Van wijzen naar eten dik worden naar eten zonder aankomen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike

Van wijzen naar eten dik worden naar eten zonder aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:51

Oké misschien een beetje een vreemde titel, maar wist niet hoe ik het anders moest omschrijven. :+

Vroeger dus, hoefde ik alleen maar naar eten te wijzen en dan zat er alweer 3 kilo bij aan.
Ik was nooit echt te dik maar was altijd goed mollig. (Even een indicatie: 1.61 met 68 kg).
3 jaar geleden kwam ik weer uit Tunesië en kon opeens niet meer eten. Had er gewoon geen zin in, als ik eten zag kon ik al wel kokhalzen.
In 8 weken tijd ben ik dan ook 13 kilo afgevallen. Verschillende ziekenhuis bezoeken afgelegd maar niemand die wat kon vinden. (Gelukkig kon ik die extra kilootjes ook wel missen. :D )
Opeens stopte het afvallen en begon ik langzaam weer met eten. Na een tijdje at ik ook weer gewoon 'normaal'.
Al kon ik 'vroeger' 2 pizza's met gemak naar binnen werken, nu blijft het bij een halve en dan ben ik ook gewoon vol.

Nu 3 jaar later, eet ik (al zeg ik het zelf), tegen de klippen op. :')
Maar het gekke is dus dat ik niet meer aankom. Ik val nog eerder af dan dat ik aankom. :?

Ik heb zelf ook het idee dat het een beetje doorslaat, heb de laatste tijd erg last van trillende handen/benen en/of zwart voor de ogen. (Terwijl ik écht genoeg eet. ) Sla nl nooooooit chocolade en/of koekjes of iets dergelijks af. :D En eet ook netjes 3x op een dag.

Vorige week ben ik maar eens bij de dokter langs gegaan en die heeft me gewogen en vindt dat ik pas moet terug komen als ik onder de 50 kg weeg. ( nu 52,5 kg).

Mijn vraag is nu dan ook: Kennen meer mensen deze symptomen of hebben meer mensen zoiets vreemds meegemaakt?

kleinvosje

Re: Van wijzen naar eten dik worden naar eten zonder aankomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:54

Klinkt als een schildklier die van slag is. Heb je dat al eens laten onderzoeken?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:56

hmm dat je je er niet goed bij voelt zegt al genoeg. Zwarte vlekken ed moet je toch serieus nemen. Vreemd dat de HA zo makkelijk zegt komt later maar terug. Alsof je na 2 kilo meer afvallen ineens wel een "ziektebeeld" hebt. Laat je maar doorverwijzen voor uitgebreid bloedonderzoek oid. Schildklier zou een goede kunnen zijn of hormonaal?

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:57

Wat apart..
Ben je niet zelf anders gaan denken over het eten? Dat je jezelf te dik vind of juist te dun?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 16:59

even je bloed laten testen op je schildklier.
Dit klinkt mij heel bekend in de oren.

liesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:00

Ik heb daar ook een beetje last van. Sinds maart dit jaar woon ik op mezelf en ben al 5 kilo afgevallen. Ik eet echt alles wat voor handen is maar blijf afvallen. Mensen beginnen zich nu af te vragen of ik wel genoeg eet, of ik stress heb enz.
Zelf was ik nooit dik. Ik woog voordat ik uit huis ging 55 kilo en nu dus 50. Heb geen weegschaal in huis. Ben er op gaan staan toen mijn moeder zei dat ze het nu echt wou weten of ik af was gevallen. Ik was wel verrast wat ik toen zag...
Maar verder voel ik me prima. Eet gezond dus denk dat ik het nog even aan kijken en idd als ik echt onder de 50 kilo kom ga ik maar eens naar de huisarts.

edit: zie dat jij 22 bent. Dat wordt ik over een maandje. Misschien dat het daar mee te maken heeft.

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 20:19

Alvast bedankt voor het meedenken allemaal!

@kleinvosje, ja mijn schildklier is al eens onderzocht, kwam niets raars uit.

@Esther_r20, ik weet niet of het hormonaal zou kunnen zijn, zit de laatste tijd wel met de pil te prutsen (steeds verschillende geprobeerd omdat ik erg extreem op alle verschillende pillen reageer.)

@Gabjj8, in mijn eigen ogen eet ik niet anders, tuurlijk denk ik wel eens als ik weer een het zoveelste chocolaatje naar binnen schuif: 'Ohohhhh, daar komen de kilootjes.' :') . Maar daar heeft iedereen wel eens last van toch? Verder vind ik mezelf ook niet te dik of te dun. (Alhoewel, toen ik vanochtend aan het winkelen was en zelfs xs te groot voor me was,moest ik wel even slikken.)

@liesjecryos, hoe komt het jou bekend voor dan? Zelfde verschijnselen gehad?

@liesen, ik zat ook al aan de leeftijd te denken. Veel vriendinnen van mij (en ook van dezelfde leeftijd) dijen óf enorm uit óf vallen juist enorm af..

Verder zat ik vanavond nog eens na te denken, geen idee of dat invloed erop kan hebben hoor, maar ik ben sinds 4 maand wél super verliefd. Hoor vaak dat mensen dan geen hap meer door hun keel kunnen krijgen en daardoor afvallen. Alleen klopt bij mij dan dat eerste stukje niet. :') Ik eet namelijk wel gewoon en blijf afvallen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:22

Krijg je wel al je vitamientjes binnen? (maw, heb je wel een gezond voedingspatroon?).

Want een weteschapper heeft een tijd lang alleen op benzinepomp eten geleefd en tegen alle verwachtingen in... viel hij af :+ Juist omdat snickers etc. een vol gevoel gevan. Nee gezond was het niet haha... maar vast wel lekker ;)

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:29

ik herken het verhaal.... woog vroeger "normaal" op het gegeven moment te licht en nu weer aardig wat aangekomen maar nog steeds niet zwaar genoeg voor mijn lengte 1.93 en 73 bij mij is vitaminen getest maar nog geen schildklier functies het schijnt te komen door vele stress en tussen de oren te zitten.
als je zoveel afvalt kan je er beter wel hulp voor zoeken want nierfalen of schildklier problemen zijn heel gevaarlijk.
let wel op sommige mensen vallen juist af ipv dat ze aankomen bij slecht eten mischien ff je eet gewoonte onder de loep nemen daarbij bedoel ik probeer zo gezond mogelijk te eten met zo min mogelijk "junk"

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:49

diabetes?