Gisteren heb ik een prik in mijn enkel gehad, ik loop al ruim 17 jaar met problemen aan mijn enkel, en nu eindelijk zijn we er ongeveer achter wat het is.. en zijn we begonnen met injecties in de enkel om het een en ander te doen slinken. De arts had al gewaarschuwd voor napijnen en dat ik pijnstillers mag nemen, deze helpen wel iets.. maar toch.. leuk is anders. Ik kan niet lopen, loop nu op krukken etc.. heeft er hier iemand ervaring mee? Hoe lang kan de pijn aanhouden?
Heeft de arts je aangeraden die krukken te gebruiken? Na mijn injectie in de knie (om de zwelling te verminderen, ontsteking te verminderen en de boel tot rust te brengen) moest ik namelijk juist bewegen en belasten. De vloeistof moet namelijk door het gewricht verspreid worden. De pijn was bij mij na een paar dagen wel weer weg, maar hoe minder ik deed, hoe langer ik er last van hield.
Arts heeft gezegd dat ik pas over anderhalve week weer echt mag gaan inspannen. Ik gebruik de voet ook wel gewoon, ik gebruik de krukken alleen om niet mijn volledige gewicht er op te gooien. Ik zet de voet wel aan de grond
pinto_1
Geplaatst: 18-10-11 15:55
Ik heb een tijdje elke 4 maand een corticosteroide injectie in mijn enkel gehad (had mijn gewrichtskapsel ontstoken). Maar moest wel gewoon weer lopen, en de pijn verdween wel na een paar dagen, net als bij lalidan.
Ik weet ook niet zeker of ik een corticosteroide heb gekregen, er is namelijk nog een enkelinjectie, en ik ben aardig vergeten welke de chirurg mij ingespoten heeft. Ik weet in ieder geval dat ik in januari er weer eentje moet halen..
En de napijn is verdwenen. Hopelijk kan ik vanavond wel weer een beetje leuk in de sportschool iig mijn bovenlijf trainen.. dansen lijkt me nog niet zo verstandig