ik heb al ruim een jaar opgezette jlieren in mijn hals/nek en onder de kaaklijn. in eerste instantie zei de dokter dat het kwam doordat ik pfeiffer heb gehad maar als ze bleven moest ik terug komen. na een tijd weer gegaan want het waren er meer geworden toen werd er gezegd ga maar sporten zo gezegd zo gedaan. vervolgens zaten ze er nog dus weer terug gegaan toen is er een echo gemaakt het waren er inderdaad wel wat veel maar nirt zozeer zorgwekkend. nu een tijd later zitten ze er nog en heb al maanden enorme last van van mijn nek , hals. schouders, bovenarm. weer naar de arts maar ze nemen me gewoon niet serieus, ach zijn gewoon je klieren en gaat wel weg enz. sinds twee dagen kan ik mijn nek aan het eind van de dag geeneens meer draaien, slaap ook al maanden niet goed omdat ik op geen enkele manier lekker kan liggen. gister ontdekte ik ook nog eens een zwelling op mijn schouder en nog entje in de overgang van mijn rug naar de nek. woensdag weer een afspraak maar ben bang dat ik weer zo afgewimpeld word.
Beccz
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-11 21:07
mischien ook niet onbelangrijkik heb al tweemaal bloed geprikt en daar komt niks uit..
vuurneon
Geplaatst: 17-10-11 21:09
Als je zelf niet zo sterk in de schoenen staat, iemand meenemen die dat wel is? Je moeder/vader/zus/broer/vriend/vriendin om de arts te overtuigen om te laten doorverwijzen? Want maanden last hebben vind ik wel te lang.
Rideltje1992
Geplaatst: 17-10-11 21:09
wat een domme dokter ja.. ik zou gewoon zeggen als ze weer het zelfde zeggen van ja dat heeft u ook al eerder gezegd en gewoon zeggen dat je graag door verwezen wil worden.. desnoods wat erger maken dat het is? gewoon op je strepen gaan staan hoor! succes
BigOne
Geplaatst: 17-10-11 21:12
Laat je door sturen naar een internist, het kan zijn dat er toch iets is wat in je lichaam zit en waar je afweersysteem hardtegen aan het vechten is. Het is niet normaal dat ze je metdezeklachten door laten lopen. Dat ze niets in het bloed kunnen vinden is niet ongewoon, er zijn alleen voor deiekte van pfeiffer al zo'n vijf verschillende testen, van eenvoudig tot geavanceerd en zo kan ik nog wel wat ziektes bedenken die ze met standaardtestjes niet vinden.
franka75
Geplaatst: 17-10-11 21:13
ik heb het ook gehad maar het kan ook stress zijn misschien wel slijmbeursontstekingen je kan ook gewoon naar de fysio gaan zonder dokter die kan je ook veel vertellen en voelt wat er aan de hand is sommige mensen hebben nou eenmaal geen zin om anderen te helpen. en mket pfeiffer is ijzer volgens mij erg goed. ik kreeg ijzertabletten
Beccz
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-11 21:13
het is gewoon heel vervelend echt een belemmering in mijn dagelijkse leven, ik ben geen pieperd en niet vaak ziek. het voelt gewoon niet goed en maak me zorgen. ben al bij twee verschillende huisartsen geweest..
fysio ga ik inderdaad proberen maar heb er geen goed gevoel bij om het te laten masseren en belasten zonder dat ik weet wat het is.. het is zeg maar met een klier begonnen en heemaal uit gaan stralen en meerdere opgezette klieren/zwellingen
Ikzelf had toen ik 10 was 1 opgezette klier. Volgens Huisarts stelde het niks voor. Maar het bleek wel mooi een goedaardige tumor te zijn. En toen kreeg HA op zijn dak van het UMCG. Bleek later dat ik een zeldzame ziekte heb. Waardoor er elk moment kleine tumuurtjes kunnen ontstaan. Gelukkig heb ik wel de goede variant, anders had ik nu niet meer geleefd.
Dus eis gewoon een doorverwijzing
franka75
Geplaatst: 17-10-11 22:17
fysio weet wat tie doet en voelt het vaak ook veel beter want heeft er voor geleerd en veel specifieker. daar heb je geen verwijzing voor nodig voor andere wel. ik heb ook wel eens een knoop gehad die op mn schouder zat een spier knoop dat kan ook.
Beccz
Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-11 22:19
dankjewel i love western je gaat er natuurlijk niet vanuit maar dat spookt wel door mijn hoofd
daantjuhhh
Geplaatst: 17-10-11 22:22
Zeker doorgaan met voor jou gevoel "zeuren"
Als ik de vorige keer bij mijn broertje niet gezeurt had dan was het slecht afgelopen...
Zolang jij twijfels hebt moet je dat zeggen. En nooit akkoord gaan zonder een bevredigend antwoord.
Sassol
Geplaatst: 18-10-11 10:38
Als je al zo lang met klachten rondloopt, kun je je zeker laten doorverwijzen naar een internist of anders even aan de HA vragen of zij dan weet wat het is. (En nee het is niet niks, want dan liep je er geen maanden mee met klachten die erger worden!)
Ik zou als de HA dus weer beweert dat het niks is even goed boos worden!
Anoniem
Geplaatst: 18-10-11 10:40
Beccz schreef:
dankjewel i love western je gaat er natuurlijk niet vanuit maar dat spookt wel door mijn hoofd
Je wilt er eigelijk ook niet vanuit gaan. Ik weet van mij zelf dat ik nog steeds kleine tumoortjes heb zitten in mijn nek. Alleen deze zijn momenteel niet actief. En dat gelukkig wel jaren duren voordat ze actief worden.