel woensdag voor een afspraak om hem terug te laten zetten (zondag tot woensdag kan ik hem niet bereiken ivm feestdagen en brugdag enz, heb vandaag al proberen te bellen maar hij is woensdag pas weer bereikbaar) . Ben voorzichtig met die kies en ik spoel wat vaker tot hij terug kan. Maar ik zit nu al te stressen. :o

hoe gaat dat nou in zijn werk, zo'n vulling terug zetten? :o

Britt

Re: Tand terug vullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:16

Gewoon op dezelfde manier als een gewone vulling neem ik aan. Je krijgt een verdoving (of niet eens, als dat niet nodig is) en ze maken het schoon, schuren het iets op en vullen hem weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:18

Geen kans dat ze er niet in moeten boren en dat hele gedoe en dat ze gewoon terug een vulling er in proppen? :') _O-

*echt ik word nog liever geopereert dan dat ik naar de tandarts ga :')*

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:20

Ze zullen het gat toch moeten schoonmaken denk ik :+

Ik ken het gevoel hoor, ik krijg paniekaanvallen en ga nog net niet hyperventileren, maar ik kan de rest van de dag vrijnemen omdat ik enorme hoofdpijn en nekpijn heb van de spanning :=
Al gaat het nu wel een stuk beter, nou ik het afgelopen jaar regelmatig langs heb gemoeten.. :\

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:21

Ayasha schreef:
Geen kans dat ze er niet in moeten boren en dat hele gedoe en dat ze gewoon terug een vulling er in proppen? :') _O-

*echt ik word nog liever geopereert dan dat ik naar de tandarts ga :')*

Nee zo werkt het niet. :')

Tip die ik ooit kreeg van mijn moeder: als je de verdoving krijgt maak je jezelf echt helemaal slap, dan voel je er niks van. Werkt echt! Als de verdoving eenmaal werkt is er niks meer aan. Dan zijn ze een half uurtje bezig om je kies schoon te maken en opnieuw te vullen. En dan ben je ook meteen van al je pijn af!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:25

Spoelen heeft geen enkele zin (heeft het eigenlijk nooit), extra goed poetsen op die plaats (als het gevoelig is bv Sensodyne gebruiken) wèl.
Was het een witte vulling of een metalen (amalgaam)?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:34

Eh nou het was grijs dus ik vermoed amalgaam?

dat schoonmaken is dat met dat boortje? :+ (ja als ik dan toch moet, ben ik liever voorbereid, want als ze het me ter plekke gaan zeggen ben ik in staat om te beginnen janken :') )

Gulpje; probleem is dat ze me net zo goed niet kunnen verdoven. Om een of ander reden reageer ik heel beperkt op elke vorm van verdoving. :+

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:47

Ja, dat gebeurd met een klein boortje.

Dat is wel klote zeg, dat je slecht verdoofd wordt. Ik ben ook slecht te verdoven, maar mijn tandarts spuit gewoon bij tot ik wél verdoofd ben :')
En ik heb altijd mijn mp3 speler op, die ik goed hard zet. Het geluid van de boor vind ik altijd het ergst, dat krijg je nooit weg, maar als je je concentreert op de muziek dan kom je toch al een heel eind :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 11:55

Britt schreef:
Ja, dat gebeurd met een klein boortje.

Dat is wel klote zeg, dat je slecht verdoofd wordt. Ik ben ook slecht te verdoven, maar mijn tandarts spuit gewoon bij tot ik wél verdoofd ben :')
En ik heb altijd mijn mp3 speler op, die ik goed hard zet. Het geluid van de boor vind ik altijd het ergst, dat krijg je nooit weg, maar als je je concentreert op de muziek dan kom je toch al een heel eind :j

Het geluid maakt me niet zo uit, geluid van het boortje heeft veel weg van het gezoem van een tattoomachientje :') Dus daar kan ik wel tegen. Maar ik ben gewoon niet te verdoven :') (Narcose reageer ik ook maar heel beperkt op :') )

Maar dat is niet zoals met het uitboren van het gaatje veronderstel ik? :o

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:58

Nee lijkt me niet, gat zit er ten slotte al :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 12:01

Die redenering had ik dus ook _O- :') Maar volgens mijn dokters redeneer ik soms wel heul erg simpel over dat soort dingen dus ik denk, ik vraag het effe :')

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 10:42

Denk wel dat ze het gat schoon gaat boren....

En dan moet je eens vragen of ze je in de wortel willen verdoven.. Iig er is een manier om te verdoven voor mensen die er minimaal op reageren.

Verder wil ik je succes wensen, bij mijn zoontje van toen 5 hebben ze een kies getrokken die niet volledig verdoofd was... Dus als die naar de tandarts moet loop ik ook naast een lijk... Die moet spugen van angst..

Maar na zijn ervaring vind ik dat ook niet vreemd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:06

De tandarts zal wel iets gaan boren, maar is echt maar heel even om het ruw te maken. Dit vertelde mijn tandarts toen ik ook een vulling kwijt was. Ik kan er dus echt niet tegen en heb dus wel om een verdoving gevraagd en gekregen. Maar ik geloof dat ie het liever zonder wou doen omdat het echt maar heel even werk is. Maar je kan het hem toch ook eerst vragen? Wat ie gaat doen en of daar normaal een verdoving bij hoort?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 12:10

Mij hebben ze bij mijn wortelkanaalbehandelingen ook direct in de zenuw verdoofd, alles was verdoofd behalve die kies, daarom hebben ze daarvoor gekozen. Deed even goed veel zeer, maar daarna was ik wel verdoofd :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 11:49

Mja bji het uitboren kon ik echt wel goed hebben ook al werkte de verdoving niet dus als het niet erger is dan dat overleef ik het vast wel :')
ik heb gewoon een idiote angst voor tandartsen (in het ziekenhuis deden ze wat ze willen met me en k bleef rustig maar een tandarts is een ramp _O- )

LSP89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:10

Hij gaat indien nodig verdoven, je kies schoonmaken. Vooral als er een grijze (amalgaam) vulling in zat zal er wel het een en ander schoongemaakt moeten worden. Dit gebeurd met een boortje, daarna word de kies droog gemaakt en schoon geblazen en komt er een vulling in. Deze werken ze af en dan ben je weer klaar.

Met verdoving duurt het gemiddeld een half uurtje.. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:18

Hetzelfde als een gewoon gaatje :) (bij mij 2 keer uitgevallen)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:23

Ik laat gaatjes altijd vullen zonder verdoving omdat ik juist bang ben voor naalden _O-
Schoonmaken, eventueel iets 'opboren', vulling erin et voila... niet veel anders dan een nieuw gaatje dichten. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 17:32

Ik kan maandag gaan om elf uur in de ochtend :') Heb ik geen tijd om me op te jutten _O-

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 17:42

Overigens vertelde mijn tandarts me afgelopen vrijdag dat een tand waar al eens een vulling in is gezet vaak veel minder gevoelig is, omdat ze 'de handeling al kennen', zeg maar. Mocht het helpen...
En eerlijk is eerlijk; de kies waar ik al een keer een vulling heb gehad (net ernaast had ik een gaatje) had ik nérgens last van. De andere daarentegen... :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 08:06

Ja dat helpt eigenlijk wel ja _O- :o
Oh erg he? :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:33

En viel het mee??

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-11 13:37

Haha ja ik heb het overleefd!! :')
Had een hele fijne tandarts via mijn collega die alles uit legde enz. :j
Had nog 2 hele kleine gaatjes waar ik nog een afspraak voor moest maken en die konden ook gewoon zonder verdoving. Moet dus effe kijken wanneer ik kan met mijn werk. Ben eigenlijk niet bang om naar haar te gaan dus :') Komt goed! :D

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 13:47

Dan zou ik zeggen, blijf gewoon naar haar gaan als je je daar goed bij voelt. Super dat het zo goed ging.