Zoon is bijna 10 (in februari) en heeft een leuk alfabet aan diagnoses: CP, Hypermobiel, ADHD en impulsstoornis NOS (GEEN PDD-NOS, maar iets met zijn impulsbeheersing). Psych vertelde ons enkele maanden geleden dat hersenafwijkingen/aandoeningen etc kunnen leiden (of lijden
) tot een vroeg intreden van de pubertijd. O... dat is nog lang niet. Dacht ik. Maar nu de laatste weken...Kenmerken: zoon is bazig, kan momenteel weinig geduld opbrengen met zijn zusje (6), vind van alles stom en kinderachtig. Brutaal, zelfs tegen oma en opa wat hij anders nooit deed, in discussie treden etc. Verongelijkte gezichten, alles moet gaan zoals hij wil en zodra iets tegen zit is zijn heule vakantie of dag verpest. (Nu herken ik sommige dingen wel aslzijnde gewoon bij hem horens, maar het is de laatste tijd weer erder geworden, vooral het brutale en bazige/bozige)
Lichamelijk: zag ik zonet dat op zijn bovenlip bij de mondhoeken de haren verraderlijk donkerder waren dan de andere haren op zijn gezicht... (hij heeft zeer donker haar) ze zijn wel zacht en nee het was geen vuil helaas. Ze zijn ECHT donkerder... En heb onder het mom van een geintje onder zijn oksels gesnuffeld en trof daar een duidelijke zweetlucht aan. Dat was iets waar de psych het over had gehad, dat er op een gegeven moment een dringende behoefte aan okselfris zou ontstaan.
Oh HELP... zou zoon"lief" dan echt al vroeg aan het puberen gaan???

Hopelijk is het dan ook snel over
donker zijn.