En dan word je wakker en ben je verlamd (wie nog meer)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosebud

En dan word je wakker en ben je verlamd (wie nog meer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:47

Hallo bokkers,
Vannacht heb ik toch iets mee gemaakt, dat moest ik echt even met jullie delen.
Het begon allemaal heel normaal en leek een nacht als iedere nacht te worden, viel snel in slaap.
Maar rond 4 uur werd ik wakker, ging even naar de wc en kon vervolgens niet meer slapen.
toen het inmiddels half 6 was en ik nog niet sliep met een kurk droge keel,
besloot ik maar van bed te gaan en aan mijn onbijt te beginnen, ik ging voor de tv liggen met een fleece kleedje om.
Maar naar ander half uur werd ik steeds moeier en voelde mijn lichaam ook steeds moeier aan.
Uiteindelijk viel ik weer in slaap en hier begint het.

Ik werd weer wakker, heel vaag wakker. Ik hoorde een bepaald gezoem langs mijn oren
en was erg duizelig bijna zweverig in mijn hoofd. Ik keek ook niet helder uit mijn ogen, maar erg wazig.
Ik lag echt doodstil en probeerde mij te bewegen, maar dit lukte niet! Ik keek naar mijn hand en stuurde impulsen om hem te bewegen,
maar die kwamen blijkbaar niet aan. Ik kon echt niets bewegen.
Ik begon echt bang te worden en vroeg me af, wat er met me aan de hand was!
Ik probeerde weer te gaan slapen, dit scheen te lukken, totdat het weer terug kwam, precies het zelfde verhaal weer.
Ik begon nu echt te denken dat ik dood aan het gaan was, ik probeerde mij in alle macht te bewegen en probeerde mij zelf wakker te maken.
maar dat lukte niet! ik begon echt al een schiet gebedje op te zeggen dat ik alstublieft niet dood mocht gaan, ik ben nog veels te jong := (wat je allemaal wel niet doet als je in angst verkeerd :+ )

En toen op een gegeven moment schoot het me te binnen, dat we het vorige jaar in de pathologie les over slaapstoornissen etc. hebben gehad.
Het is me heel erg bij gebleven dat de docent vertelde dat je soms in je REM slaap (slaap waarin je droomt) zomaar bij bewustzijn kunt raken, maar je lichaam slaapt dan nog wel, omdat je in je REM slaap, niet beweegt, heb je dat nu ook.
Het is een soort fout van je hersenen.
Zodra ik dat besefte, stelde mij dat erg gerust en heb ik mijn ogen gesloten en ben ik weer in slaap gevallen, een gewone slaap gelukkig!

Al met al vond ik het best eng om het mee te maken en ik vroeg me dus ook af, of hier meer bokker zijn die dit weleens hebben mee gemaakt en wat jullie mening hier over is etc.

Sommige mensen zeggen dat het is occults is.. iets met uit je lichaam treden.. ik zelf vind dat een beetje onzin.. maar wie ben ik omdat te zeggen.. voor het zelfde zijn er bokkers die dit wel van mening zijn.

Graag jullie mening dus :)

geerte

Re: En dan word je wakker en ben je verlamd (wie nog meer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:49

Ik heb het een keer gehad en dat vond ik toen ook erg eng maar ik had toen net iets gelezen op bokt over slaapverlamming dus probeerde ik gewoon weer te gaan slapen. Maar het is wel erg eng...

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:52

Ik heb hier nog nooit wat over gelezen, en ben blij dat ik er nu wel iets over lees!
Ik heb het namelijk ook al een stuk of 5 x gehad een paar maanden terug toen ik net
bij mijn vriend woonde. Ik hoorde de stem van mijn vriend, maar ik zag hem niet en ik kon
me niet bewegen en omdraaien. Ik wilde omhoog komen, maar dit wilde ook niet. Ik ben
toen echt een paar keer heel erg in paniek geraakt, en ik was echt bang.

Oh ja, mijn vriend was er niet trouwens dus dit was duidelijk een droom, ik zag hem ook niet, maar wilde
overeind komen en het licht aan doen e.d. en me bewegen, maar dit lukte gewoon niet.

Oh ja ff oftopic! Zie foto's van Jesse en Kelja! Leuk, ik heb vroeger ook daar paardgereden.
Laatst bijgewerkt door mrjlnx op 22-10-11 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:54

Ik heb dit ook heel erg vaak. Vind het verschikkelijk eng en durf daarna bijna niet meer te gaan slapen. I krijg ook een heel bnauwd gevoel op die momenten. Soms blijf ik gewoon stil liggen en wordt ik later gewoon wakker. Maar ik kan me er ook heel erg tegen verzetten en dan wakkr worden daardoor....

Het kan inderdaad gepaard gan met angst dromen, hallucinanties en drukkend gevoel op de borst...
Ik heb er al een paar keer info over opgezocht...
Laatst bijgewerkt door Melvern op 22-10-11 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 09:54

mrjlnx schreef:
Ik heb hier nog nooit wat over gelezen, en ben blij dat ik er nu wel iets over lees!
Ik heb het namelijk ook al een stuk of 5 x gehad een paar maanden terug toen ik net
bij mijn vriend woonde. Ik hoorde de stem van mijn vriend, maar ik zag hem niet en ik kon
me niet bewegen en omdraaien. Ik wilde omhoog komen, maar dit wilde ook niet. Ik ben
toen echt een paar keer heel erg in paniek geraakt, en ik was echt bang.

Oh ja, mijn vriend was er niet trouwens dus dit was duidelijk een droom, ik zag hem ook niet, maar wilde
overeind komen en het licht aan doen e.d. en me bewegen, maar dit lukte gewoon niet.

Dan heb je er ook een soort hallucinatie bij, dat schijnt ook een bijwerking te kunnen zijn.
Ik ben iig blij dat er wel meer zijn die dit hebben, niet dat het nou zou leuk is.
Maar dan kan ik er iig met iemand over praten die het ook heeft gehad :)

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:56

Het is inderdaad echt niet leuk, ik ga even googelen. Ik durfde op een gegeven moment 's ochtends ook niet meer te slapen als mijn vriend weg was omdat het steeds terug kwam.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:59

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:00

Ik had eerst ook al even gegoogeld, maar kreeg toen ook van die rare zweverige berichten, van uit je lichaam treden enzo.. nou daar word ik bang van hoor, ook een heel verhaal over dat je je dan moet bekeren tot Jezus etc.. nou dat vond ik echte onzin! :') ik ben zelf ook gelovig.. maar dat heeft er niets mee te maken!!!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 10:01

Su_Cr_Cheese schreef:
Heb even voor je opgezcht , slaapverlamming
Het is eng idd maar misschien stelt het je wat gerust nadat je er wat over gelezen hebt

http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

dat is erg aardig van je :)
alleen dit wist ik al, omdat ik dit dus al op school gehad had!
alleen schoot het me pas een paar minuten later te binnen :)
maar voor mensen die dit niet weten, is het wel erg nuttig om te lezen!!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:38

Ik heb het ook een keer gehad, echt heel eng!

Maar ik ga voor de wetenschappelijk uitleg ;), in dat occulte geloof ik niet.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:51

Ik heb dit idd ook best vaak gehad al.. In het begin flipte ik dan ook echt, vond het doodeng.. Vind het nog steeds eng, maar snap nu wel dat ik uiteindelijk wel weer wakker word :P
Ik heb er vooral last van als ik best veel stress heb, en als ik heel veel dingen aan m'n hoofd heb...

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:14

Ik heb dit ook een periode gehad! Hoorde dan een soort trein/locomotief langs mijn oren zoemen! Echt heel eng! Dan wilde ik omdraaien maar ik lag gewoon vast! Echt verschrikkelijk eng! Had er nog nooit over gelezen omdat ik niet wilde weten wat het was. ( Sliep toen op een zolderkamer dus zat aan andere dingen te denken :?.. ) Had zoiets van, het is goed gekomen dus het zal niks vreemds wezen. Nu zie ik over REM, dus valt het me alles mee eigenlijk :+.. Wel een nare ervaring op zo'n moment!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:17

Heb er ook wel eens last van gehad en dat is inderdaad wel apart. Eng vond ik het niet zozeer, ik kon wel zo helder nadenken dat mijn lichaam mogelijk nog aan het slapen was. Beste is proberen gewoon weer in slaap te vallen en dus gewoon weer uit die slaap komen. :)

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:21

Eenmaal 'bewust' mee gemaakt. Denk dat ik toen een jaartje of 12 was. We logeerden toen bij vrienden van mijn ouders. Mijn zus en ik samen op de kamer met zoon+dochter van die vrienden. Ik was al in slaap gevallen maar werd op een gegeven moment wakker en hoorde mijn zus + die zoon nog met elkaar kletsen. Ook ik kon me niet bewegen maar om de een of andere reden raakte ik niet in paniek en ben na een paar minuten weer in slaap gevallen en de volgende ochtend gewoon weer wakker geworden.

Wat ik nog wel vaak heb is mijn lichte vorm van slaapwandelen. Ik heb het zeer regelmatig dat ik met een t-shirt aan ga slapen en als ik de volgende ochtend wakker wordt dat ik dan mijn t-shirt uit heb. Geen idee hoe en wanneer ik dat gedaan heb maar het is dan vast in mijn slaapwandelfase geweest. Of beter gezegd: slaap-shirt-uittrek-fase want echt uit bed komen doe ik nooit :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:22

Ik heb het 1x gehad, jaren terug.
Ik werd wakker en moest naar de wc oid, maar kon mijn hoofd gewoon niet optillen, nog geprobeerd met beide handen en hem dan op te tillen, maar leek echt of hij 200kg woog, kreeg hem niet van het kussen af.
Weet wel dat ik toen een beetje in paniek raakte, maar wat ik verder precies heb gedaan weet ik niet meer, volgens mij heb ik mijn moeder nog geprobeerd te roepen maar kon ik ineens ook niet meer hard praten/roepen :? was iig een heel aparte gewaarwording en best wel 'eng'.

Heb het gelukkig daarna niet meer gehad.
Laatst bijgewerkt door magic_lover op 22-10-11 11:27, in het totaal 1 keer bewerkt

marimba

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:26

je lijf slaapt dan maar je mentaal ben je wakker, dit overkomt mij ook regelmatig, ben er al helemaal aan gewent

Sanne25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:30

Ik heb hier dagelijks last van. Maar ik ben er mezelf tegenwoordig van bewust en kan mezelf ''wakker maken'' maken op dat moment.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:11

Gewoon het begin van een lucide droom. Het is een fantastisch fenomeen :)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 13:13

Oee ik zal hier totaal niet blij mee zijn als ik dit heb.
Gelukkig nog nooit ervaren.

Alleen ervaar ik wel regelmatig met bewustzijn uit een droom te stappen.
Dan gaat alles echt schudden en wordt het zwart en voordat ik het weet ben ik helemaal wakker dit ben ik al aan gewend en ik moet zeggen dat dit wel handig is met de nachtmerries.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:43

Het lijkt mij best akelig als dit gebeurt en je weet niet wat het is. Knap van je TS dat je terug hebt gedacht aan de les die je gehad hebt, en je op deze manier jezelf gerust hebt kunnen stellen. :j

Ik ken dit dus niet, wat ik wel ken is dat mijn benen het soms niet doen 's-nachts. Ben een paar keer wakker geworden, wilde even naar de wc, stap uit bed, en dan blijken mijn benen een soort van verlamd te zijn. Ik ga er op staan, maar kletter zo neer, omdat mijn benen helemaal geen gevoel/kracht hebben. Ben echt een keer hard gevallen. Ik kom er pas achter als ik erop ga staan, en dan is het telaat. Iemand dit ooit meegemaakt?

Lijkt me sterk dat alleen mijn benen nog in een soort REM slaap zijn :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:47

Ik heb dit vroeger heel vaak gehad, je raakt in paniek maar ik heb mij geleerd om juist heel rustig te blijven en even af te wachten....dan kracht te vereningen om mij te bewegen en dan wordt je pas echt wakker.

Volgens mij heeft dit te maken met de groei van je hersenen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:49

Jeetje wat lijkt mij dat eng om mee te maken zeg!

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:52

nu snap iok waarom sommige mensen het uittreden noemen , ik heb het nog nooit gehad en lijkt mee erg eng

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 20:54

Dit heb ik ook eens gehad,maar dan met mijn ogen,was zó bang dat ik blind werd...
Daarna ook nog eens gehad met mijn benen,maar nu heb ik er niet veel last meer van :n

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:17

Slaapverlamming :j
Ik had het zeer regelmatig, tegenwoordig nog maar zelden.