Injectie in enkel, hoe lang napijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Injectie in enkel, hoe lang napijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:54

Gisteren heb ik een prik in mijn enkel gehad, ik loop al ruim 17 jaar met problemen aan mijn enkel, en nu eindelijk zijn we er ongeveer achter wat het is.. en zijn we begonnen met injecties in de enkel om het een en ander te doen slinken. De arts had al gewaarschuwd voor napijnen en dat ik pijnstillers mag nemen, deze helpen wel iets.. maar toch.. leuk is anders. Ik kan niet lopen, loop nu op krukken etc.. heeft er hier iemand ervaring mee? Hoe lang kan de pijn aanhouden?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Injectie in enkel, hoe lang napijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:42

Heeft de arts je aangeraden die krukken te gebruiken? Na mijn injectie in de knie (om de zwelling te verminderen, ontsteking te verminderen en de boel tot rust te brengen) moest ik namelijk juist bewegen en belasten. De vloeistof moet namelijk door het gewricht verspreid worden.
De pijn was bij mij na een paar dagen wel weer weg, maar hoe minder ik deed, hoe langer ik er last van hield.

Succes er mee, hopelijk gaat dit je helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 12:47

Arts heeft gezegd dat ik pas over anderhalve week weer echt mag gaan inspannen. Ik gebruik de voet ook wel gewoon, ik gebruik de krukken alleen om niet mijn volledige gewicht er op te gooien. Ik zet de voet wel aan de grond :j

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:55

Ik heb een tijdje elke 4 maand een corticosteroide injectie in mijn enkel gehad (had mijn gewrichtskapsel ontstoken). Maar moest wel gewoon weer lopen, en de pijn verdween wel na een paar dagen, net als bij lalidan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 15:56

Ik weet ook niet zeker of ik een corticosteroide heb gekregen, er is namelijk nog een enkelinjectie, en ik ben aardig vergeten welke de chirurg mij ingespoten heeft. Ik weet in ieder geval dat ik in januari er weer eentje moet halen..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:06

Moest je op krukken lopen? Normaal moet je juist belasten om de vloeistof te verspreiden. Als die goed verdeeld is dan is de pijn ook weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:53

Ik loop nu weer zonder :j pijn is nagenoeg weg :j ik mocht krukken als de pijn te heftig werd, en flauwvallen als je erop gaat staan lijkt me te heftig :j

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 07:56

Als je eenmaal door de pijn heen kunt bewegen dan is het vaak heel snel weg. Hoop dat je baat bij de injectie hebt.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:00

OMG ik las de openingspost verkeerd! ik dacht dat de N een I was.. dan krijg je ineens iets heel anders!

maar ik ben blij dat het nu beter gaat TS!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 13:48

En de napijn is verdwenen. Hopelijk kan ik vanavond wel weer een beetje leuk in de sportschool iig mijn bovenlijf trainen.. dansen lijkt me nog niet zo verstandig :+