Keelontsteking!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Buddha

Keelontsteking!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 12:28

Hoi Bokkers!

Eergisteren kreeg ik pijn aan de rechterkant van mijn keel. Slikken was irritant en ik had wat hoofdpijn. Na het werk lekker naar bed gegaan. Gisteren was het veel erger toen ik wakker werd. Moeite met praten en slikken. Meteen trachitol, wiebertjes gekocht en warme melk gedronken en thee met honing.
Gisteren wel gewerkt (in de fitness, airco). Had express een sjaal aangedaan.

Gisterenavond zou ik op stap gaan, had er erg veel zin in maar toch maar niet gedaan. Heb een helse nacht gehad.. absoluut niet kunnen slapen, steeds maar heel kort en écht veel pijn in mijn keel. Alleen de rechterkant. Ik voel dat het dikker is, opgezette klier. Paracetamollen helpen niet net als de trachitol en de rest.

Vanmiddag afspraak bij de huisarts maar de assistente zei dat wanneer ik geen koorts heb ze waarschijnlijk niets doen. Of ik koorts heb, geen idee!? Kan nergens een thermometer vinden.

Ervaring hiermee? En nog belangrijker..hoe kom ik hier zo snel mogelijk vanaf? Ik heb morgen een erg leuke avond op de planning en wil zo graag mee! En na het weekend ben ik maandag vrij dus ik wil echt dinsdag gewoon weer kunnen werken!

Iris82

Re: Keelontsteking!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:32

Uhw, nou ik geef je weinig kans. ;)

Een keelontsteking zonder koorts is meestal viraal en dan kan de dokter ook niets meer dan zeggen dat je het rustig aan moet doen. Antibiotica werkt dan ook helemaal niet.

Wat je het beste kan doen is om de 6 uur twee paracetamols nemen en daarnaast veel drinken.
Thee met honing, tijmsiroop. Veel beterschap en sterkte.
Jammer van je leuke avondje. :=

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 12:35

:( Was ik al bang voor.. zucht! Naja stiekem hoop ik dan dat ik wél koorts heb, dan krijg ik wel antibiotica en gaat het misschien sneller over!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:36

Dat is zeker waar. :)
Maar dan nog zou ik niet rekenen op morgenavond... :(:)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:10

Heb het ook gehad, echt vervelend. :(:) Je kan er eigenlijk niks tegen doen, gewoon rust nemen en niet praten. :D (dat deed bij mij iig ook pijn) En voor je gaat slapen 2 aspirines nemen en als ze zijn uitgewerkt en je wordt weer wakker opnieuw 2 nemen. Ik had wel koorts, werd 's nachts helemaal nat van het zweet wakker, maar heb niets mee gehad van de dokter.
Heb je trouwens al eens pfeiffer gehad? Keelontsteking is vaak de voorbode van pfeiffer. Ik had toen ook pfeiffer bleek uit een bloedtest maar heb er gelukkig niks van gemerkt. :D
Nou sterkte ermee! :(:)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:13

Ik kom ook net terug van de huisarts. Hoge koorts, zware keelontsteking, 2 ontstoken oren, buisjes van neus naar oren dicht. Wat krijg je te horen.... '' neem maar paracetamol en hopelijk is het over een week iets minder ''

Ik kan niet eten, drinken, slikken, lachen, praten. Mijn hoofd naar voor of achter zorgt dat ik ga kokhalsen en als ik mijn keel aanraak gebeurt dat ook. Leuk als de huisarts zo'n stokje in de keel steekt, 1 keer raden wat er gebeurt :P

Dus lekker op de bank hangen, paracetamol nemen en uitzieken.

Beterschap

_Buddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 18:59

Bedankt voor alle reacties! Ik heb wel een zeer relaxte huisarts.. ze vroeg of ik nog plannen had dit weekend dus ik zei ja..eigenlijk wilde ik lekker flink op stap! Zegt ze nou, dan geef ik je toch antibiotica mee, iets hogere dosis, houd je rustig tot morgenavond, ik weet zeker dat je het dan wel overleefd! :D Dus lig nu braaf op bed, voel me al iets beter dan vanochtend! :) JEAH!
Voor de anderen: Jullie ook veel beterschap!!