Afvallen,, Hoe deed jij het ? en wat werkt nou echt ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Afvallen,, Hoe deed jij het ? en wat werkt nou echt ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 13:44

Hallo allemaal,

ik wilde graag eens weten hoe mensen nou zoveel zijn afgevallen, wat nou echt werkt en wat de grote "flops" zijn.
ben je op het moment bezig met afvallen en wil je graag je verhaal kwijt,, dat kan natuurlijk ook :)

wat eet je wel ? en wat eet je ABSOLUUT NIET !!

groetjes tatjana

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:51

Ik woog ooit ruim 80 KG, en nu zo'n 63 (heb me in de middag gewogen). :D
Het meeste gewicht ben ik in zon 6 maanden kwijtgeraakt, en sindsdien stabiel/ietsiepietsie afgevallen. wel ben ik meer spieren gaan kweken, dus dat trekt het gewicht was scheef. 3 broekmaten scheelt het.

ik werk en woon nu in Egypte en ben hier al het gewicht kwijtgeraakt simpelweg door te bewegen, en te rijden.
In NL heb ik het geprobeert door te dieeten, maar dat werkte natuurlijk niet. ik eet hier veeeel meer dan thuis, en drink ook meer frisdranken, dus aan het eten ligt het niet..

Mijn Motto is dus bewegen, bewegen, bewegen.

Iris82

Re: Afvallen,, Hoe deed jij het ? en wat werkt nou echt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:55

Ik ben ook een keer 12 kilo afgevallen door:
- regelmatig slapen (heel belangrijk)
- regelmatig eten (3 maaltijden per dag, 3 tussendoortjes, vergeet het ontbijt niet!)
- 6x in de week paardrijden

Daarna niet meer zoveel paardrijden en vetter eten en alles zit er weer lekker aan.
Ik eet nu wel heel gezond ivm zwanger.

Als ik snel wat kilo's kwijt wil zonder mezelf uit te hongeren ga ik herbalive-en. (2 shakes, 2 tussendoortjes en gewoon avondeten). Maar op de een of andere manier blijven die er ook niet echt af. ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:56

ik ben in april begonnen met Cambridge, een crashdieet ja.
Heel veel (goede!) begeleiding gehad en uiteindelijk 13 kilo afgevallen (mijn doel was ook die 13 kilo).
Het allerbelangrijkste is het 'erna' dus niet terugvallen in je oude patroon maar je moet écht veranderen. Dat heb ik gedaan en ben nu bijna 4 maanden gestopt en nog steeds op hetzelfde gewicht. Tuurlijk schommelt het weleens wat maar dat doet het bij iedereen.
Bijkomend voordeel is dat ik sinds dat ik gestart ben met het dieet en daarna mijn eetpatroon op de schop heb gegooid ik geen last meer heb van mijn spastische darm.

Maar... je moet het echt zelf doen, vriendinnetje van me is gelijk begonnen en is nu weer voor de 2e keer bezig omdat de helft er alweer aanzat, maar die is ook na het stoppen meteen weer gaan feesten en dat werkt blijkbaar niet :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:58

Je eetpatroon permanent veranderen (een stuk gezonder eten dus), en meer sporten.
Dat zal vaak afdoende zijn.
Hongerlijden en crash dieten werken nooit op de lange termijn.

Belangrijk is ook dat je jezelf niet alles gaat ontzeggen! Gun jezelf af en toe een patatje of een stuk chocola, dat helpt je het langer vol te houden.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 13:58

Ik hoef zelf niet perse af te vallen. Als ik vind dat er een kilo-tje af moet dan eet ik door de weeks alleen mn brood met vlees, in de avond een normale maaltijd & tussendoor fruit of rijstewafels met smeerkaas :9 als ik dan niet snoep gaat het prima. In het weekend kijk ik dan weer niet zo nauw.

Ik zie wel mensen om me heen die fanatiek proberen af te vallen. Bijvoorbeeld via die shakes.. Het werkt hoor, die mensen zie je heel snel afvallen.. Maar het lijkt wel als ze stoppen of het 3x zo hard weer terug komt.. Daarnaast heb ik ook mensen zien afvallen door alleen maar vetten te eten & alle koolhydraten eruit te laten. Dat is volgens mij een betere manier.

Verder denk ik dat je er gewoon niet meer in moet stoppen dan dat je verbruikt...
Dus beweeg meer, dan kun je ook meer eten :D

Gentle_Giant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:07

stipje :D

heb zelf een tijd geSonjaat... Ging super... Kilo's rustig kwijt en goed vol te houden alleen ik ben ook erg van het lekker eten. Dan bedoel ik niet snoep enz. Maar ik hou gewoon van vers brood en eet er gerust 4 's ochtends en 4 's middags (terwijl ik een zittend beroep heb) ook verse groente en fruit gaan erin als snoep! Maar van een kilo tomaten val je ook niet af.. Mate houden is niet mijn sterke kant..
Dus toen ik het boek uit had ging ik weer in mijn eigen patroon verder. Probeer er wel op te letten, maar blijft moeilijk. Het zat er dus redelijk snel weer aan...
Ik ben ook van mening dat ik teveel eet voor wat ik verbruik, maar het laten vind ik er moeilijk!
Ik wil geen tien tallen kilo's afvallen, maar 10/13 kilo zou mooi zijn :j
als iemand DE oplossing heeft... :D

bewegen is ook erg goed, maar door een druk leven is dat er moeilijk in te plannen. Werk 40 u en doe er een studie naast. Ook mijn paardje, huishouden, honden en vriend eisen tijd. Ik rijd nu ook niet veel omdat ik een jaarling heb...

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:12

ik ben 3 maanden geleden begonnen op de sportschool
eind juni (dus al bijna 4 maanden)
en sinds (nu 3de week) doe ik aan slim leggs op de sportschool
gisteren na de 6de sessie mijn weeg en meet moment gehad
ik was 2 kilo afgevallen en 1,5 cm kwijt om mijn boven benen
ik sport zo een 3-4 keer in de week
in uren kan je dit vertalen naar 6-10 uur per week
ligt even aan de tijd en zin
vorige week stond ik lekker te kletsen op de crosstrainer en toen had ik er 90 minuten op zitten
gisteren had ik twee hele irri kleuters dus had het na 45 minuten al gezien
heb eerst 40 minuten cardio gedaan en daarna 45 minuten op de cross
ik merk het echt wel aan mijn broeken ik pas weer in broeken waar ik 4 maanden terug echt niet in kon komen
ik dieet niet let wel op wat ik eet en dat ik 3 maaltijden per dag heb met nog 2-3 normale tussen doortjes zoals fruit
en bij ''trek'' een koekje met wienig calorien

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 14:16

oh ja om je vraag te beantwoorden over de kilo's
ik ben vanaf eind juni tot nu 8,6 kilo afgevallen
gewoon 1 kleding maat zit weer in 44
op naar de 42 en dan 40 om uiteindelijk te eindigen in maatje 38
hoop dit voor de zomer van 2012 te hebben gehaald

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:49

Ik ben vanaf januari 7 kilo afgevallen door 2 á 3 keer in de week te fitnessen (cardio en kracht) en gezonder te eten en regelmatiger. At tussendoor ook wel slechte dingen maar gewoon met mate. Het gaat niet snel maar zo hou ik het goed vol en het werkt voor mij. :j

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 15:52

DDDMakkink dat is een mooi vooruitzicht, ik draag momenteel ook 44 aan kleding en wil ook iig richting de 40 :)

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:53

Ik ben niet zo zeer aan het afvallen maar ik snack nu door de weeks niet meer, neem gewoon 3 goede maaltijden per dag en ik wil meer bewegen. Dus eigenlijk 2 keer in de week hardlopen en ongeveer 4 keer per week rijden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:53

Ik loop op het moment bij een dieëtiste. Ik ben ervan overtuigd dat al die thuis diëten best leuk zijn, maar dat je zonder professionele begeleiding nergens komt. Afvallen zal je dan vast doen, maar je valt ook weer terug in je oude gedrag. Thuisdiëten verbieden je om bepaalde dingen te eten, of zetten je op belachelijke hoeveelheden.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:55

Ben vanaf dit voorjaar 12 kg afgevallen, wil nu nog 3 kg en zit dan weer op gezond BMI (ik doe het echt voor mijn gezondheid en ben ook van plan dit leefritme vol te houden.)

Bij mij lukt afvallen echt alleen als ik beweeg, veel wandelen, fiets pakken ipv auto enz.

Ik heb radicaal alle snoep en tussendoortjes uit mijn dieet geschrapt, eet totaal geen toegevoegde suiker meer.
Verder eet ik ongeveer 3 boterhammen per dag, gewoon normaal avondeten maar dan geen 2e portie en ik drink alleen nog water.
En als ik het niet meer uithoudt dan wortel, paprika of zo. :Y)

Volgens mij is het geheim van goed afvallen, langzaam afvallen, veel bewegen, en een gezond voedingspatroon dat je ook makkelijk vol kan houden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 16:03

Eerlijk gezegd; sport erbij zoeken die ik wel écht leuk vond zodat ik toch 1 keer per week éxtra in beweging was. Want de sportschool was een drama haha := Was een goede klant, want kwam toch niet :+

Verder gewoon standaard; gezond en regematig eten, vast slaap/waak ritme en ja ook braaf beweging+ nog 2 keer per week sporten.

Maar goed, ben eigenlijk automatisch wat afgevallen nadat ik al die prednisolontroep uit mijn lichaam had gewerkt en mijn gezondheid begon op te knappen. Want door stil te moeten liggen met alle extra medicatie schoot het ook niet op.
Ik ben iig van zware ondergewicht naar een normaal gewicht gegaan, dus wat dat betreft was aankomen juist gunstig (en nu er 5 kilo af is ben ik zeer tevreden over mijn gewicht! Ik wil niet meer terug naar die 45 kilo; ben trots op mijn vrouwelijke vormen :D)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:00

randalinpony schreef:
Ben vanaf dit voorjaar 12 kg afgevallen, wil nu nog 3 kg en zit dan weer op gezond BMI (ik doe het echt voor mijn gezondheid en ben ook van plan dit leefritme vol te houden.)

Bij mij lukt afvallen echt alleen als ik beweeg, veel wandelen, fiets pakken ipv auto enz.

Ik heb radicaal alle snoep en tussendoortjes uit mijn dieet geschrapt, eet totaal geen toegevoegde suiker meer.
Verder eet ik ongeveer 3 boterhammen per dag, gewoon normaal avondeten maar dan geen 2e portie en ik drink alleen nog water.
En als ik het niet meer uithoudt dan wortel, paprika of zo. :Y)

Volgens mij is het geheim van goed afvallen, langzaam afvallen, veel bewegen, en een gezond voedingspatroon dat je ook makkelijk vol kan houden.

Heb jij met 3 boterhammen per dag geen trek? Want dat vind ik wel heel erg weinig...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:01

3 boterhammen per dag is ook te weinig. Een volwassen vrouw heeft er 6 per dag nodig

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:06

Boekje er maar weereens bijgepakt.

Een vrouw tussen de 19 en 50 jaar heeft per dag nodig
Groenten: 200 gram (4 opscheplepels)
Fruit: 200 gram (2 stuks)
Brood: 210 gram (6 sneetjes)
Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten: 200 gram (4 aardappels)
Vlees(waren), vis, kip, eieren vleesvervangers: 100 gram
Melk(producten): 450 ml
Kaas: 30 gram (1,5 plak)
Halvarine: 30 gram (5 g/sneetje)
Bak-, braad en frituur producten, olie: 15 gram (1 eetlepel)
Dranken (inclusief melk): 1,5 liter

Ga je hierin snijden dan kom je voedingsstoffen tekort. Uiteraard is dit een gemiddelde, en is het het beste om dit te overleggen met een goede dieëtiste.

bluebeauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:15

Hebben jullie ook nog tips als je niet veel kan bewegen/sporten door lichamelijke beperkingen? Dan kun je toch alleen minder gaan eten? (zooo moelilijk) (ik rijd wel paard)

haboshof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:27

Mijn zoon is op zijn verjaardag 23 maart begonnen met afvallen. Hij at 'smorgens een knackebrot met smeerleverworst zonder boter. Dan om tien uur weer.Tussen de middag twee boterhammen met vlees. Om vier uur een stuk fruit en 'savonds normaal warm eten. Te drinken nam hij 3 glazen Optimel en een glas colalight oid. Dat is ongeveer 1500 Kcal per dag.
Verder ging hij wandelen. Elke dag minstens twee uur. En vanaf mei tot september hebben we elke dag een uur gezwommen.
En hij is op dit moment 40 kg kwijt. (hij is 25 jaar)
Ik ben begonnen eind mei. Eet ongeveer hetzelfde als hij, dus ook 1500 Kcal per dag.En ik ben 15,5 kg kwijt (ik ben 55 jaar)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:32

ik ben ook al een paar maand bezig met afvallen, maar het wil me maar niet lukken!
heb m'n hele eetpatroon omgegooid.
ipv frisdranken neem ik veel water (tuurlijk nog wel een keer een frisdrankje!)
'slechte'tussendoortjes neem ik eigenlijk bijna tot niet meer.. heb er ook geen zin meer in.
en verder ziet mijn dag er zo uit (ik neem dan even een schooldag)

6.30 bakje cornflakes met melk. en water drinken.
10.15 fruitkoekje of meergranenkoekje
12.15 drie broodjes met kiplifilé (met en zonder kruiden)
14.15 fruitkoekje of meergranen koekje
17.30 warm eten ; 2 1/2 grote aardappelen en 2 scheppen groente + vlees
en daarna helemaal niks meer.
en voor de rest drink ik op school Spa rood.
en thuis shrek drinken ..(weet zo niet hoe dat heet haha, heb je boomfruit, en woudfruit van)
en als ik thuis ben pak ik nog wel eens een stuk fruit...maar ben daar wel beetje laks in.

en daarnaast spin in 2x in de week van 19.00 tot 20.00
en rij ongeveer 4 á 5 keer in de week paard.
en ga op de fiets naar m'n paard = 10 min fietsen..

maar de kilo's gaan er nogsteeds niet af! ;(
snap dr niks van... al heb ik m'n eten en sporten zo omgegooid. -:(-

Dus mocht er iemand tips voor mij hebben...GRAAGG :):)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:47

suus_toes schreef:
ik ben ook al een paar maand bezig met afvallen, maar het wil me maar niet lukken!
heb m'n hele eetpatroon omgegooid.
ipv frisdranken neem ik veel water (tuurlijk nog wel een keer een frisdrankje!)
'slechte'tussendoortjes neem ik eigenlijk bijna tot niet meer.. heb er ook geen zin meer in.
en verder ziet mijn dag er zo uit (ik neem dan even een schooldag)

6.30 bakje cornflakes met melk. en water drinken.
10.15 fruitkoekje of meergranenkoekje
12.15 drie broodjes met kiplifilé (met en zonder kruiden)
14.15 fruitkoekje of meergranen koekje
17.30 warm eten ; 2 1/2 grote aardappelen en 2 scheppen groente + vlees
en daarna helemaal niks meer.
en voor de rest drink ik op school Spa rood.
en thuis shrek drinken ..(weet zo niet hoe dat heet haha, heb je boomfruit, en woudfruit van)
en als ik thuis ben pak ik nog wel eens een stuk fruit...maar ben daar wel beetje laks in.

en daarnaast spin in 2x in de week van 19.00 tot 20.00
en rij ongeveer 4 á 5 keer in de week paard.
en ga op de fiets naar m'n paard = 10 min fietsen..

maar de kilo's gaan er nogsteeds niet af! ;(
snap dr niks van... al heb ik m'n eten en sporten zo omgegooid. -:(-

Dus mocht er iemand tips voor mij hebben...GRAAGG :):)

Grote kans dat je te weinig binnen krijgt. Je sport vrij veel en je krijgt bijna geen energie binnen. Je lichaam slaat daarom alles wat je binnen krijgt op om te sparen voor tijden dat er nog minder binnen komt.

Kijk eens naar de tabel die ik gepost heb ik zie of je daar iets mee kunt.

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:49

Ik ben door het stoppen met roken aangekomen, toen ik een half jaar terug diabetes patient werd was ik zo bang voor hypo‘s dat ik niet meer durfde te bewegen/ sporten

Toen mijn pony gebesseerd was en uiteindelijk ingeslapen merkte ik al na drie weken dat ik aankwam.

nu vind ik het extra lastig
ik zal nu moeten gaan sporten
ik zit te denken aan de sportschool maar
of ik dicipline heb weet ik niet miss moet ik het geen zin of niet durven eerst onderbreken.

mijn dietiste uit t zhuis heeft mij t standaard lijstje gegeven en voelde me een opgeblazen skippybal
verder vind ik haar hulp zeer slecht (dit was t lijstje meer niet)

ik eet
ontbijt
yoghurt met fruit en goeie grutte muesli (voor diabetes aangerade muesli_

tussendoor
fruit

middag
2 of 3 boterhammen
Mager beleg zoals jam light, kipfilet rosbief enz

tussendoor
brood of krentebol of fruitreep
en een glas yighurtdrink light

avond
redelijk normaal en probeer veel verse groente te eten

avond
soms boterham soms niks

ik weet niet wat ik fout doe qua eten zeker niet voor een diabetes persoon

ben benieuwd wat mijn dietiste hiervan zegt

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 18:23

Op Voedertijd (VT) en hier op Mensenwelzijn (MW) zijn verschillende centrale topics over afvallen, daarom hier een slotje.