bells parese & mime therapie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patjuh87

bells parese & mime therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:32

hoi!

ik heb sinds dik een maand bells parese (voor mensen die niet weten wat dit is: het is een aangezichtsverlamming).
Ben bij allerlei artsen geweest (neuroloog, KNO) en allerlei onderzoeken gehad (oa. MRI scan en bloedprikken) maar niks gevonden..
Aan de ene kant ben ik daar blij om, maar aan de andere kant voel ik me enorm onzeker. Ik ben zo bang dat het niet meer goed komt en dat mijn gezicht altijd zo scheef blijft! |(
Nu ben ik vandaag bij de logopedist geweest voor mime therapie. heb oefeningen meegekregen en een soort van massagetechniek. Dat moet ik nu elke dag doen..

Zijn er meer mensen die bells parese hebben (gehad)? En hoe hebben jullie dat ervaren? En is het helemaal overgegaan? En hoe lang duurde dat?
En hebben jullie ook mimetherapie gehad? En hoe beviel dat?
Sorry voor al die vragen.. Ik zou het gewoon fijn vinden om eens lotgenootjes te spreken.. :)

groetjes patricia

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: bells parese & mime therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:45

Mijn nichtje heeft het vorig jaar ook gehad. Zij was toen 15. Het is bij haar helemaal overgegaan, ik geloof dat het 8 weken geduurd heeft. Zij heeft toen direct toen ze het kreeg (zat binnen een uur bij de HA) een zware antibioticakuur gekregen en zalf voor haar oog.
Nu zie je er niets meer van.

Het komt vast goed met je - beterschap en sterkte, want het is echt niet leuk! :(:)

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:56

ik heb geen antibiotica gehad. Ik heb pretnison gehad. Een stootkuur. Moest 1 week 70 mg pretnisolon per dag innemen.. Ik hoop dat het bij mij ook zo snel over gaat.. Dit is echt niks.. :(

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:41

Meestal gaat een bells parese vanzelf over, maar fysio etc. wordt wel aangeraden om te doen.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 04:59

Ik heb het gehad..
bij mij was de oorzaak Lyme.
Na een Ab kuur knapte het langzaam weer op maar het heeft dik drie maanden geduurd voor mijn gezicht weer normaal was.

patjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 07:48

Ik heb geen lyme. Daar hebben ze wel op getest maar niks gevonden.. Heel vaag.. Maar volgens mij is het vaker zo dat ze niks vinden bij bells.
Heb jij ook mimetherapie gehad dan?