Extreme haaruitval door vitamine-gebrek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirkim

Extreme haaruitval door vitamine-gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:30

Ik weet dat het de tijd van het jaar is, maar ik heb ook door vitaminegebrek onwijze last van haar uitval wat natuurlijk door de tijd van het jaar het erger maakt. Echt, plukken haar laten los en ik kan echt merken dat ik een veel dunner staartje heb dan eerder en ook zie je mijn hoofdhuid nu heel duidelijk.. ;( Niet leuk.

Ik slik nu B vitamine en eet weer redelijk 'normaal', dus van binnenuit gaat alles wel weer beter. Hebben jullie misschien tips voor een gezondere haarbos dmv shampoo's of haarmaskertjes?

lesilla

Re: Extreme haaruitval door vitamine-gebrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

priorin helpt me gigantisch, denk dat je daar beter zou mee beginnen kwa vitamine want het is meer dan vitamine b!

En dan gewoon een natuurlijke shampoo nemen die heel mild is voor je haar

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:49

@Leslila: Koop je Priorin gewoon bij het Kruidvat of kun je dat ook op recept bij de dokter krijgen? Die Priorin is nl. niet echt goedkoop zag ik. Hoe lang doe je er eigenlijk mee.
Ik zit er nl. over te denken om eens een afspraak bij de dokter te maken omdat ik zo weinig haar heb. Zit in de familie; mijn moeder is nog kaler...staat me dus zeker nog wat te wachten als ik er niks aan doe.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 12:01

Volgens mij helpen shampoos / haarmaskers niet om de haargroei te stimuleren. Ik zou gewoon een afspraak maken bij de huisarts als je zo veel last hebt van haaruitval. Hij/zij kan je vast wel iets voorschrijven wat helpt, of je zo nodig eens doorsturen naar een dermatoloog. :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:12

Huisartsen weten er vaak niks vanaf Elanor, helaas.
Slik je de pil? Zo ja, welke? De Diane en Yasmin zijn bekend dat ze tegen haaruitval helpen.
Het is namelijk meestal een hormonaal probleem (naast een evt tekort aan bepaalde voedingsstoffen)....

edit;
Shampoo's etc helpen eigenlijk niet, omdat het probleem vanuit het haarworteltje komt, dus van binnenuit waar je met shampoo niet bij komt. Wat wel erg slecht is voor broze haarzakjes, is tractie. Zorg dus dat je niet teveel aan je haar trekt tijdens het kammen (dus: gebruik cremespoeling voor de klitten zodat je daarna niet zo hoeft te trekken). Draag losse staartjes of clipjes, geen strakke elastiekjes, etc.
Loop er zelf al een aantal jaar mee, het komt echt met fasen. Doodongelukkig ben je als je er een hele bos uit trekt 's ochtends..... ;(

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 16:30

Talisa schreef:

Maar het is ook zonde om ze daarom bij voorbaat af te schrijven. ;) Je komt er in elk geval niet zelf achter wat het hormonale/voedingsprobleem is als dat de oorzaak is. Gewoon even een afspraak maken is echt de moeite niet denk ik. Een goede huisarts die er 'niets vanaf weet', verwijst je door. Ik heb zelf in elk geval goede ervaringen met mijn huisarts w.b. dermatologie. :)

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:28

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 27-02-24 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 17:29

Niet te vaak
wassen en borstelen.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 19:29

Er is sowieso sprake van vitamine tekort. Ik ben in korte tijd veel afgevallen. Nu is mijn eetpatroon genormaliseerd en ben ik ook wel weer aangekomen, maar er is nog sprake van ondergewicht + dat mijn stofwisseling nog niet helemaal op gang is. De vitaminen krijg ik dus wel weer binnen, maar het is nog even wachten totdat mijn lichaam herstart is.

Mijn weelderige haardos :roll: is toch wel gehalveerd, dus naast dat ik er al alles aan doe om van binnenuit mijn lichaam te geven wat het nodig heeft, was ik benieuwd of er dus producten zijn die mijn haar van buitenaf ook kan beschermen om niet nog een l*lliger bosje te krijgen.. De huisarts weet ervan en daar heb ik volgende week ook een date mee! ;)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:37

Elanor schreef:
Talisa schreef:

Maar het is ook zonde om ze daarom bij voorbaat af te schrijven. ;) Je komt er in elk geval niet zelf achter wat het hormonale/voedingsprobleem is als dat de oorzaak is. Gewoon even een afspraak maken is echt de moeite niet denk ik. Een goede huisarts die er 'niets vanaf weet', verwijst je door. Ik heb zelf in elk geval goede ervaringen met mijn huisarts w.b. dermatologie. :)

Ik zeg ook niet dat je niet heen moet gaan; alleen dat het geen verrassing is als de HA van de TS er niks mee kan en haar naar huis stuurt met "gezonder gaan eten en minder stress hebben". ;) En niet alle huisartsen verwijzen je zo gemakkelijk door.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:54

Ik raakte na mijn zwangerschap ineens plukken en plukken haar kwijt. Ik heb toen ook eens gezocht en het eten van noten blijken ook te helpen.
Ik heb toen walnoten e.d. gehaald bij een notenbar.. geen idee of het daadwerkelijk geholpen heeft. Inmiddels is het weer gestopt.

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:18

Ik had het vorig jaar ook een beetje.
Ik ben toen naar Abcoude geweest (http://www.best4health.nl) die spoort met een apparaat schimmels/parasieten op in ons lichaam die zich voeden met onze (wat wij denken) gezonde voeding.
Je krijgt een soort dieet mee voor 8 weken, en een flesje om alles weer te neutraliseren.
Ik heb het idee dat het echt heeft gewerkt.
Ik had ook acne en dat is ook verdwenen, hoef nu zelfs geen pukkelcreme meer te gebruiken.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 22:22

Noten zijn ook gewoon een bron van vitB ;)
Gewoon goed voor jezelf zorgen, netjes eten, misschien naast je vitB ook een gewoon vitcomplex..? Genoeg slapen en weinig stress. Cremespoeling klinkt leuk maar als het toch al los zit valt het er vroeg of laat toch wel uit, is mijn filosofie :P