Pijnlijke gebroken teen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yacintha

Pijnlijke gebroken teen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 18:00

Afgelopen maandag (24 okt) ben ik flink van het paard af gevallen. Toen ik wou galopperen, begon hij uit het niets te bokken en uiteindelijk lag ik er naast (jeetje wat bokt dat beest hoog!). Eerst dacht ik dat het een buikslide werd, maar ik draaide nog door en kwam op mijn hoofd terecht waarbij ik mijn nek hoorde knakken en maakte een salto. Gevolg: 3 uur in het ziekenhuis gezeten waarvan 2,5 uur op een plank gelegen met een nekkraag om. Na een paar röntgenfoto's en een CT scan bleek dat alleen mijn grote teen lelijk was gebroken, gelukkig.
Ik heb gips gekregen en de volgende dag zou gekeken worden of ik geopereerd moest worden. Gelukkig niet. Volgende week woensdag mag het gips eraf en worden er weer foto's gemaakt.

Het punt is dus, dat mijn teen nog heel veel pijn doet, voornamelijk met vlagen. Na redelijk wat inspanning begint het al snel te branden en steken. Nu begin ik ook heel veel last van mijn enkel te krijgen. Ik heb een paar jaar geleden scheurtjes in dezelfde enkel gehad waardoor het al een gevoelig deel is, zeker nu ik het niet kan bewegen.

Nou vroeg ik me dus of iemand ervaring hiermee heeft?

kuzznathalie

Re: Pijnlijke gebroken teen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 19:57

Ik heb ook mijn grote teen gebroken gehad. Geen gips gehad, maar buddy-tape.
Je kan ook niet na een week verwachten dat de pijn weg is, je moet gewoon rustig aan doen, dus niet teveel inspanning en poot omhoog, anders gaat het inderdaad steken/branden!

Ik ben uiteindelijk na een jaar vol pijn aan die teen en dokters/ziekenhuisbezoeken, toch geopereerd aan die teen, omdat mijn bot verkeerd was gegroeid en een pees in de weg zat. Nu 5 jaar na de breuk, en 4 jaar na de operatie, heb ik nog steeds last. Geen pijn, maar een raar doof gevoel. Tijdens de operatie hebben ze wat zenuwen geraakt en die doofheid/dat gevoel blijft denk ik ook gewoon.

Als ik jou was gewoon wat langer rust nemen!

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 20:03

Oei, laat ik daar maar niet op hopen!
Momenteel heb ik gelukkig geen last van mijn teen, hij jeukt wel heel erg! Maar ja, dat is een goed teken, toch?
Ik heb van mijzelf al best scheve tenen, alleen herinner ik me dus niet hoe scheef hij stond.. Maar meerdere doktoren hebben mijn tenen vergeleken en zij vonden dit genoeg.. Dat zal dan wel neem ik aan?

Ik ben sowieso van plan om na dit gips loopgips of drukverband oid te nemen. Ik mijn enkel wel eens gescheurd en toen ging ik met loopgips gelijk volop dansen en paardrijden.. Had ik beter niet kunnen doen!

kuzznathalie

Re: Pijnlijke gebroken teen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:23

Jeuk is goed :D
Maar echt, neem je rust, dat is het belangrijkste :j
Pas als je hem niet kan gebruiken, weet je hoe erg je hem nodig hebt!