bijna altijd hoofdpijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt_S

bijna altijd hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 18:54

hee allemaal! ik heb het heel druk iedere dag.. school, hw, eige paardje, rijden op manege en vroeg opstaan doordeweek. :')
en daardoor heb ik iedere dag hoofdpijn pff :\
wie heeft dat ook?
x

Corelli

Re: bijna altijd hoofdpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:28

Wat vervelend voor je, ik weet hoe het is :(:)

Het zou inderdaad kunnen komen doordat je een best druk leven hebt..Neemt het ook af als je gewoon eens helemaal lekker ontspant?
Het zou ook heel goed wat anders kunnen zijn..Zelf had ik ook elke dag hoofdpijn en ook een druk leven (nog wel drukker dan jij misschien), maar het lag aan het "simpele" feit dat er in mijn rug en nek een aantal wervels behoorlijk vast zaten..Ik heb een aantal behandelingen gehad bij een chropractor en ben er nu helemaal vanaf, heerlijk! :D

Ik wil je niks aanpraten, maar wilde mijn ervaring toch delen, omdat het bij mij erg lang heeft geduurd voordat ik er achter was, dus ik geef anderen graag mijn ervaring mee zodat zij er evt sneller bij zijn :)

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:51

Drink je niet gewoon te weinig?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 15:41

ik drink genoeg, dat wel. maar als ik rustig doe dan valt het wel mee, maar het is niet dat ik er echt enorm veel last van heb.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:45

Elke dag hoofdpijn is toch niet goed hoor! Ook al heb je het druk.
Ik had na de vakantie ook ineens vaak hoofdpijn, bleek ook door mijn nek te komen! Paar behandelingen bij de fysio en ik ben er vanaf.
Dus ik zou toch even bij de huisarts langs gaan!

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:48

Ik heb het ook al heel lang, bij mij kunnen ze niet echt een oorzaak vinden...
Maar als je zelf al aan geeft dat je het erg druk hebt, kan het idd daardoor komen. :) Zou als ik jou was ook even naar de ha gaan. :)

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:54

Hoi! Vervelend hoor, TS!

Herkenbaar verhaal, helaas. Bij mij zijn het 3 factoren die ervoor zorgen dat ik bijna iedere dag hoofdpijn heb. Meestal is het 'draaglijk' (tot op zekere hoogte wen je eraan) en een paar keer per jaar is het niet te doen en lig ik plat op bed met de gordijnen dicht en een dosis pijnstillers waar je een paard mee plat krijgt ;-)

Maar goed, de 3 dingen die bij mij een rol spelen, wie weet kun jij er wat mee, TS, waar mogelijk zal ik ook aangeven wat ik eraan gedaan heb.

1. Persoonlijkheid: perfectionist, kan moeilijk dingen loslaten, pieker veel, tikje 'controlefreak. Slaap daardoor soms slecht, dat helpt natuurlijk niet. Dit is (deels) beinvloedbaar. Ben een tijd bij een haptonoom onder behandeling geweest, ook wel massages via fysiotherapeut, dat helpt. Ontspanningsoefeningen voor het slapen gaan helpen ook. Maar in de kern blijft dit wel in mijn karakter zitten en ik weet dat dat vaak voor hoofdpijn zorgt. Ik knars ook trouwens in mijn slaap, er zit dus veel spanning in mijn kaken. Heb daar nu een 'knarsbitje' voor, via de tandarts. Beter voor je kiezen en beter om de spanning af te vloeien, schijnt. Oh: frisse lucht helpt vaak ook. Stukje wandelen of (buiten) sporten/paardrijden!

2. Lichaamshouding: ik heb deneiging om mijn schouders op te trekken, mijn nek vast te zetten, om gespannen en veel te lang achter elkaar in slechte werkhouding achter de computer te zitten. Dit is (geheel!) te verhelpen. Goed ergonomisch advies op mn werk gehad over instellen van mn bureau en stoel. Vaak even opstaan, water halen etc., even rekken en strekken.

3. Mijn ogen: helaas heb ik een oogafwijking die een deel van de hoofdpijn verklaart. Niets aan te doen. Heb ook forse bijziendheid, al jaren bij oogarts etc., dus dat wordt goed in de gaten gehouden en krijg best mogelijke correcties, maar mijn pupillen staan als het ware iets uit elkaar (dus de linker kijkt iets te veel naar links, de rechter iets te veel naar rechts). Als ik dan rechtuit moet kijken, moeten de spieren in mijn ogen zich dus extra inspannen. Dat zorgt voor hoofdpijn. Check bij een oogarts kan mss. ook voor jou geen kwaad? Niet per se voor dit soort gekke dingen, maar als jij bijv. altijd al met -2 rondloopt, kan dat flinke invloed hebben.

Veel sterkte iig. Je leert ermee leven, tot op zekere hoogte...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:56

Je drinkt genoeg? Krijgt genoeg rust en frisse lucht?
En heb je, je nek/schouders wel eens na laten kijken? Daar kan onwijs veel hoofdpijn vandaan komen.

Ik weet (helaas) hoe vervelend het is...

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 20:58

Ik had ook elke dag hoofdpijn. Ben vaak naar de dokter gegaan, maar er is verder niks mis. Toen heeft hij me doorgestuurd naar cesartherapie. Daar moest ik mijn houding veranderen. De hoofdpijn werd veroorzaakt door te gespannen spieren in mijn nek door een verkeerde houding. Nu gaat het veel beter en heb ik bijna nooit meer hoofdpijn!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 17:11

Interessant topic..Ik loop al een aantal weken met hoofd en nekpijn rond. Ben onder behandeling bij de fysio en ik roep wel dat het iets beter gaat maar eigenlijk valt het nog allemaal erg tegen. Heb meer het idee dat ik wen aan de constante pijn dan dat het daadwerkelijk minder wordt.
A.s. vrijdag krijg ik oefeningen om mijn nekspieren te versterken, ben benieuwd.

Hopelijk wordt bij jou snel de juiste oplossin gevonden want het is echt heel vervelend. Met name dat je het niet aan de buitenkant ziet vind ik zelf erg lastig...

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:26

ijssnuiver schreef:
Je drinkt genoeg? Krijgt genoeg rust en frisse lucht?
En heb je, je nek/schouders wel eens na laten kijken? Daar kan onwijs veel hoofdpijn vandaan komen.

Ik weet (helaas) hoe vervelend het is...

ja ik drink genoeg, en ben iedere dag zeker 3/4 uur buiten bij mijn pony. en laatst bij de ggd langsgeweest en mijn rug is gewoon recht en niks mis mee.. maar ik denk dat het komt omdat met school en pony, en krantenwijk en rijles enzo veel te druk heb en er komt nu weer een proefwerkweek aan. maar nu het vakanatie is is mijn hoofdpijn wel minder :)

NLieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:24

Herkenbaar, hier nog iemand die bijna elke dag hoofdpijn heeft!

Ik ben er een keer voor naar de dokter geweest. De dokter heeft mij toen gevraagd een "hoofdpijndagboek" bij te houden. Hierin geef je de ernst van de hoofdpijn aan en hoe lang de hoofdpijn aanhoudt. Hier kan een dokter soms uit opmaken wat de oorzaak van de hoofdpijn is. Misschien is dat een idee?
Bij mij heeft het niets uitgehaald omdat ik niet consequent was met het invullen van het "dagboek", maar misschien dat het voor jou wel een oplossing biedt.

Succes er mee in ieder geval. Hoop voor je dat er iets aan gedaan kan worden, want fijn is het zeker niet :(:)

paardKed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:34

Ik heb hier ook vaak last van. Als ik in de bank lig en ik probeer om hoog te komen bereikt het een hoogtepunt haha.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:36

Ik heb het omdat ik heel hard klem met mijn kaken als ik slaap. En mijn spieren zetten zich dan ook vast.
Waar je ook last van kunt krijgen is als je elke dag paracetamol slikt, dan krijg je medicatie afhankelijke hoofdpijn.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:50

NLieke schreef:
Herkenbaar, hier nog iemand die bijna elke dag hoofdpijn heeft!

Ik ben er een keer voor naar de dokter geweest. De dokter heeft mij toen gevraagd een "hoofdpijndagboek" bij te houden. Hierin geef je de ernst van de hoofdpijn aan en hoe lang de hoofdpijn aanhoudt. Hier kan een dokter soms uit opmaken wat de oorzaak van de hoofdpijn is. Misschien is dat een idee?
Bij mij heeft het niets uitgehaald omdat ik niet consequent was met het invullen van het "dagboek", maar misschien dat het voor jou wel een oplossing biedt.

Succes er mee in ieder geval. Hoop voor je dat er iets aan gedaan kan worden, want fijn is het zeker niet :(:)

Dit is wel een goede tip TS, heb ik ook ooit moeten doen (toen ik 10 was geloof ik...). Vergeet niet om daarin bijv. op te schrijven hoeveel uur je geslapen hebt en hoe goed je geslapen hebt (bijv. rapportcijfer geven), of je een drukke of rustige dag hebt gehad, maar bijv. ook wat je die dag gegeten hebt. Stel dat je overgevoelig bent voor bepaalde voedingsmiddelen, daar kun je ook hoofdpijn van krijgen. Dat kun je achterhalen via de patronen die aan het licht komen door zo'n hoofdpijndagboek bij te houden.

Oh ja, andere tip: chronische voorhoofdsholteontsteking kan oorzaak van hoofdpijn zijn. En soms zelfs zonder dat je de andere klachten hebt die normaal met een voorhoofdsholteontsteking gepaard gaat (verkouden (geweest), pijn bij bukken, dichte neus etc.)

Enne, als je denkt dat het idd. komt omdat je gewoon te druk bent... rust nemen, ontspanningsoefeningen doen, keertje een afspraak afzeggen etc.

RenWaBl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:56

Ik ben idd ook met dat hoofdpijndagboek bezig. :j Dan kun je precies opschrijven wat je voelt en wanneer het erger is etc!

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:01

hmm dat ga ik misschien wel doen dan :)