Ik hoorde laatst in mijn omgeving wat over bach bloesem therapie.
Een kennis van ons heeft langdurige depressies en heeft hier de nodige medicatie voor geslikt. Aangezien de reguliere medicatie niet goed werkt bij haar is ze op zoek gegaan naar een alternatieve wijze. Via via kwam ze in aanraking met een bach bloesen therapeut en die heeft een persoonlijke samenstelling voor haar gemaakt. Nu gebruikt ze dit drie maanden en de klachten waar ze al jaren mee tobt verdwijnen als sneeuw voor de zon. Het valt niet alleen haar zelf op dat ze een stuk minder labiel is maar ook haar echtgenoot, kinderen en vrienden zijn blij met haar vernieuwde ik. De zware reguliere medicijnen hebben zo'n vooruitgang nog nooit geboekt bij haar.
Omdat ik hier nog niet eerder over had gehoord bracht ik het ter sprake bij een andere kennis. Wat bleek zij gebruikt de druppels voor haar dieren. Haar hond vertoonde eerder agressief gedrag en nu met druppels is het dier veranderd in een kalme, evenwichtige hond. Sinds ze de druppels door het water doet heeft de hond geen een keer meer uitgevallen naar een andere hond. Voorheen gebeurde dit elke dag dus haar verbazing was groot dat het zo ontzettend goed werkte. Nu gebruikt ze de druppels voor haar paarden maar ook voor haar kinderen. De jongste dochter sliep heel slecht door 's nachts. Na een week met druppels is ze zelden nog een nacht wakker.
Nu ben ik op internet gaan lezen en er valt veel informatie over te vinden. Je kan de bloesems laten samenstellen voor jou persoonlijkheid en ze schijnen te werken voor alle mogelijke klachten. Zowel voor geestelijke als lichamelijke.
De een spreekt over een placebo effect en er is weinig wetenschappelijk bewijs dat de druppels ook echt werken. De ander zweert erbij en boekt met de bloesems meer resultaat dan met medicijnen van de huisarts.
Wat ik opvallend vind is de werking bij dieren en kinderen. Ik kan me goed voorstellen dat je als volwassene met het placebo effect te maken krijgt maar ik geloof niet dat de hond het doorheeft dat er wat door zijn drinkwater is gedaan. Toch lees je heel goede ervaringen bij dieren en jonge kinderen.
Ik ben benieuwd of hier mensen ervaring hebben met de bloesem therapie en of zij resultaat merkten. Ik vind het namelijk wel interessant gezien de goede ervaringen van velen.
Dus geloof jij hier in of juist niet, laat dan even wat weten.