Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

al draag ik ze niet altijd, geen zin in. Maar wel met TV kijken, bioscoop of in het donker met fietsen. Denk dat het komt van het vele computeren
dus daarom hoef je het niet te laten. Vjestagirl schreef:Ik zou zelf trouwens of naar een kleinere keten, of een onafhankelijke opticien gaan. Daar ben je minder een nummer en geen massaproductie
Drunksheep schreef:Vjestagirl schreef:Ik zou zelf trouwens of naar een kleinere keten, of een onafhankelijke opticien gaan. Daar ben je minder een nummer en geen massaproductie
Dat is flauwekul... En daarbij betaal je bij een particulier ook veel geld voor een bril wat minder dan de helft hoeft te kosten. En nog een leuk weetje; bij Specsavers bijvoorbeeld lopen alléén maar gediplomeerde opticiens, terwijl je bij de particulier of bijvoorbeeld andere grote ketens [ik noem geen namen] soms een ongediplomeerde opticien kan treffen, omdat een diploma niet verplicht is. Ook weet ik uit ervaring [aangezien mijn vader dus al 30 jaar opticien is en ik bij hem werk] dat er helemaal geen sprake is van 'nummertjes', we krijgen juist complimenten voor onze vriendelijkheid en goede service, en dat het altijd zo gezellig is bij ons. Ook dat er ontzettend veel tijd in de klant wordt gestoken. Oftewel juist het omgekeerde van wat jij zegt. Het ligt er dus niet per se aan of het een grote of kleine keten is, maar of je bij de juiste mensen binnenloopt, wat wil de eigenaar? Een goede service verlenen of zo snel mogelijk centen vangen?

Vjestagirl schreef:Ik ben bij een Pearl, een Hans Anders EN een specsavers geweest toen ik het idee had dat ik minder goed zag. Die gaven allemaal aan dat er totaal geen probleem was. Bij 2 van de 3 kon ik zo geholpen worden, bij de Hans Anders moest ik een afspraak maken. Daar alvast eventjes een paar monturen op gehad en gekletst met de verkoper. De dag erop kon ik wel gecontroleerd worden, dus toen ik binnen kwam de betreffende verkoper gedag gezegd. Hij herkende me niet meer. Maar nee hoor met mijn ogen was niets mis. Totdat ik de week erna bijna aangereden werd omdat ik niet 1 maar 2 autos op me af zag komen en niet kon vertellen welke van de 2 de echte was. Daarna via een oogarts geconcludeerd dat ik toch wel heel hard een bril nodig had (naast medicatie).
Bij mijn huidige opticiën (kleine keten, tot voor kort zelfstandig) weten ze niet alleen wie ik ben, maar ook wie mijn broertje en mijn ouders zijn (allemaal brildragers), weten ze mijn geboortedatum en naam uit hun hoofd. Ze weten welke brillen ik allemaal gehad heb (qua montuur) en wanneer de laatste keer was dat ik nieuwe glazen kreeg.
Erg prettig
Bij ons is het precies hetzelfde als wat jij hierboven vertelt, wij herkennen de mensen, weten hun 'verleden' en wat voor brillen ze hebben gehad. Daarnaast hebben we heel veel mensen eindelijk van hun probleem afgeholpen - sommigen liepen er zo'n 30 jaar mee rond! Ook als mensen aangeven dat ze een probleem hebben, doen we er alles aan om uit te vinden wat dit probleem is, komen we er niet uit of mankeert er iets aan het oog, worden ze direct naar de oogarts doorgestuurd. En wij horen bij Specsavers, ook een grote keten. Maar Hans Anders bijvoorbeeld staat sowieso niet echt bekend om hun goede service
Maargoed, je hebt gewoon verkeerde ervaringen gehad, maar dat betekent dus niet dat alle zaken die bij een grote keten horen zo werken. Misschien zijn wij wel een uitzondering, maar dat denk ik persoonlijk niet.
. En k ben blij dat die van mij behoorlijk exclusieve brillen verkoopt. 
Vjestagirl schreef:Overigens zijn ook niet alle particulieren veel duurder dan een grote keten. En k ben blij dat die van mij behoorlijk exclusieve brillen verkoopt.
Drunksheep schreef:Vjestagirl schreef:Overigens zijn ook niet alle particulieren veel duurder dan een grote keten. En k ben blij dat die van mij behoorlijk exclusieve brillen verkoopt.
De meesten helaas wel, vindt 1000 euro [1 bril] of 200 euro [soms zelfs voor 2 brillen!] nogal een verschil, en helaas horen we het heel vaak dat mensen zich gewoon opgelicht voelen door die particulieren...
Vjestagirl schreef:De mijne iig niet... Hangt er ook nogal vanaf wat je wilt, een standaard montuurtje wat je overal kunt krijgen, of iets apparters. Mijn nieuwe bril (die k nog niet heb maar hopelijk snel kan bestellen) komt regel recht van de shows in Parijs, is behoorlijk apart en bijzonder, en het montuur ligt rond de €340