Vanaf mijn 22e (november) veranderd mijn verzekering, dan gaat mijn aanvulling voor de tandarts er uit. die zit er u bij via een actie van de rabobank. betaal nu 106,nogwat per maand (interpolis) dit vind ik toch wel erg duur worden en ik vrees dat ik dit op langere termijn zelfs niet meer betalen kan. nu ben ik op zoek naar een beter betaalbare verzekering die ook nogsteeds betaalbaar is met de tandarts aanvulling er bij.
wat betalen jullie ongeveer per maand en wat voor(en waar) verzekering is dat dan. in december mogen we veranderen dus dat wil ik zeker doen!
Bij CZ kan iedereen een jongere verzekering afsluiten! (boven de 33 jaar moet je geloof ik 4.95 meer betalen) Ben er tevreden over wat er vergoed word ik betaal (ben 18 jaar) 110euro per maand
De prijzen voor 2012 zijn buiten de dsw nog niet bekend. Wat je wel kan doen is alvast rondkijken of bijv je werkgever, sportclub of ander lidmaatschap een collectief contract heeft met een verzekeraar waardoor je een kortingspercentage op je premie kan krijgen. De prijzen zullen buiten de internetverzekeraars boven je budget van 106 euro gaan vallen. Daarbij veranderen er een hoop dingen en zal je toch het beste kunnen wachten tot overal de pakketten en prijzen bekend zijn. Dit is overal uiterlijk de 2de week van november.
Anderzorg.nl Iets van 90-100 euro per maand mét tandartsverzekering.
Jilletje
Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-11 21:13
hmmm okee, dan wacht ik nog even. in hoeverre heeft kan overstappen voor mij gevolgen hebben, ik heb namelijk een afwijking aan mijn oor waar ik jaarlijks voor onder het mes moet.
verootjoo
Geplaatst: 20-10-11 21:14
phormicola schreef:
Anderzorg.nl Iets van 90-100 euro per maand mét tandartsverzekering.
dat is echt weinig... Ik moet ook een tandartsverzekering voor volgend jaar, maar heb ze nog niet zo goedkoop gezien. Houdt deze in mijn gedachte
Ik heb nu benfit van ONVZ, iets van 110 euro, zonder tandartsdekking.
gezien de gebitten van mijn ouders wil ik dus perse een tandarts aanvulling
Florale
Geplaatst: 20-10-11 21:15
Momenteel betaal ik per maand 108 euro bij ander zorg. Dit is een basisverzekering met een aanvullende tandverzekering. Voor de rest geen aanvullende verzekering ivm de kosten
verootjoo
Geplaatst: 20-10-11 21:16
ik heb nooit wat gehad, maar heb nu een andere tandarts en blijk veel gaatjes te hebben Maar het is er al zolang dat ik niet geloof dat het erg veel haast heeft. Laat het dus eerst maar verzekeren voor m'n nieuwe tandarts los mag gaan op mijn gebit
hahaha altijd als je naar een andere tandarts gaat heb je opeens veel gaatjes
BigOne
Geplaatst: 20-10-11 21:18
Even over de kosten, iedere 18 jarige, ongeacht het inkomen van ouders, kan zorgtoeslag aanvragen. Afhankelijk van je eigen inkomen kun je tot ong. 70,00 per maand terug krijgen.
houden jullie er rekening mee dat er heel wat veranderd binnen de tandarts verzekeringen? De tarieven worden vrij gegeven dus iedere tandarts mag vragen wat hij wil. Tevens worden de verrichtings codes anders in gedeeld en zal je veel sneller eigen bijdrages moeten betalen. Dus voor de studenten en alle andere op de centen moeten lettende bokkers reken goed uit wat je kwijt bent aan premie indien je enkel kleine dingen laat doen. Vaak is het voordeliger of scheelt het een paar euro dan dat je verzekerd bent.
ik vind de verzekeringen ook veeeel te duur! Er komt een tijd dat veel mensen onverzekerd zijn omdat ze het gewoonweg niet kúnnen betalen! (daar val ik ook onder) aangezien mijn slechte gebit moet ik de tandarts er wel bij hebben.. *wie kweekt er nou 3 gaatjes in 3 maanden met twee keer poetsen op een dag* Zit nu bij VGZ en ben niet tevreden.. wortelkanaalbehandeling moest ik zelf dokken (550 euri´s) en toen die kies er later nog uit moest kon ik de kaakchirurg ook nog eens betalen! (vind 700 euro voor een kies die ik nu niet meer heb toch erg veel!)
Misschien moet ik ook maar eens kijken voor anderzorg...
het is niet dat vgz het niet vergoed maar dat je je voorwaarden niet hebt gelezen aangezien je een max bedrag per jaar hebt wat je dan dus verbruikt hebt daarom had ik in een eerdere post al aangegeven dat je goed met kijken naar wat er vergoed wordt en of het wel gunstig is zo'n ta verzekering. Anderzorg is goedkoop en een prima verzekering als te gezond bent.
De premies worden duurder en duurder maar jullie moeten er rekening mee houden dat als je voor een goedkope verzekering gaat je ook te maken krijgt dat de verzekering keuzes gaat maken voor jou en erger...keuzes gaat maken voor jouw dokter. Deze keuzes zijn niet gebasserd op kwaliteit maar puur op kosten. Menzis gaat vanaf volgend jaar niet meer met alle ziekenhuizen samenwerken en hebben daarbij ruiterlijk toegegeven dat ze niet noodzakelijkerweis met het beste ziekenhuis in zee gaan. En geloof me...er is verschil in kwaliteit.
Je kan er dan dus voor het probleem komen te staan dat je naar het Antonie van Leeuwenhoekziekenhuis wil omdat je kanker hebt maar niet naar het beste ziekenhuis mag omdat je verzekeraar dat te duur vindt.
Anderzorg en Menzis zijn echt met afstand de slechtste verzekeraars ik zou daar nooit aan beginnen...ook niet als je nooit ziek bent...het kan morgen anders zijn.
Mijn moeder was bij Anderzorg verzekerd, 10 jaar lang en zij heeft heel veel onkosten gehad, helaas, nooit problemen mee gehad. Na haar overlijden bleek dat er nogmaals premie was afgeschreven, één mailtje en de premie, incl het resterende maanddeel van 13 dagen werd binnen twee dagen weer teruggeboekt. Met condoleances en excuses. Dit kan ik van veel andere instanties niet zeggen.
NatasjavE
Geplaatst: 21-10-11 10:50
Dat is heel correct en kan je inderdaad van de meeste instanties niet zeggen. Maar dat kost ze ook niet heel erg veel extra. Zou je moeder nu nog leven en naar een bepaald ziekenhuis willen zou dat in bepaalde gevallen dus niet mogen.
Ik wil niet dat een verzekeraar me heel vriendelijk behandeld. Ik wil maar dat ze een ding doen....betalen op de momenten dat dat nodig is (want daar betaal ik ze voor) en zich vooral niet bemoeien met zaken waarvan ik meen dat ik en mijn dokter meer verstand van hebben.
Ik ben bij bij Interpolis verzekerd en tot op heden gaat dat behoorlijk goed. Ik kies mijn eigen ziekenhuis uit(altijd academisch) en mijn eigen specilist. Dat doe ik in overleg met mijn huisarts. Niet in overleg met de verzekeraar. Die hebben namelijk geen baat bij de beste behandeling alleen baat bij de goedkoopste. Mijn visie: kwaliteit en goedkoopste passen niet in een zin. Goedkoop is duurkoop. Mocht Interpolis ook menen dat ze mogen bepalen welk ziekenhuis ik naar toe moet ga ik over naar een verzekeraar die beter is(lees ze bemoeien zich er niet mee)