Het dieet is een beetje in een hoekje geraakt ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Het dieet is een beetje in een hoekje geraakt ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 13:43

Hmm, na een jaar lang op mijn voeding te letten en succesvol 40 kilo afgevallen te zijn,
is er nu een moment gekomen waarop ik al maanden op hetzelfde gewicht blijf staan.

En de motivatie is helaas een beetje zoek...

Voor mijn paard zou het SUPER zijn mocht ik er nog eens 25 kwijt geraken,
maar oh oh zo'n boterhammetje met mayonaise, groentjes en vlees is toch lekker :9

En ja, nu ik heel wat kilootjes kwijt ben, koopt mijn man voor zichzelf al eens wat vaker een snoepje.
Ik kan er dan niet afblijven en hij heeft iets van 'och, ze ziet er nu toch prima uit, een kilootje er terug bij kan geen kwaad'.

Ik heb echt wel even nood aan mensen die zeggen van 'joh, gooi het nou niet allemaal weg en kweek ballen aan je lijf!'.

Dus aan alle bokkers die in hetzelfde schuitje zitten / zaten, geef me een schop onder mijn (nog steeds dikke :') ) reet en zet me terug op dieet :')

Zerena

Re: Het dieet is een beetje in een hoekje geraakt ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:45

Hierbij een SCHOP!!!!!! onder je kont...
Ik ben sinds vandaag begonnen met een dieet..
Heb er anderhalve week naartoe kunnen leven en nu is het echt zover..
Ik ben bang dat ik ook nog wel aardig wat schoppen onder mijn kont nodig zal zijn voordat ik het streefgewicht bereikt heb, maar ik heb goed moed. :D

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:47

Scchooppp, laat die koekjes, snoepjes en zo links leggen en zet door meid !!
Kom je kan het !

Op naar die laatste 25 kilootjes...

Zou zonde zijn als je het nu opgeeft ..

trouwens diep respect voor die eerste 40 kilo hoor!

Siets

Wat herkenbaar :). Ik ben 20 kilo afgevallen en sinds januari stabiel, maar het lekkere eten blijft verleidelijk.
Ik heb me er maar bij neergelegd dat het chronisch is, ik kan enkel mezelf verzetten tegen die drang. Soms
geef ik er aan toe om geen spanning op te bouwen, anders uit het zich gegarandeerd in een eetbui.

Ik probeer steeds een balans te zoeken, en dus ook letterlijk 'balansdagen' in te lassen. Voor mezelf weet ik
op welke dagen ik even uit de band mag springen, en daarna herpak ik mezelf weer heel streng. Maar oh wat
is het lastig! Na de vakantie is er een kilootje bij gekomen, en die wil er maar niet af :=. Nu lijkt die ene kilo een
schijntje, maar het worden er snel meer als ik eraan toe geef.

amies100

Wil je mij dan aub ook een schop onder mijn reet geven???
Mijn motivatie is ook spoorloos, hopelijk vind ik hem snel terug.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:48

Hoeveel beweeg je? Misschien valt daar nog winst te halen.

Bij deze schop ik ook je man, want die mag je best een beetje steunen. De laatste (ki)loodjes zijn immers het zwaarst!!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:48

Onwijs goed dat je al zoveel bent afgevallen!

Bedenk wat belangrijker voor je is... De behoeftebevrediging op korte termijn (lekker snacken) of de lange termijn resultaten (afvallen, je beter voelen, betere gezondheid, er leuker uitzien)?

Volhouden hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:50

hier ook een schop :P ik moet nodig afvallen en (BMI via internet was 39,2 :oo) maar die laatste 25 lukt je ook wel :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:53

Oh jeetje Takkie dat is wel heftig hoor....

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:54

bij deze je SCHOP!!! je bent al over de helft joh! die laatste paar kilootjes moeten ook nog lukken!! ga lekker bewegen en blijf vooral van die lekkere dingen af! je kan het echt wel!

het is mij ook gelukt! ga nu voor de laatste 5 eraf en dan ben ik ook 40 kg afgevallen!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 13:57

Bewegen, dat is een hard onderwerp := Ik ging elke week flink sporten, maar sinds we een huis gekocht hebben gaat dat financieel heel even niet meer...

Ik start deze week echter terug met wandelen met m'n paard, goed voor mij en goed voor haar artrose :')

Ik moet dringend ook eens terug wat meer gaan wandelen met m'n hond, maar met dit koude weer komt dat er ook weer niet van.

Alsook weer hiervoor een dikke schop gevraagd...

Die 40 kilo, soms begrijp ik dat nog steeds niet :')

Had broekmaat 60, nu 50, had qua trui maat 56, nu 46 :') (belgische maat, nederland scheelt nog méér).
Ik had BMI 52. Ja ik had ENORM overgewicht. Nu nog steeds overgewicht, maar niet meer levensbedreigend.

Ik ben niet echt op zoek naar complimentjes over dat verlies, maar vooral motivatie om verder te gaan :D

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:00

Oh, wat herken ik dit. Ik ben ook 45 kilo afgevallen. Ben nu slank en helemaal happy, maar het is heel moeilijk om dit vol te houden. Ongemerkt eet je toch al snel weer teveel en verkeerde dingen. Ik ben dus ook weer 6 kilo aangekomen. Gelukkig heb ik mezelf weer weten herpakken en zijn er inmiddels weer 2 af, maar het blijft moeilijk. Vrees dat dit een eeuwig durende strijd wordt. Maar ik heb het er voor over! Voel me zoveel beter nu, dat wil ik echt niet meer kwijt.

Kom op meid, raap jezelf bij elkaar en ga ervoor!!!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:00

Schoppie! Als je die 40 kon, dan zijn die laatste 25 een eitje toch! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:01

huhm happen naar koek? terwijl je heel hard op de loopband rent?

misschien jezelf een doel geven bij een bepaald gewicht? dat je met je vriend/man ergens heen gaat>??

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:02

Ook van mij een schop (en een compliment dat je al zoveel bent afgevallen).
En je moet je man maar even stevig toespreken dat hij geen snaaiwerk in huis moet halen!!!!!!!!!

jacqueline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:04

huppakee met die hond eruit! trek een warme jas en een dikke sjaal en een paar laarzen aan en ga lekker naar buiten! even 5 min stevig doorlopen en dan heb je het echt niet meer koud hoor! als je dat elke dag een half uur doet dan wen je er vanzelf aan en krijg je er ook wel plezier in! verstand op nul en genieten van de natuur en je hond!

_JY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:06

Ik weet zeker dat je het kan! *\o/* Vergeleken met die 40 is 25 toch een schijntje? :D
(In theorie klinken dit soort dingen altijd leuk hoewel het in de praktijk natuurlijk vies tegenvalt, snap ik ook wel :P )

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:09

Hier nog iemand die zich wil melden en zowel een schop wil uitdelen en er dringend
een nodig heeft. 3 jaar geleden ruim 60kilo verloren buikwandplastic gehad en amai
wat was ik trots op mijn mooie slanke lichaam!
Zwanger geraakt van een prachtig meisje (amy) maar door zwangerschapssuiker toch
stiekem weer 30 kilo aangekomen. Waar ik er weer 10 vanaf heb en dus nog 20 te gaan.
Het sporten en mijn dieet gaan prima maar afvallen ho maar gewoon niet geen grammetje.
Ik heb zelfs na hard knokken mijn eetverslaving redelijk onder controle maar wat ik ook doe
het wil echt iet lukken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:10

Super hoor!
Welke methode (dieet) ben je gaan aannemen?
Weleens kh arm geprobeerd? Is makkelijker vol te houden omdat je niet meer die suikerdrang hebt.

Lisetj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:13

Hier nog iemand die ook aan het lijnen is... Allereerst; diep respect dat je al 40 kilo kwijtbent hoor!!!

Ga nog vooral zo door,je bent al zover! geef het nu dan niet op en hup, nog even doorbikkelen!
Ik kan makkelijk praten.. ik wil in totaal 13 kilo kwijt, en zit op de 4... maar nu hangt het bij mij al stil (na 3 weken) en val ik niets af, en dan is idd de motivatie ver te zoeken... dus ik herken je gevoel.. alleen ben ik nog lang niet zover als jij.. jij hebt al echt een topresultaat!

Kom op, zet nog even door en hopelijk red jehet door onze berichten om nog even door te gaan!

Barendshoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:17

Nee KH-arm ken ik niet/ heb ik nog nooit gedaan. Tijdens de zwangerschap ben ik
via de dieetiste veel geholpen maar na 8 keer vergoeden ze dat niet meer.
Dus nu weer op eigen houtje (zeg nu maar even twijgje :P)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:17

chipieke schreef:
Bewegen, dat is een hard onderwerp := Ik ging elke week flink sporten, maar sinds we een huis gekocht hebben gaat dat financieel heel even niet meer...

Ik start deze week echter terug met wandelen met m'n paard, goed voor mij en goed voor haar artrose :')

Ik moet dringend ook eens terug wat meer gaan wandelen met m'n hond, maar met dit koude weer komt dat er ook weer niet van.

Alsook weer hiervoor een dikke schop gevraagd...

Ik ben niet echt op zoek naar complimentjes over dat verlies, maar vooral motivatie om verder te gaan :D

Toch een compliment! 40 kilo, klasse! +:)+

Wat betreft het bewegen: sporten hoeft helemaal niks te kosten;) Of als je geen fiets hebt, kost het je misschien een fiets^^
En jouw hond wilt ook in de winter leuke dingen met je doen. Maak het dan ook leuk! Ren een stukje mee, doe wat behendigheid en spring zelf ook over obstakels, daag hem uit om te spelen.
Wandelen met je hond kan veel leuker zijn dan alleen wandelen. En doordat je meer beweegt is het ook niet zo koud.
Pak af en toe de fiets mee naar het bos en doe een wedstrijdje met je hond.

En natuurlijk is het jouw strijd, maar je man moet je hier ook in steunen en denk dat hij ook een goeie schop kan gebruiken! Vraag dus of hij lekker mee wilt wandelen als het 's avonds koud en donker is, veel gezelliger. En als je het écht moeilijk krijgt met snoep in huis, vraag dan of hij dit niet meer wilt halen of misschien lekkere dingen wilt kopen met minder calorieën er in. (verantwoord snoepen)

En bij deze ook nog één voor jou *schop*, laat zien dat je het kan!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:44

Jeeeetje hoe ben je zoveel afgevallen???! Ik heb nu een BMI van 44.. en MOET ook echt iets gaan ondernemen! Ben mezelf nu mentaal aan het voorbereiden om de koekjes en snoepjes de rug toe te keren..

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:54

Wauw, 40 kilo _/-\o_ dat is toch al een hele prestatie.

Ik ben een paar jaar geleden ook 20 kilo afgevallen en weet ook heel goed dat, zeker als je op een bepaald moment niet meer zo snel afvalt, de motivatie op een beetje wegraakt. Je hebt het zolang volgehouden, en dan mag je jezelf toch wel eens belonen? En die ene keer worden er 2....en 3.....en 4................Zeker als je dan ook nog een man hebt die van snoepen houdt.
Om het goed vol te kunnen houden en mezelf toch af en toe wat lekkers te gunnen heb ik met mezelf afgesproken dat ik door de week gewoon streng moet blijven voor mezelf. Dus gewoon normaal eten, gezonde tussendoortjes, water, thee en slappe ranja drinken, veel groenten en fruit. Als ik 's avonds toch zin in wat lekkers heb, maar ik wel eens een smoothie. Hierdoor zit je aardig vol en is toch redelijk gezond. In het weekend mag 's avonds wat lekkers. (bijvoorbeeld een bakje chips of wat toastjes of een stukje gebak en frisdrank of een wijntje) En dit gaat eigenlijk prima. Daarnaast probeer ik veel te bewegen (rij 5x per week paard, wandel elke dag een uur met de hond, probeer veel te lopen en te fietsen) en zo blijf ik prima op gewicht. En natuurlijk zijn er dagen of weken dat het minder goed gaat. Jammer dan, ik probeer hier niet teveel bij stil te staan en weer gewoon verder te gaan. Ben nu al bijna 5 jaar op hetzelfde gewicht.

Misschien een idee om je man te vragen om het snoep wat hij voor zichzelf koopt niet zo in het zicht te leggen.
Toen mijn moeder op dieet was had mijn vader in zijn tas een doosje met snoepjes voor zichzelf zodat mijn moeder niet elke keer als ze de kast open trok deze snoepjes zou zien.
En misschien is het ook leuk om samen met je man te gaan sporten. Mijn vriend heeft sinds kort een WII-fit en wij staan regelmatig in de kamer te springen. Dan doe je wat leuks samen, je bent sportief bezig en je hoeft de deur niet uit!

Dus ook van mij een * SCHOP* onder je kont. Je hebt het al zo goed gedaan, dus die laatste kilootjes krijg je er heus wel af!!
Heel veel succes!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 14:59

ik heb er ook last van...woog 66 kilo...veel te zwaar voor een smurf van 1.62.
Bloed ,zweet,en vooral veel sterren ...met moeite er 5 kilo afgekregen.
Nu na 4x logees,etentjes enzo later zit er gewoon weer 3 kilo aan.
Maar ik zie geen sterren meer ;)
En ik eet nieteens echt veel,maar ja...Ik moet echt op 600 calorieen zitten per dag anders gaat er geen gram af.