keelamandelen ontstoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DaniqueHorse

keelamandelen ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:41

heb gezocht op topics, maar daar kon niet meer in reageren..

inmiddels heb ik voor de 5e keer dit jaar mijn keel ontstoken, waarvan mijn huisarts ook zegt dat de amandelen dus ontstoken zijn...
heel vervelend want die zijn dus waarschijnlijk weer terug gegroeid. toen ik 2 jaar was zijn ze namelijk al geknipt, zoiets moet mij weer overkomen..
komt zelden voor, en kan het nauwelijks geloven.. maar waarschijnlijk is er een klein stukje blijven zitten toen..
laatste paar keer kreeg ik er ook voorhoofdsholte en kaakholte ontsteking bij.. ik kon vrij weinig, maar ging gewoon naar school en alles.
antibiotica gehad, die toen wel aardig werkte. behalve de vorige keer, de keelontsteking verdween, voorhoofdsholte ontsteking niet.
in de zomervakantie weer keelpijn maar had écht even geen zin om naar de huisarts te gaan, gewoon neusspray gebruikt zodat dat in ieder geval helemaal open was.
na een aantal dagen werd de keelpijn ook minder! 1,5 week terug (vrijdag 14 oktober) had ik weer zulke erge keelpijn en hoofdpijn dat ik maar weer richting HA gegaan ben.
antibiotica gekregen, sloeg niet aan, afgelopen donderdag weer terug geweest, voelde me echt niet goed, bij mijn oude huisarts (hij gaat met pensioen dus werk nog maar half),
die mij vertelde dat ik weer mn amandelen ontstoken had, en hij vond het apart dat de AB niet aansloeg. dus een nieuwe, iets zwaardere, breder werkende kuur gekregen.
Als het maandag nog niet beter is, weer terug komen, en waarschijnlijk bloed laten prikken dan (op pfeiffer). Ook heeft hij een brief naar de KNO-arts gestuurd.
Nou had ik gister zoveel pijn, dat ik zelf nog eens een keer in mijn keel ben gaan kijken, en het is echt heel erg rood, nu kan ik vanochtend niet eens meer mijn tong uitsteken,
omdat dat zoveel pijn doet.. dus vanmiddag om half 4 weer naar de huisarts..

er zijn hier een hele hoop mensen met ervaring bij het knippen van de keelamandelen,
doet het echt zoveel pijn als ik overal lees? en zijn er mensen die dit herkennen? dat de AB niet aan slaat? en dat de amandelen terug gegroeid zijn?
ben op zoek naar meer ervaringen hiermee.. lig inmiddels al 1,5 week echt plat op de bank, en kan echt niks..

sorry als het heel wazig is opgeschreven :o

Silence

Re: keelamandelen ontstoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 11:43

Ah fijn dat ik niet de enige ben.
Bij mij zijn ze helaas ook teruggegroeid en heb al zo vaak voor keelontsteking bij de dokter gezeten dat ik doorgestuurd wordt als er nog 1x een ontsteking komt.
Heb dus het hele weekend in de stress gezeten, want kon nauwelijks slikken.
Dus ik zag het al wel gebeuren.
Gelukkig is de pijn nu redelijk weggetrokken dus nog even aanzien.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 11:46

dat werd mij de vorige keer ook gezegd, en de eerste keer dat ik bij de HA kwam dus ook (was bij die nieuwe)
vervolgens toen ik de tweede keer kwam, zei hij zelf, ik denk dat ze er toch echt een keer eruit moeten,
want volgens mij word jij ook helemaal gek van de keelontstekingen.. en daar heeft hij wel gelijk in!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:26

Ik had dat ook echt eindeloos en echte keelontsteking doet zoveel pijn.
Na de operatie is het nog een week bikkelen maar dan ben je wel van die ontstekingen af.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 13:12

Pauline, jij bent dus blij dat je het gedaan hebt?! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:20

Ik begrijp het niet helemaal. Eerst zeg je dat ze twee jaar geleden geknipt zijn, en daarna vraag je om ervaringen? Dan heb je het zelf toch al eens meegemaakt? :=
Hoe dan ook. December vorig jaar zijn mijn amandelen eruit gehaald. Algehele narcose, werd compleet groggy wakker van de morfine, dat vond ik niet zo tof. Je bent ook flink misselijk omdat het bloed uit het operatiegebeied in je maag belandt (en je maag wil dat graag kwijt) maar ik heb een hekel aan overgeven dus heb het heel lang onderdrukt. Uiteindelijk kwam het er toch uit :=

Daarna een paar dagen aan de raktetjes en al gauw weer andere dingen. Helaas ging bij mij het operatiegebied ontsteken en zat ik dus na 2 weken opnieuw aan de raketjes en ik heb toen nog een AB kuur gehad. Sindsdien geen last meer van gehad *\o/*

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:26

ehm mn amandelen zijn geknipt toen ik 2 jaar was, en niet 2 jaar geleden..! kan ik me echt niet meer herinneren... Dus ja.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:41

Oeps, sorry, verkeerd gelezen :=
Heb je iets aan de rest van mijn uitleg? :D

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-11 16:44

jup zeker! balen dat t operatiegebied is gaan ontsteken zeg! zal niet fijn gevoeld hebben,
wel echt heel fijn om er dan echt vanaf te zijn of niet?! jij hebt dus niet zo lang last gehad na de operatie?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:50

Ik heb in totaal 4 weken last gehad. Als ze me meteen AB hadden meegegeven was het sneller voorbij geweest :j

Ik ben erg blij om er vanaf te zijn. Ja het doet pijn, maar de grote truc is... Kinderen hebben er net zoveel pijn aan maar die doen alles op geleide van de pijn. Als je dat als volwassene ook doet valt het heel erg mee. Als je extra lang stil gaat zijn of extra voorzichtig gaat doen doet het juist wel extra pijn (aldus mijn KNO arts en zo werkte het ook) :j

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 10:14

heb maandag bloed laten prikken omdat ik last bleef houden, en de tweede kuur ook niet echt aansloeg
de huisarts was wel verbaasd omdat hij niet echt meer wat zag in mijn keel.. heb nu pijnstilling voorgeschreven
en heb bloed laten prikken.. een deel is al binnen, mn witte bloedcellen zijn verhoogd, wat dus zegt dat er nog wél een infectie ergens zou zitten!
klopte mijn gevoel dus wel! nouja, verbaasd me dat ik nog steeds geen brief heb van het ZH voor de kno-arts...maar ik wacht nog even af.
oh volgende week (maandag) is als het goed is de rest van de uitslagen binnen..!